Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Adriana »

als je via de zoekfunctie dat merk niet kunt vinden, dan zijn er inderdaad geen berichten over dat voer op deze site.
ik weet ook niet zo goed wat het toevoegt aan wat we hier in Nederland al aan natvoer hebben.
en je kunt altijd nog goeie kwaliteit kip of kalkoen kopen en even blancheren, in blokjes, deel invriezen en jammie!
dat is volgens mij altijd goedkoper en dan een goeie kwaliteit brok of paar brokken ernaast en dan heb je plus het nodige vocht en beschikking over gras wel een behoorlijk aanbod aan voedingsstoffen.
hier werkt het erg goed als je katzels keuzes geeft en ik zie alle drie anders eten en dat wisselt soms ook nog per dag!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
S1em
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2012 18:00

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door S1em »

Hm ja. Ze eet haast geen brokjes meer. Ik moet dus wel dit soort voer kopen (Yarrah en 'Aldi' vindt ze ook erg lekker). Kip vindt mijn kattendame alleen lekker als ik het even bak.
Voorlopig vindt ze dit Natures Menu ook lekker. Ik heb het nog maar in één dierenwinkel zien liggen. Volgens de ingredienten zit er erg veel vlees/vis in...
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door pinguin »

kwam vandaag bij een supermarkt nieuw kattenvoer tegen wat ik nog niet kende heb er een folder van mee genomen.
Het heet karakter super premium diervoeding voor hond of kat. Tijdens mijn zoektocht kom eigenlijk niks tegen alleen dat het nu in de reclame is bij die die supermarkt.
Heb wel een folder mee genomen en heb hier een foto van de ingrediënten lijst. Wat vinden jullie daar van?

Afbeelding
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

In plaats van vogelmeel heb ik toch echt liever voer met vlees.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door pinguin »

Daar verbaasde ik mij ook al over vogelmeel in katten voer?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Maar waarom wil je kattenvoer in de supermarkt kopen dan? Goedkope/minder goede merken werken vaker met vleesmeel en vismeel.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door pinguin »

Het is gewoon meer mijn nieuwsgierigheid en dit kwam ik per toeval tegen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Adriana »

pinguin schreef:Het is gewoon meer mijn nieuwsgierigheid en dit kwam ik per toeval tegen.
;-) is deze van Lidl? platte ronde brokjes met gaatjes in het midden!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door pinguin »

Adriana deze is niet van de Lidl maar van de Agrimarkt
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

http://www.eko4petz.nl/c-3025430/almo-nature-bio/
Blijkbaar heeft almo nature tegenwoordig ook een biologische variant voor de mensen die graag biologisch willen voeren ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door loes90 »

ik hoorde van iemand dat de lidl tegenwoordig redelijk goede brokken heeft. geloofde het eigenlijk niet van een supermarkt maar ik lees er nu ook over op dit forum. is dit de groene zak? iemand toevallig een ingrediëntenlijstje/analyse bij de hand?

ben opzoek naar een back-up brok die ik even snel kan halen. bij de petsplace een aantal zakjes in mijn hand gehad en rap weer terug gezet (graan, mais of rijst als hoofdingrediënt).

ik ben een beetje uit het brokkenwereldje merk ik.
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Lillith »

Ik weet van het voer van de lidl dat ik vroeger aan mijn opgroeiende katten gaf dat het echt niet genoeg voedingsstoffen bevatte. Ze kregen er veel van (want ze hadden zo'n honger de hele dag door dat ze de vuilnisbak omgooide, op de koelkast afsprongen als je 'm wilde openen en zelfs bij de buren de kozijnen kapot krabde om eten maar alsnog bleven ze honger houden. Wij zijn toen héél erg snel overgestapt op beter voer en dat hielp vrijwel meteen. Dat is wat ik weet van brokken van de lidl haha, maar kan zijn dat het aangepast is.

Verder ben ik ook benieuwd naar de discussie omtrent supermarkt voer versus speciaalzaak voer, want ik weet dat bijvoorbeeld een prima budget voer bij de Albert Heijn (Perfect Fit) en het natvoer van de Albert Heijn (Basic die van €0,19 per pakje) van best goede kwaliteit zijn. Van andere supermarkten weet ik het niet zo goed en wij voeren nu zelf ook Almo voor ons kitten omdat ze gigantisch stonk en dat heeft heel erg geholpen. Wij zijn wel van plan om, als ze volwassen is, weer geleidelijk aan over te stappen op Perfect Fit want dit is mij in het verleden altijd heel goed bevallen en het is een kwalitatief goed budget voer.
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door loes90 »

het zijn 'nieuwe' brokken van de lidl dus ik ga er vanuit dat dat het niet dezelfde zijn als die je vroeger voerde. het is hier op het forum meerdere keren genoemd dus er is vast iemand die ons er meer over kan vertellen.


onze poes heeft voedselallergie. laatste jaren met voeding zo gefocust geweest op de diersoorten en granen. ze is nu over op KVV dus ik hoef met de brokken van onze andere kat geen rekening meer te houden met de voedselallergie. dat zou het veel makkelijker moeten maken, maar de keuze is opeens zo groot, iedereen roept wat anders en al mijn kennis lijkt opeens foetsie :eangel:
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Lillith »

Ik snap de problematiek loes90! Heb zelf ook vrij veel gelezen en opgezocht over verschillende brokken. Ook over KVV nagedacht maar dat is duur en zelf maken kost zo veel tijd en spullen (er wordt zelfs aangeraden om het in een aparte keuken te doen ivm kruisbesmetting!) dat dat voor ons ook niet haalbaar is... Uiteindelijk heb ik een proefpakketje besteld, kitten vond het heerlijk en stonk er niet van, ziet er goed uit, komt netjes aan en is levendig en glanst mooi dus dat leek ons voor nu de beste keuze!
loes90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 sep 2012 13:01

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door loes90 »

of kvv duur is ligt er maar net aan met welk alternatief je het vergelijkt.
anders zou ze hypoallergene brokken krijgen, daarmee is een dagportie bijna een keer zo duur.

voor KVV een aparte keuken klinkt mij overdreven. ik behandel het net zoals ons eigen vlees, daarmee heb je ook geen kruisbesmetting als je hygiënisch werkt. Voor kvv een aparte grote snijplank, mes en ontdooibakjes. maar daarvoor is hier op het forum een apart deel dus we gaan hier wat offtopic.
Plaats reactie