Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

indoor voer

Bericht door viri »

ik zou graag willen weten of het echt verschil uitmaakt of je indoor of gewoon adult voer voert aan je binnenkat?wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Ik zat met dezelfde vraag kan ik je zeggen, en na wat navraag te hebben gedaan, toen, kanik je het volgende vertellen.

Ik Indoor zit minder energie, dus en binnenkat kan er een normale hoeveelheid van eten, net als van gewoon voer, maar er zit minder energie in.

Omdat een binnenkat minder beweging heeft, hoeft hij minder energie te verbranden, de kans op dik worden is dan kleiner.
Omdat mijn katten pas 5 maanden zijn is het mij afgeraden, omdat kittens veel energie nog nodig hebben.
Ik heb daarom gekozen voor RC Fit.
Maar als je katten al volwassen zijn, zou ik het zeker doen, want het is afgestemd op de energiebehoefte van een binnenkat.

Ik hoop dat ik je hiermee op weg heb geholpen!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

ja het helpt volgens mij wel. Mijn katten krijgen ook indoor voer omdat ze binnen inderdaad minder energie verbruiken en dus minder verbranden en zij zijn, ondanks dat ze gecastreerd zijn, allebei mooi op gewicht en niet te dik.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Goh, ik ga dus ook over op Indoor lees ik net. Dit wist ik allemaal niet. Onze meiden komen niet buiten en zullen daardoor een stuk energie minder verbruiken. Thanks!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

Bericht door viri »

oke dank jullie wel.op het moment eten ze nutro.ben eigenlijk van alles aan het uitproberen,een maandje dit,een maandje dat....ik heb ze ook versvlees gegeven maar ze aten t nauwelijks (hoewel ze in eerste instantie erg enthousiast waren) en werden erg mager.
er schijnt nu van nutro choice ook een indoor voer te zijn.denk dat ik dat dan volgende keer meeneem,maar ik houd ze in ieder geval op dit merk,want ze doen t er erg goed op!!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Ervaring met kattenvoer Nutro Choice?

Bericht door daantje »

Wij kregen in een dierenzaak laatst verschillende soorten proefzakjes Nutro Choice in onze handen geduwd, zowel voor de katten als voor de hond. De hond was erg enthousiast, de katten minder.
Volgens haar is Nutro Choice vergelijkbaar met Royal Canin en Hills.
Hebben jullie er al ervaring mee?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Nutro Choice is een tikje beter dan Hills en Royal Canin en komt iets meer in de richting van de ecologische voedingen.
Ik heb een aantal proefzakken meegekregen van de fokster van Amélie destijds en ze vinden het redelijk hier, ze hebben alleen wat moeite met de vorm om het op te eten.
Het grote voordeel van dit voer is dat er geen dierlijke bijprodukten inzit en geen kunstmatige kleurstoffen of conserveringsmiddelen.
Het belangrijkste waar je naar moet kijken bij kattenvoer zijn de eerste drie ingredienten op een verpakking (het gaat van de meeste hoeveelheid naar minder). Als je kijkt bij Nutro NATURAL CHOICE® COMPLETE CARE ADULT:
Chicken Meal, Ground Rice, Corn Gluten Meal, Poultry Fat (preserved with mixed Tocopherols, a source of natural Vitamin E), Dried Beet Pulp, Natural Flavors, Rice Flour, Rice Protein Concentrate, Herring Meal, Sunflower Oil (preserved with mixed Tocopherols, a source of natural Vitamin E), Oat Fiber, Yeast Culture, Potassium Chloride, Menhaden Fish Oil, Choline Chloride, Dried Egg Product, Taurine, DL-Methionine, Vitamin E Supplement, Zinc Sulfate, Ferrous Sulfate, Inositol, Dried Bacillus Licheniformis Fermentation Extract, Dried Bacillus Subtilis Fermentation Extract, Ascorbic Acid (source of Vitamin C), Chicory Extract, Cranberry Powder, Niacin, Copper Sulfate, Manganous Oxide, Biotin, Riboflavin Supplement (source of Vitamin B2), Calcium Iodate, Vitamin A Supplement, Calcium Pantothenate, Sodium Selenite, Pyridoxine Hydrochloride (source of Vitamin B6), Vitamin B12 Supplement, Thiamine Mononitrate (source of Vitamin B1), Vitamin D3 Supplement, Menadione Sodium Bisulfite Complex (source of Vitamin K activity), Folic Acid.
Dan zijn de eerste drie kippenmeel, gemalen rijst en maisglutenmeel. Kippenmeel is redelijk, ik prefereer kippenvlees. Maar dan staat er als de twee grootste ingredienten rijst en mais, iets wat niet behoort tot de natuurlijke voeding van een kat. Deze twee leveren enorm veel koolhydraten op wat eigenlijk niet goed is voor de kat.

Ikzelf ben op dit moment meerdere ecologische voeders aan het proberen als Innova, Almo Nature, California Natural en Solid Gold. Ook hoop ik binnen kort Natures Variety binnen te krijgen en verwacht dat dit de beste is van deze voersoorten. Innova staat bij mij op nummer 2 :wink:
Neem nou bijvoorbeeld de ingredientenlijst van Solid Gold:
Lamsvleesmeel, menhaden haringmeel, Gierst, Natuurrijst, Gerst, Rijstolie, Canola Olie, Lijnzaadolie, Amarant, Knoflook, Bosbessen, Yucca, Vitaminen en Mineralen.
Daar zit 45% lamsvlees in en 15 % Menhaden Haring in (info op de site) dan zie je goed het verschil met een Nutro of een Royal Canin :wink:

groetjes
Danielle
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Daar zit 45% lamsvlees in en 15 % Menhaden Haring in (info op de site) dan zie je goed het verschil met een Nutro of een Royal Canin
Dan ben ik altijd benieuwd hoe dat dan met de prijzen zit. Ben je voor deze merken duurder uit dan bijvoorbeeld met RC?
Het zou mij wel wat lijken om het half om half te doen. 's ochtends gewone brokken en dan 's avonds brokken die natuurlijker zijn met echt vlees en volgens mij daardoor ook lekkerder voor de katten.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Daar was ik ook altijd bezorg om Shaz, maar het valt best mee.
Ik heb laatst alle voeren die mij goed leken op een rijtje gezet en naar de kilo terug gerekend:
Almo Nature: € 7,05 per kilo (de duurste dus)
Nature's Variety: € 4,90 per kilo
Innova: van € 5,30 per kilo tot € 4,60 per kilo (afhankelijk waar je het koopt)
California Natural: van € 5,30 per kilo tot € 4,77 per kilo (afhankelijk waar je het koopt)
Solid Gold: € 5,30 per kilo
Felidae: € 4,70 per kilo

Ik betaal voor Royal Canin € 54,00 voor 10 kilo, oftewel 5,40 per kilo. Merken als Royal Canin, Hills, Eukanuba etc stoppen heel veel geld in reclame maken, adverteren en sponsoren. Dat doen bovenstaande merken nauwelijks, die stoppen de meeste winst in nieuwe onderzoeken en verbetering van het voer.

Ikzelf ben nu half ecologische brokken aan het voeren en half Carnibest (rauwvoer) en het gaat hartstikke goed tot nu toe. Minder ontlasting heb ik het idee, en hardere drolletjes :razz:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ben benieuwd wat de katten vinden van je nog te proberen brokjes. Wat is er eigenlijk ontzettend veel keus :shock:
yedamy schreef:Neem nou bijvoorbeeld de ingredientenlijst van Solid Gold:
..., Yucca, ...
Wat is dat Yucca eigenlijk? Ik ken wel zo'n soort plant, maar omdat die plant giftig is, lijkt het me dat dit iets anders is?
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Het is inderdaad een soort woestijnplant, het schijnt goed te zijn voor de vertering en tegen diarree ook vermindert het de stank van de ontlasting. Het wordt vaak in supplementen gebruikt voor dieren. Ik denk dat er verschillende soorten yucca zijn? Diegene die in voedsel voor katten wordt gebruikt is de Yucca schidigera.
Laatst gewijzigd door yedamy op 02 okt 2004 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik heb vorig jaar een hele partij proefzakjes van Nutro gehad in alle soorten. De katten genoten er van!
Ook het blikvoer van Nutro vond enorm aftrek. Het stonk wel erg maar de poep stonk veel minder en de dieren deden het er goed op.
Het was hier in de dierenwinkel gewoon verkrijgbaar; het wordt via Witte Molen geleverd, dus kijk eens naar verkooppunten.

Voor mij is het nadeel dat ik de (bijn a) volle prijs betaal, terwijl ik RC tegen inkoopsprijs krijg. Dus RC is voor mij dan een stuk goedkoper (zeker als je bedenkt dat er 30 - 40 kilo voer per week doorheen gaat :???: )
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Bij mij krijgt momenteel alleen Pippin indoor van RC. Hij wordt binnenkort 3 jaar en heeft de neiging te dik te worden op gewoon voer.

Jesse en Freyja zijn beiden net een jaar oud en krijgen RC Fit 34, omdat ze nog aan het uitgroeien zijn. Zodra ze oud genoeg zijn gaan ze ook over op Indoor.

Nog een voordeel van Indoor: Verminderd de kans op haarballen (binnenkatten verharen meer).

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hee, goed idee dat indoor voer. Ik wist nogeeneens dat dat bestond :oops:

Lady wordt echt te dik vind ik, en ze lijkt er zelf ook wel wat last van de hebben. Dikkie dik komt met moeite op de krabpaal.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Hoe krijg je het eigenlijk voor elkaar dat de ene kat ander voer eet en de andere niet? Norris zou bij ons echt uit allebei de bakjes eten hoor! Apart voeren werkt dus niet bij ons. Als het in ieder geval al nodig zou zijn.

Onze katjes blijven ook binnen en ze eten nu nog Whiskas Junior en RC kitten34. Wanneer ze 1 jaar zijn willen we over stappen op ander voer en dat wordt misschien ook wel binnenvoer. Is dan wel beter ja.
:pdtmat: Gone with the wind
Plaats reactie