Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door jowi »

Bedankt Rik, hier kan ik wat mee!
TinaS
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2018 11:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door TinaS »

Hallo allemaal,

Ikzelf heb 2 katten; 1 Britse korthaar (net 1 jaar geworden) en een ragdoll (10 maanden). Momenteel krijgen ze nog royal canin kittenvoer maar ik zou graag overschakelen naar droogvoer voor volwassen katten. Gezien er zoveel verschillende merken op de markt zijn, en ik veel belang hecht aan voeding met de nodige/juiste voedingsstoffen, hoor ik graag welke merken jullie aanraden?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door KleinDraakje »

TinaS schreef: 24 jul 2018 11:14 Hallo allemaal,

Ikzelf heb 2 katten; 1 Britse korthaar (net 1 jaar geworden) en een ragdoll (10 maanden). Momenteel krijgen ze nog royal canin kittenvoer maar ik zou graag overschakelen naar droogvoer voor volwassen katten. Gezien er zoveel verschillende merken op de markt zijn, en ik veel belang hecht aan voeding met de nodige/juiste voedingsstoffen, hoor ik graag welke merken jullie aanraden?

Alvast bedankt!
Wij geven nu ook nog Royal Canin, in ons geval British Shorthair Kitten (3 Britten). Vooral omdat ze pas 3 weekjes bij ons wonen. Maar we gaan straks over op Applaws brokken, kitten en later adult. We gaan ook Cat Lovers Gold natvoer aanbieden en Buddy’s KVV. Dat laatste is echt 100% vers vlees en ligt het dichtst bij wat een kat in de natuur zou eten. CLG natvoer is ook hoog vleesgehalte maar iets makkelijker te geven dan een bevroren worst 😄 en de Applaws brokjes zijn 80% vlees en 20% extra voedingsstoffen en bindmiddel. Ze krijgen hier onbeperkt en dat lukt met vers of natvoer wat minder makkelijk. Vandaar dat wij voor deze merken en producten zijn gegaan. Als je interesse hebt in natvoer geven, daar is ook een heel topic over 😊
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Mleen »

Hoi allemaal!

Ik lees al een paar dagen mee op dit forum, omdat ik over een aantal weken twee kitten in huis krijg! We zijn inmiddels redelijk goed voorbereid, hebben ons goed ingelezen en spulletjes gekocht. Nu zijn we aan het kijken naar welk voer we de kittens willen gaan geven. Ze zijn nu nog bij het gezin waar ze zijn geboren. Daar krijgen ze kittenbrokjes van Felix en Whiskas en natvoer van Gourmet en/of Whiskas.
Ik wil mijn toekomstige beestjes graag wat kwalitatiever voer gaan geven, maar heb niet de financiële middelen om ze het duurste van het duurste te geven en weet ook niet of dat nou altijd zo goed is.
Vandaar dat ik de laatste dagen wat heb zitten lezen op dit forum en Zooplus om te kijken waar ik dan op uit zou komen. Natuurlijk is het altijd afwachten of ze het ook lekker vinden, maar ik neig nu naar brokjes van Applaws of Royal Canin. Daarbij natvoer van Applaws en Gourmet (die laatste omdat ik er goede ervaringen over lees en omdat alleen Applaws niet haalbaar is voor ons). Is het oké om verschillende merken af te wisselen?
Ik denk aan een combinatie van droog- en natvoer omdat voor beide wat te zeggen is, maar ik heb geen idee wat gangbaar is zeg maar. ;)

Kunnen jullie me vertellen of ik hiermee op de goede weg ben? Eventuele verdere tips zijn uiteraard ook welkom!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door KiwiNL »

Brokjes van Applaws zijn een prima keuze. Houd er bij het natvoer van Applaws rekening mee dat het geen volwaardig voer is (er zijn geen vitaminen en mineralen aan toegevoegd die ze wel nodig hebben) en dat je er dus altijd ander voer (of brokjes) naast moet geven.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Mleen »

Dankjewel voor je reactie! 😊

Welke merken natvoer zou je aanraden die wel de benodigde vitaminen en mineralen bevatten?
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Mleen schreef: 26 jul 2018 12:08 Hoi allemaal!

Ik lees al een paar dagen mee op dit forum, omdat ik over een aantal weken twee kitten in huis krijg! We zijn inmiddels redelijk goed voorbereid, hebben ons goed ingelezen en spulletjes gekocht. Nu zijn we aan het kijken naar welk voer we de kittens willen gaan geven. Ze zijn nu nog bij het gezin waar ze zijn geboren. Daar krijgen ze kittenbrokjes van Felix en Whiskas en natvoer van Gourmet en/of Whiskas.
Ik wil mijn toekomstige beestjes graag wat kwalitatiever voer gaan geven, maar heb niet de financiële middelen om ze het duurste van het duurste te geven en weet ook niet of dat nou altijd zo goed is.
Vandaar dat ik de laatste dagen wat heb zitten lezen op dit forum en Zooplus om te kijken waar ik dan op uit zou komen. Natuurlijk is het altijd afwachten of ze het ook lekker vinden, maar ik neig nu naar brokjes van Applaws of Royal Canin. Daarbij natvoer van Applaws en Gourmet (die laatste omdat ik er goede ervaringen over lees en omdat alleen Applaws niet haalbaar is voor ons). Is het oké om verschillende merken af te wisselen?
Ik denk aan een combinatie van droog- en natvoer omdat voor beide wat te zeggen is, maar ik heb geen idee wat gangbaar is zeg maar. ;)

Kunnen jullie me vertellen of ik hiermee op de goede weg ben? Eventuele verdere tips zijn uiteraard ook welkom!

Ik heb altijd brokken staan o.a. Applaws. En daarbij geef ik 2 x daags natvoer diverse merken o.a. Applaws afwisselend. En tweemaal per week rauw vlees erbij wat ik eerst invries - 1 x kip en 1 x runderhart.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door RodeKaterHans »

https://www.voerwijzer.com Is een goeie site met heel veel info over kattenvoer. Je kan er verschillende merken vergelijken.
Ikzelf geef purizon omdat mijn katten dat lekkerder vinden dan applaws. Qua prijs/kwaliteit komt ook porta21 redelijk goed uit de vergelijking en dat is heel betaalbaar (helaas hier een fijnproever die ook dat laat staan..). Natvoer geef ik porta21 en applaws en af en toe kvv.
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door KiwiNL »

Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Mleen »

Bedankt voor jullie antwoorden en tips!

Ik heb nu Royal Canin Kitten en Applaws Kitten brokjes op het oog. Daarbij aanvullend natvoer van Porta 21, Applaws en Royal Canin. Het lijkt me dat ze dan op een redelijk goed, volledig voeder zitten! 😊
Altijd even afwachten of ze het ook daadwerkelijk lekker vinden, we gaan het zien over een paar weekjes! Can’t wait!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door pinguin »

Vraagje aan de brokken experts

Ik heb zojuist een proef zakje van dit merk mee gekregen ken het verder niet en geen idee wat de ingrediënten zijn.
Geven of weg gooien? AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Raar dat de ingrediënten er niet op staan maar misschien komt dat omdat het zakje maar klein is.
Hier http://vigornsage.com/nl/ginseng-well-being-cat-nl

Ik mis 38% in de analytische bestanddelen dus dat zijn de koolhydraten.

Voor mij zou het niet de hoofdmaaltijd zijn maar je kunt het zakje gebruiken als snoepjes.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Dinky »

Wanneer er geen zwakke darmen zijn kan het echt geen kwaad om zo'n zakje te geven ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door pinguin »

Dan krijgt Simba jet als snoepje want Snabbel spuugt alles uit behalve sensible en mousse natvoer op dit moment.
Zou dit kunnen helpen als extra omdat Simba niesziekte heeft omdat er word beweerd het immuunsysteem extra ondersteund? Of zoek ik nu te ver? Als die het lust uiteraard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door pinguin »

Dan maar zo de app doet raar.

Zit even naar wat prijzen te kijken 22 euro voor 2 kg . Dat vind ik te duur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie