Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Als ze alleen binnen zijn kun je ook al eerder afstappen van kitten, heb ik ook gedaan, ze verbranden die energie niet allemaal.
Als je al jong voorkomt dat ze dik worden is het beter dan als ze al iets dik zijn met de castratie, ze hebben daarna nog meer de neiging om dik te worden.
Ik zou alleen niet gelijk overstappen op indoor, omdat die overstap van energierijk naar energie arm erg groot is.
Met een maand of 5/ 6 kunnen ze bijvoorbeeld op RC Fit, dat is voer voor de normale kat, met gemiddelde energie waardes.
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

hmmm... Das een idee natuurlijk.
Ik heb ze gisteren nog gewogen. Norris is van 2 juni 2004 en weegt nu 2.5 kg en Luna is van 5 juni 2004 en weegt 2.1 kg
Heb echt geen idee of dat te veel is. Ik heb hier al wel die tabel zien staan op het forum, maar die gaat maar tot 12 weken geloof ik.

Eens zien of ik op inet nog meer kan vinden hierover...
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Je zou het natuurlijk ook aan je DA kunnen vragen.
Mijn DA adviseerde me om af te stappen, omdat de gemiddelde groei per week ca100 gramis, en mijn poezels in een maand 900 gram aankwamen, bijna het dubbele!!!
En als ze straks uitgegroeit zijn, wordt die groei energie omgezet in vet.
Succes ermee!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

Bericht door viri »

en dan nog een vraag:
welk indoor voer zou het beste zijn?en van welke merken is er indoor voer te verkrijgen?
ik weet zo : purina pro plan,purina one,royal canin,prins,eukenuba,hills.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik heb nu indoor-voer van Purina. Ik gebruik het nog niet zo lang.

Wel is het me opgevallen dat Lady nu geen diaree meer heeft.

En ze vind het lekker :grin:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

Bericht door viri »

wat ik een nadeel vindt; het indoor voer van purina kan ik nergens in grootverpakkingen krijgen....en dan vind ik het toch behoorlijk prijzig...

maar nog een vraagje: merk je nou echt verschil in de ontlasting (hoeveelheid,stank) en aan de vacht (verharen) als je indoor voer voert ipv een goed (premium) adult voer?of zou dit weinig uitmaken ?

zou je ook,(ipv indoor voer)voer kunnen geven wat haarballen en/of overgewicht tegengaat (zoals bijv. technical) http://www.techni-cal.nl
of zou dit toch weer anders werken?
wat is het belangrijkste voordeel van indoor voer denken jullie?het overgweicht tegengaan,de haarballen tegengaan,of de ontlasting verminderen?ik heb echt mijn twijfels of indoor voer nou echt zou helpen?
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

:lol: Dit zijn heel veel vragen :lol:

Nou, ik ging het gebruiken omdat mijn katten bijna niet buiten komen. Lady begon een beetje zwaar te worden, en dus kreeg ik het
advies om indoor te geven. Hiervoor gaf ik Whiskas, en daarvan was Lady alsmaar aan de diarree. Nu niet meer. De ontlasting is inderdaad
vaster. Maar ik meng indoor voer met light brokken van RC, om
overgewicht tegen te gaan. Ik heb niet het idee dat ze minder verhaart.
En ik gebruik het nog niet erg lang, dus ik zie nog geen verandering
aan haar vacht.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik krijg een hoop positieve reacties over de vacht van vooral Xandor sinds ik Indoor gebruik. Hij zit nu erg mooi in zijn vacht en ze verharen ook niet superveel. Haarballen kom ik ook bijna niet tegen.

Ik denk dat het belangrijkste doel van Indoorvoer is dat het overgewicht tegen gaat. Helemaal met gecastreerde katers, zoals ik hier rond heb lopen, loop je een groot risico dat ze te dik worden en daardoor sneller blaasgruis krijgen. Je zou dan denk ik inderdaad ook voer kunnen nemen dat speciaal tegen overgewicht is al heb ik het idee dat de katten daarmee sneller honger hebben, dat het niet zo goed voedt. Dat is tenminste wat ik er van hoor.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Mijn poezels zijn nu 6 maanden, zitten nu al 2 maanden op RC Fit.
Over een maandeje is die zak leeg, en wil ik eigenlijk overstappen op indoor...
Zou dat te vroeg zijn??
Wachten tot na de castratie????

Ze eten gelukkig wel alles :grin:

:smakelijk: :patat: :popcorn: :toost:
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik zou zeker wachten tot na de castratie. Ik vind 6 maanden nog wel heel jong, vaak kunnen ze de extra vetten dan nog wel gebruiken. Tenzij ze nu al echt te dik worden dan kan je wel overstappen. Ik heb mijn beide katten laten castreren toen ze een maand of 9/10 waren en heb ze daarna pas op volwassenvoer gezet.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Nou ja, ze zien er goed doorvoed uit, dik niet echt (je hebt de foto's gezien)
Ik wacht wel tot januari met overstappen, dan zijn ze dik 9 maanden.
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Hoi Viri,

Mijn vorige kat heeft een tijd lang Technical gegeten, maar ik ben ermee gestopt omdat de kwaliteit me ging tegenstaan. Ik heb een aantal keer een zak gehad die vreemd rook en mijn kat niet wilde eten. Deze werd wel vergoed, maar mijn vertrouwen was weg. Ook is mijn dierenwinkel gestopt met de verkoop van Technical, omdat ook zij slechte ervaringen hadden met de kwaliteit.

Met Indoor voer wordt de afvoer van haar via de ontlasting bevorderd. Binnenkatten verharen meer dan buitenkatten en krijgen tijdens het wassen dus meer haar binnen. Met kans op haarballen. Mijn katten krijgen Indoor van RC en er zit altijd veel haar in hun uitwerpselen. Indoor zorgt er dus niet voor dat katten minder verharen.

De kwaliteit van de verschillende Indoor-merken zal niet veel verschillen. De prijs zou wel wat kunnen uitmaken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Pippin eet al een hele tijd Indoor en hij zit goed in zijn vacht en is perfect op gewicht. Jesse eet het inmiddels ook, omdat hij met RC Fit teveel energie binnenkreeg en die energie niet kwijt kon. Binnenkort ga ik ook Freyja op Indoor zetten en dan koop ik de verpakking van 8 kilo, wat veel voordeliger is.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
Ona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 feb 2003 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Ona »

7 maanden is inderdaad nog wat vroeg om over te stappen op Indoor (volwassen) voer. Ik zou hier nog even een maand of 2 mee wachten. Kittenvoer is namelijk hoog calorisch omdat kittens veel energie verbruiken, Indoor voer is juist minder calorisch en toegespitst op een volgroeide kat die over het algemeen minder actief is dan een kitten. Het verschil zit 'm dus in het energie verbruik waardoor je een kitten ernstig tekort kan doen.
Verder denk ik wanneer je overstapt op Indoor voer dat het merk over het algemeen niet uitmaakt. Ik gebruik One van Purina en mijn katten doen het er prima op.
Groetjes, Liora

I pur therefore I am (Descattes)
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bento kronen voer

Bericht door DarkElf »

Iemand bekend met Bento Kronen voer?

http://www.narviks.nl/bentokronen.html

Gehaald, en eerst gemengd met RC, en ze vinden het heerlijk.

loei heeft al dagen niet gespuugd, misschien is dit voer
toch beter voor hem, wel fijn om te merken.

schijnt net zulk hoogwaardig voer te zijn als andere topmerken
alleen goedkoper en das mooi:

15 euro voor 3 kilo.
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Ik ken het wel, maar alleen voor honden :wink: en het merk is niet nieuw maar bestaat al een aantal jaartjes. Het klinkt wel goed als jouw kat er niet meer van spuugt. Het is vergeleken met RC wel iets goedkoper.
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Plaats reactie