Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door ErikPhilippus »

Ik geef tegenwoordig vaak Catz Finefood pouches, met zo'n 70% vlees of vis aandeel, en het is gegarandeerd vrij van:
botmeel, protein-vervangingsstoffen, zoals soja, graan, kunstmatige kleurstoffen, lokstoffen, kunstmatige aroma's (suiker), en conserveringsstoffen.

Vreemd genoeg vind Gaudí vrijwel alle smaken heerlijk, maar de rest vind het helemaal niks, nemen niet eens een hap. Op zich ook wel handig, want dan kan ik Gaudí's bakje gewoon laten staan zonder dat het meteen gesnaaid wordt door met name Oscar.

Lumi en Amber lusten vrijwel geen natvoer, alleen die bakjes van Poésie eten ze. Voor de rest brokken (vooral Orijen). Dus zij krijgen geen goed natvoer binnen, en daar maak ik me wel een beetje bezorgd over. Oscar eet wel hoogwaardig blikvoer, b.v. Cannagan of Schesir.
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Het is ook echt zoeken naar a) wat goed is en dan b) wat ze ook nog lekker vinden. Ik geef ze nu vaak gourmet, maar las net eens de bestanddelen, ben me rot geschrokken zeg.
Mag ik trouwens zeggen dat ik jouw katten zo ontzettend mooi vind. Ik heb op zich niet veel op met raskatten, val altijd voor de schoffies, maar deze zijn zoooo mooi
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door ErikPhilippus »

Kikimax schreef: 16 nov 2018 17:47 Mag ik trouwens zeggen dat ik jouw katten zo ontzettend mooi vind. Ik heb op zich niet veel op met raskatten, val altijd voor de schoffies, maar deze zijn zoooo mooi
Dankjewel, - ja ze zijn zeker mooi, maar bovenal zijn het ontzettende lieverds. Zoals ze met elkaar omgaan: het is een genot om dat te zien. En ook hoe ze op ons reageren. Vanmiddag kwam Marianne thuis, begin Gaudí direct spontaan keihard te spinnen - da's toch ontroerend ;-). En toevallig zijn het raskatten (maar wat mij betreft doet dat er helemaal niet toe...)

Groetjes,
Erik

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Kikimax schreef:Ik ga zeker alles onderzoeken. En kvv aanbieden.
Ik zou ze zeker als kitten al eens een keer kvv voorschotelen. Maar als hoofdmaaltijd kan het in het begin lastig zijn of je moet er in het begin echt helemaal voor gaan. Niet alle katten kunnen namelijk brokjes tegelijk goed verteren met vers vlees. Brokjes verteren langzamer en dus pas verder in het maag/darmstelsel. Dat kan de vertering van vers vlees schijnbaar soms in de weg staan. Hoewel mijn katten daar nooit problemen mee hebben gehad.

Aangezien kittens onbeperkt mogen eten is brokjes combineren met kvv misschien niet zo handig en zou je daar pas naar over kunnen schakelen als ze van de brok af gaan.

Maar zoals ik al zei denk ik dat het wel goed is om ze het gewoon eens voor te schotelen (als je aan een enkele worst kvv kunt komen, b.v. bij een Pets place of bepaalde Welkoop'en o.i.d.). Je kunt ook soms een klein beetje hart geven (je kunt die blokjes bevroren kopen in de meeste supermarkten). Zoals ik al zei, lekker variëren zodat ze verschillende dingen leren eten.


In gourmet zitten waarschijnlijk smaakmakers en als ze daar meestal krijgen, lusten ze straks niets anders meer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Annefleur »

Erik, ik geef ook pouches van Catz Finefood. Het is inderdaad goed voer. Maar een enkele smaak daar moet Fleurtje niets van hebben.

GranataPets geef ik ook vaak. Dat is kwalitatief net zo goed als Catz Finefood.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Fotokonijn »

Wat een heerlijke kroelfoto, Erik.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Zotvanpoezen »

Inderdaad een prachtige foto van prachtige katten, Erik!
Heeft er toevallig iemand ervaring met Porta 21 Adult Sensible? Mijn 3 katten hebben elk een verschillende brok: de allergische kat eet RC Hypoallergenic, de zeer actieve eet RC Outdoor, en de gevoelige die snel diarree heeft eet Hill's i/d. Alle drie krijgen ze dagelijks een portie vers gekookte kip met kookvocht. Ze krijgen ook natvoer, behalve de allergische omdat hij dat niet lust. Ik zou die Porta brokjes willen proberen omdat die voor al mijn katten zouden goed zijn. Tevens zou ik het huidige natvoer voor mijn katten willen vervangen door Granatapet zakjes. Want na al wat ik hier allemaal gelezen heb, weet ik dat ik geen gepast voer geef met RC en Hill's. Ik heb mij een beetje laten misleiden door de DA en de "goede" reclame van die producten.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Fotokonijn »

Klinkt als een goed kosthuis.
Neem je nog nieuwe kostgangers aan? :grin:
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Sansan »

Zotvan, mooi streven heb je daar. Maar ik heb nu na drie jaar wel geleerd dat katten zowat aliens zijn op het gebied van voeding.
Ik met mijn mooie plannen moest ze laten varen. Kvv of brok en nat met hoog vleesaandeel, zoals acana, orijen, granatapet, almo etc: of ze vraten het niet, of diarree of blaasgruis.

Succes met de zoektocht! Je hebt in ieder geval een mooi rustig basis-uitgangspunt zoals de Hills id waar ze het goed op doen.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Sansan »

Deze zakjes natvoer zijn ook nog een idee van miamor: https://m.zoobio.nl/miamor/13830-fijne- ... h-multibox
Werd hier goed gegeten.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Zotvanpoezen »

Fotokonijn, hotel mama is helaas volgeboekt voor mens en dier.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Wat ze hier aan natvoer ook graag lusten zijn de kuipjes van MyStar. Dat is paté en dat prak ik met een kuipje water erbij tot appelmoes - dikte zeg maar. ze laten veel soorten staan, maar MyStar eten ze goed.

Nadeel voor mensen met 1 of 2 katten is dat ze per doos van 10 x 90 gram verkocht worden bij Zooplus. Zitten 4 smaken in.

Ik heb 6 soorten brokken staan, 2 soorten per verdieping. Ze kunnen kiezen. Eenmaal daag vul ik de bakjes met in totaal 4 mokken brok. En op is op. 's Morgens zijn altijd dezelfde bakken leeg en dezelfde nog niet. Honger kunnen ze dus niet hebben, er is altijd wel voer, al doen ze dan dramatisch dat ze zo'n honger hebben. Tot ik voer heb uitgedeeld kan ik moeilijk lopen vanwege de om mijn benen zeurende katten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb nog wat zitten brainstormen. Wat als ik hun soort brokjes gewoon onbeperkt blijf geven zoals ik nu doe (ze eten uit zichzelf meestal ongeveer de aanbevolen hoeveelheid). Maar dat ik hun zakjes vervang door vers gekookte kip met eventueel een andere vleessoort bij omdat ze het lusten, gewend zijn en verdagen. Dan hebben ze op die manier toch al minder granen binnen? En dan verandert er minder aan hun eetgewoonten. Maar ik vraag mij af of ze dan genoeg vitaminen en zo binnenkrijgen. Van rauw voer ben ik geen fan omdat ik er vroeger nogal problemen mee gehad heb.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Annefleur
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:33

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Annefleur »

De vitaminen zitten toch ook al in de brokjes die ze nu eten. En vers gekookte kip zal toch ook wel een hoge voedingswaarde hebben, lijkt me?
Ik weet nog dat mijn moeder vroeger hart kocht bij de slager en dat voor de katten kookte. Ze deden er een moord voor!

@ castratenkoor
MyStar valt hier ook in de smaak. Als ze even is uitgekeken op ander voer, dan krijg ik haar hier altijd wel weer mee aan het eten.
Maar wat ik bij MyStar wel in gedachten hou, is dat er maar voor 4% aan vlees van de genoemde diersoort in zit. Van de andere 66% weet je niet waar het vandaan komt. En dat vind ik wel een nadeel.
Maar verder is het mooie fijne paté die goed ruikt.
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Fotokonijn »

Vandaag een flinke hoeveelheid Little Big Paws natvoer gekocht.
Heb het al eens eerder gehad en de dames en heren vonden het "wel te pruimen".
Was in de aanbieding bij de groothandel.
Hypoallergeen en holistisch.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie