Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gast

Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Gast »

Ik geef mijn 2 katten van 10 weken babycat. Nu ben ik net bij de dierenarts geweest vanwege oormijt, maar ze zei dat ze nogal dik waren. Ik werk overdag, en ze krijgen dus 's morgens en 's avonds eten. Ze krijgen alleen droogvoer. Ik vul de bakjes gewoon bij als dat nodig is, en soms is dat wel, en soms niet nodig. Ze eten dus niet overdreven veel. Kan het aan het voer liggen? Moet ik ze al "kitten" gaan geven van Royal Canin en niet de babycat meer? Ik moest dit blijven voeren tot ze 4 maanden waren.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

He Crovax,
Hou je je wel ongeveer aan de hoeveelheden die op de verpakking staan? Omdat het zulk hoogwaardig voer is, hebben ze er ook niet zo veel van nodig. Ik denk dat voor kittens van 10 weken de kittenbrokjes misschien nog een beetje te groot en hard zijn. Dus ik zou proberen eerst een klein beetje minder baby-cat te geven en als dat niet helpt de DA nog eens bellen of je al over kan op 'kitten'

Groeten, Femke
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Gewoon overstappen op kittenvoer! Babycat is echt voor in het begin en bevat nog meer voedingsstoffen/eiwitten dan kittenvoer. Dit kan je dus langer gebruiken als ze klein en smal blijven. Maar als je kittens te dik dreigen te worden gewoon kittenvoer geven. Bij mij krijgen ze ook vanaf 6/7 weken al kittenvoer, kan prima!
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoeveel mogen ze dan hebben? Ze eten niet alles in 1 keer op. Dit weekend komt de oppas, en die spreek ik niet meer. Dus dan moet het na het weekend.

Ik heb net een nieuwe zak gekocht, en vindt het ook jammer om dat weg te doen. Ik heb niet het idee dat ze overdreven veel eten. Gewoon wat ze opkunnen, en de rest laten ze staan. Ik hoef meestal maar 1x per dag de bakjes bij te vullen.

Ik heb de verpakking heel goed bekeken, maar ik kan niets vinden mbt de hoeveelheid. Waar staat dit op? Ik kan alleen vinden wat erin zit.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Op verpakkingen van RC staat altijd heel duidelijk hoeveel de dagelijkse hoeveelheid is voor een kat met ondergewicht, ideaal gewicht en overgewicht. Als je je daar aan houdt krijgen ze voldoende binnen, en dan ook niet teveel, waardoor ze te dik worden. Met katten krijg je het vet er erg makkelijk aan, maar o zo moeilijk er weer af. Het beste is het om het van kleins af aan in de gaten te houden en de voeding direct met kleine stapjes te corrigeren wanneer dat nodig is.

Voor vragen over voer etc. moet je het formulier gebruiken dat staat op http://www.royalcanin.nl/site/informat. ... s?OpenForm
Bij de dierenspeciaalzaak kun je ook boekjes halen waar al de voervarianten in staan beschreven van RC. Overigens kan ik me herinneren dat we Indy vanaf 8 weken hadden en nooit Babycat hebben gegeven, maar kittenvoer. Volgens mij 40 - 50 gr. per dag.
Laatst gewijzigd door Admin op 19 jun 2005 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja dat kan wel kloppen, Xandor heeft ook vanaf het begin af aan (8 weken) kittenvoer gekregen en in het begin was het 40 gram en later mocht hij tussen de 40 en 50 gram hebben.
groetjes Sharon
Gast

Ervaring met kattenvoer Pro-plan?

Bericht door Gast »

Hallo allemaal

Zit net te lezen over een zak pro-plan halen.
Wat is pro-plan eigenlijk en waar is het te koop????
Zijn het gewoon kattenbrokken die misschien voor kieskeurige katten extra lekker zijn??

Groetjes Jacqueline
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

http://www.proplan.com/index.aspx
tis wel in het engels.kon zo gauw geen andere site vinden en denk dat het aangezien het een van de duurdere merken is in in ieder geval bijna alle dierenspeciaalzaken te koop is.voor zover ik weet is het niet voor kieskeurige katten maar gewoon een duur merk waarvan beweerd word dat het beter moet zijn dan de goedkopere merken.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gast

Is Royal Canin echt de enige verantwoorde voeding?

Bericht door Gast »

Ik krijg hier wel eens een beetje de indruk dat die speciale voeren die je alleen bij de DA kan kopen de enige echt verantwoorde voeding is die je je kat mag voorschotelen. Over het algemeen zijn dat voeders van zo'n 10-20 euro per zak.

Is het nou echt zo dat de 'gewone' en minder dure supermarktvoeding van Whiskas bijvoorbeeld 'minder goed' is? Ik hoor zo vaak mensen, die hun hele leven katten hebben gehad, zeggen 'onzin, ik heb al zoveel jaar katten, ze krijgen gewoon Whiskas/Felix/Gourmet etc. en ze hebben nog nooit problemen gehad'.

Mijn Zorro is nu ruim 5 maanden. Is het bijvoorbeeld zo dat alleen Royal Canin Growth verantwoorde voeding is of zou elk ander (supermarkt)voer voor kittens ook volstaan?
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Hier zijn al veel topics over aangemaakt, ben te lui om op het op te zoeken.

Ik heb zelf een vergelijkend warenonderzoekje gedaan en in het supermarktvoer zit 4% vis of kip, of rund of lams al naar gelang de smaak en in de duurdere brokken zoals RC, Iams en Hills zit ca. 20%
Dus dat is wel degelijk een groot verschil.

Als je grote verpakkingen koopt van het duurdere voer en je ongeveer aan de voorgeschreven hoeveelheid houdt is het helemaal niet zo gek veel duurder dan supermarktvoer aangezien ze van het laatste meer moeten eten om verzadigd te raken.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Royal Canin e.d. echt de enige verantwoorde voeding?

Bericht door Admin »

Arie schreef:...ik heb al zoveel jaar katten, ze krijgen gewoon Whiskas/Felix/Gourmet etc. en ze hebben nog nooit problemen gehad'.
Tja, sommige mensen roken en drinken heel hun leven en die worden 96, terwijl gezond-levende sporters ook wel eens zomaar dood neervallen op de baan of een ziekte krijgen. Het heeft ook met een sterk gestel te maken.

Katten die je hoogwaardig voer geeft (de juiste hoeveelheid) zijn veel actiever dan, vaak te dikke, katten die veel meer moeten eten om dezelfde voedingsstoffen binnen te krijgen. Ook slapen katten die te veel eten meer. Een beter uitgebalanceerde voeding zorgt er dus niet alleen voor dat katten langer leven, maar dat ze ook op een prettiger manier langer leven. Daarnaast vermindert het de kans op o.a. nierziekten en suikerziekte.

Onze katten kregen vroeger ook supermarkt blikvoer en de katten die we nu hebben krijgen alleen nog maar hoogwaardig voer en het verschil is zeer duidelijk: ze zijn goed op gewicht, actief, de vacht ziet er goed uit, ze poepen en stinken minder.

En het is inderdaad zo dat RC uiteindelijk niet veel duurder is dan ander voer, zolang je je maar aan de juiste hoeveelheid houdt.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb begrepen dat Zorro na de castratie in voer overgaat van Royal Canin Growth naar 'volwassen' voer, dat dus ook voor mijn Sjors (9 jaar) bestemd is. Hoe heet dat volwassen voer van Royal Canin ook alweer?
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Dat is de Adult-versie :-D

Overigens zou een kat van 9 dan eigenlijk al seniorenvoeding moeten hebben (is vanaf ca. 8 jaar).
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Er zijn verschillende soorten RC voor volwassen katten. Speciaal voor binnenkatten, speciaal voor buitenkatten. Voor katten met een gevoelig maag-darsmsysteem. Voor raskatten, zoals maine coons en perzen. Keuze genoeg.
Gast

Bericht door Gast »

Roland schreef:Dat is de Adult-versie :-D

Overigens zou een kat van 9 dan eigenlijk al seniorenvoeding moeten hebben (is vanaf ca. 8 jaar).
Dan blijf ik met het probleem zitten: hoe zorg ik dat Sjors en Zorro niet aan elkaars droge voer komen. Dat droge voer eten zij namelijk niet gelijk op maar over de hele dag af en toe wat. Kan ik Adult en Seniorvoer mengen of is Seniorvoer weer slecht voor Zorro?
Plaats reactie