Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiyari
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2007 13:58
Locatie: Gent (België)

Bericht door Kiyari »

Hier kost een zak van 2 kilo iets van 18 euro meen ik, en een zak van 10 kilo rond de 45-50 euro. De prijsverschillen zijn inderdaad idioot, vandaar dat ik altijd een zak van 10 kilo koop, een goed afsluitbare emmer afvul met een kilo of 3 en de rest in een grote goed afsluitbare ton doe.
Het is al een tijdje geleden dat dit werd gepost :oops: maar ik heb hierover nog een vraagje.

Ik heb al gelezen op het forum dat veel poezen het eten niet meer willen als het te 'oud' is. Maar nu heb ik ook gemerkt dat de voeding bij RC veeeeeeeeel goedkoper is in grotere zakken. Maar natuurlijk doet 1 poes wel lang met een zak van 10 kilo...

Heeft er iemand tips ivm het gewenste formaat voedingszakken voor 1 poes? Of zijn er middeltjes om die voeding wel heel vers te houden? ALs ze de helft niet meer wil is het uiteindelijk ook niet zo voordelig meer :???:
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Je kan die grote zakken wel lang goed houden hoor, enkel zien hoe je het bewaart. Er bestaan grote tonnen waarin je die grote zakken goed luchtdicht kan bijhouden. Ik koop persoonlijk zakken van 4 kg die een goede sluiting hebben, en dan gebruik ik een klein tonnetje dat luchtdicht kan om in mijn kast te zetten en elke dag een portie uit te halen. Voor 1 kat lukt dat vrij goed.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Ik koop ook zakken van 5 kilo. Hoewel daar een goede sluiting aan zit, doe ik die een grote mayonaise emmer. Kan niet 5 kilo in en de brokjes blijven lang lekker. Zakken zijn hier niet veilig en een zak van 5 kilo krijg ik niet in een kast. Die emmer sluit blijkbaar zo goed af, geen van twee heeft daar belangstelling voor.

Is een goedkoop alternatief, de meeste frituren of restaurants of zo hebben wel zo'n grote emmers en die kun je dikwijls zo krijgen (en anders voor een paar centen).
Judith Gerards
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jun 2007 11:09
Locatie: Almere

Bericht door Judith Gerards »

Hallo,


Na het lezen van een x aantal pagina's ga ik me afvragen of ik me
kat wel goed voer.
Mijn oude kat is wel 20 jaar geworden op deze wijze maar toch.

Mijn katertje krijgt 's morgens brokvoer en 's avonds als wij gegeten hebben krijgt die blikvoer.
Nu meneer liever zijn blikvoer eet dan de brokken wil ik hem wel
is een avond geen blikvoer geven.
Alles is van wiskas.

Is wiskas dan zo slecht dat iedereen RC voert?

En ik vind de kattenbak niet stinken al vind meneer het wel die hard rennend de kamer in komt als hij van zijn kattenbak komt
en zich gelijk uit leeft op zijn krappaal. :oops:

Groetjes Judith
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Nee hoor, er is geen slecht dierenvoer, alleen zijn de premiummerken iets beter (voor vacht, gebit enzo), maar helaas niet voor iedereen betaalbaar. Vers vlees geven (mits uitgebalanceerd) is eigenlijk het beste, maar ook het meeste werk.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Snokkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2006 16:50

Bericht door Snokkie »

Hoi allemaal!

Aangezien we binnenkort 1 of 2 kitten krijgen, ben ik alvast naar voer aan het kijken! We zijn van plan om 'goed voer' als RC oid te gaan geven. Ik lees veel goede berichten over Royal Canin. Ik weet dat voor honden Eukanuba erg goed voer is, maar kon zo gauw geen ervaringen in deze 25 pagina's vinden (heb ze niet allemaal gelezen moet ik zeggen ;) ). Via mijn faculteit kan ik als student diergeneeskunde een flinke korting op Eukanuba en Iams voer krijgen (ik weet nog niet welke soorten). Ik vroeg me af of jullie daar ook goede ervaringen mee hebben!

Ik hoor het graag!
Groetjes
Suzanne
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Hé Snokkie,
ik heb persoonlijk geen ervaring met die beide merken maar ook omdat ik weiger Iams te kopen. Ik weet nog steeds niet of het waar is maar ik vind de geruchten over dierproeven van Iams hardnekkig genoeg om het voer niet te kopen.
Ik heb altijd RC en Hills gebruikt. Maar sinds de laatste tijd alleen maar Hills want Gaya vindt dat duidelijk lekkerder.
Over Eukanuba weet ik echt helemaal niks maar misschien iemand anders??

Els
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hoi,

ik geef ook altijd Hills. Toen onze eerste kat nog kleintjes was, heb ik zowat alle premiummerken uitgeprobeerd. RC vond ze duidelijk niet lekker. Eukanuba en Hills wel. Iams heb ik daarna niet meer geprobeerd vermits Hills duidelijk de favoriet was en is.

Wat mij vooral opviel is dat de brokjes van Eukanuba heel erg hard op die van Hills lijken. Maar vind niet zo direct of die connecties hebben met elkaar. Iams en Eukanuba zitten in ieder geval wel onder dezelfde koepel.

Er gaan heel wat verhalen de ronde over Iams, maar of ze nu waar zijn of niet. Geen idee. En ik vrees dat wij, als jannen met de pet die ook nooit zullen kennen. Maar als je een flinke korting kunt krijgen, beschouw het dan ff als larie.
Je katten krijgen een goed voer. En de waarheid bevindt zich meestal ergens tussenin. Als het je gerust mocht stellen: kijk eens op http://www.eukanuba-eu.com en klik door naar Iams en dierenwelzijn.

Succes
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik heb ook gehoord dat Iams proeven doet met dieren, maar ook dat andere dierenvoederbedrijven dankbaar gebruik maken van de resultaten. Dus als het waar is van Iams dan zijn die andere bedrijven ook niet 100% zuiver.

Hoe dan ook, dierenvoeding is big business en het is lastig erachter te komen wat daar allemaal achter de schermen gebeurd. Er is eens een documentairemaker geweest die dat heeft geprobeerd en die liep overal tegen dichte deuren aan.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Snokkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 dec 2006 16:50

Bericht door Snokkie »

Ja, die berichten heb ik ook gehoord (die doen al jaren de ronde). Maar zoals hierboven gezegd geloof ik niet dat de andere bedrijven daar geen gebruik van maken danwel het zelf ook doen.

Zijn er nog bepaalde varianten van de eukanuba/iams die het best zijn voor een opgroeiend kitten?

P.S: Bedankt voor de link Lies, daar kan ik wel wat info vandaan halen.
Gebruikersavatar
Yil
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2007 19:11
Contacteer:

Bericht door Yil »

Wij hebben voor onze katten Royal Canin Fit 32. Hier zijn ze gek op en wij kopen dan ook altijd een grote zak van 10 kg. Hier doen we zo'n 3 maanden mee (als het niet langer is!)
Vandaag gingen wij een nieuwe zak halen en tot onze verbazing is de zak ipv groen, wit van kleur. We hebben nog even getwijfeld of het wel echt Fit 32 was, maar het stond erop dus toch meegenomen. Op de website van RC is niet te zien dat de verpakkingen zijn veranderd. Weet hier iemand wellicht of dit misschien een nieuwe verpakking is?
Alex en Minkie, onze twee lieve poezekinders!
leenke
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2007 09:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door leenke »

Hoi allemaal,
sinds zaterdag heb ik voor het eerst van mijn eigen leven een poesje (Piepie) en geef haar "Nature's best" (science plan) voor kittens. Iemand hiermee ervaring? Piepie lijkt er gek op te zijn...
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

Heb er goede dingen over gehoord, zelf geen ervaring mee

Ik gaf altijd Carocat Fish, was het enige waar sommige tegen konden
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hier krijgen zo ook brokjes van Hill's. Meestal de gewone brokken. De Nature Best brokken vinden ze inderdaad ook heel erg lekker, dus die krijgen ze af en toe als verwennerijtje. Bij ons vind je die niet echt gemakkelijk, vandaar.

Voor de rest: mijn katten (en wij) zijn heel erg tevreden van Hill's. Ze zijn stralend gezond, hebben een mooie vacht, ontlasting stinkt niet (te erg).... kortom, alles wat een poes zich maar wensen kan.
dolfijnbrigitte
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2007 12:32
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Yarrah katten voeding

Bericht door dolfijnbrigitte »

IK voer dit merk sinds kort aan mijn katten. :-P

Het is veel beter dan gewone blikvoer wat je kan krijgen bij de super markt. bijv felix, wiskas. tom poes.

hierin zitten veel conserveermiddelen/kleurstoffen in.
Weinig % aan vlees, het bevat veel water alleen.

dus helemaal niet voedbaar en kunnen veel kwalen krijgen ervan.
zelfs kanker na lange tijd gebruik net als bij mensen is dat precies hetzelfde, voor de mens is het ook beter biofood te eten.

Yarrah is biologisch zonder enige chemische stoffen en is gecontroleerd.

bevat veel vlees en vitaminen ;-)

als je het pas geeft gaan ze zich ontgiften,dat is dat ze alle troep wat ze in hun lichaam hebben eruit gooien.

met resultaat een beter en gezonde kat!!! ;-)

wie geeft dit ook aan hun katten ??
Plaats reactie