Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2006 16:31

Bericht door timmy »

Ja ik las dat de Liddl alleen voer voor volwasen katten heeft. Tis best moeilijk allemaal.
Ik zal eens bij de Hills zakken gaan kijken bij de dierenwinkel en dan wellicht eerst goed mengen en afbouwen. Hopelijk is de kostprijs in verhouding dan niet heel veel duurder. ook vindt ik dat hij van de proplan brokjes niet snel vol zit, hij blijft eten :shock: ben het al echt volgens schema gaan geven, hij vindt ze namelijk heerlijk
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dappie heeft de hele dag door eten staan, maar gaat dus over een half jaar naar buiten. Kan ik hem nog aanleren dat hij op bepaalde tijden eten krijgt strax?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Waarom wil je dat hij straks op bepaalde tijden eet? Hij kan toch ook eten op de momenten dat hij binnen is?

Timmy, is zou bij een kitten niet zo snel korten op zijn voer omdat op de zak staat dat hij genoeg heeft.
Geef hem dan inderdaad wat volwaardiger voer en laat ze eten tot ze niet meer willen. Ze zijn in de groei en hebben veel nodig.
(daarbij is niet iedere kat het zelfde en is de maat die op de zak staat slechts een aanbeveling he, geen max)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Timmy, ik zou eens ander voer proberen. De ontlasting van een kat hoort gewoon "hard" te zijn.
En de prijs zal waarschijnlijk niet zoveel schelen als je een grotere verpakking koopt. Hoe groter de verpakking, hoe goedkoper het per kg is!

Sadewi, als je je kat wilt aanleren om op bepaalde tijden te eten, moet je dat langzaam opbouwen. Dus eerst laat je het voer bijvoorbeeld 2 uur staan, dan haal je het weg, daarna anderhalf uur, daarna een uur etc. etc.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dank je voor de tip!

Heeft er trouwens iemand ervaring met Perfect Fit? Dit kun je bij de supermarkt halen, is van dezelfde fabrikanten als RC.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Wou je hiermee zeggen dat al het droogvoer ongeveer dezelfde kwaliteit is? Het is al een oudere show/oud forum erbij.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik gebruik Perfect Fit voor mijn kat en ik ben er dik tevreden mee en mijn kat zo te zien ook ;-).

groetjes,
Sandra

PS: ik heb soms ook One en dat vindt ze ook heerlijk.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Er word dus in het filmpje gezegd wat hier ook al gezegd is, dat je de katten gewoon moet geven wat zij lekker vinden.
Alle mooie praatjes zijn voor de baasjes maar heeft verder weinig betekenis, vooral als er beweerd word dat het blaasgruis of nierproblemen voorkomt.
Die stelling mogen ze niet eens maken dus..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Ok, bedankt!

Ja ik gaf Dap eerder ook One als lekkere 'snoepjes' tussendoor, omdat het niet een echt goede eter is, maar hij vindt het veel lekkerder om ergens op te kauwen, zeker nu hij zijn 'echte' gebit heeft.
Dus ik ben van plan het ook te gaan proberen.

Wat kost zo'n grote zak en hoeveel zit er in? Heb alleen naaar de kleine zak gekeken, 1.39 euro maar ik weet niet voor hoeveel gram.

Vind het ook wel makkelijk dat je in de supermarkt het eten voor je kat kan halen.

Je kan nu een proefverpakking Purina One gratis bestellen op purina-one.nl

Zij zijn een nieuwe reclamecampagne begonnen, en binnen 30dagen alleen One eten, zou je al verschil bij je kat moeten kunnen merken.

Heb een gratis proef aangevraagd omdat Dap ze lekker vind als tussendoortje, ipv kattensnoepjes.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

leuk zo'n 30 dagen test, maar ik geloof daar niet zo in... Zeker niet omdatze dat ook in ide reclames van All-Bran ontbijtgranen, Activia yoghurt en weet ik veel wat nog meer zeggen :lol:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Mijn poes eet al een eeuwigheid One en ik zie geen enkel verschil met daarvoor ;-). Haar bakje is wel twee keer per dag mooi leeg en dat is alles.

Ik heb tijdens mijn cursus "dierenverzorging" gehoord dat er geen slecht dierenvoedsel is. Ieder voedsel (ook het goedkoopste merk) heeft voldoende om je kat er mee gezond in leven te houden. Er zijn natuurlijk wel betere/duurdere merken, maar die geven gewoon iets extra's. Medische problemen zoals blaasgruis- of nierproblemen zijn ook niet met dieetvoer te voorkomen, maar verdere achteruitgang is wel tegen te houden en (lichte) klachten zijn er mee te verhelpen. Mensen die dus geen geld (over) hebben voor duur kattenvoer doen hun katten er dus gelukkig niet mee tekort.

als je een kat met medische problemen bewust geen dieetvoer geeft dan doe je hem/haar natuurlijk wel te kort, maar bij gezonde katten is goedkoop eten dus geen ramp. Zelf kies ik wel ervoor om mijn kat een duurder merk te geven (voor de zekerheid vanwege de extra's), maar het het is dus niet echt nodig.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Guusje is een echte brokjes eter, van blikjes/kuipjes vlees eet hij misschien 1 eetlepel op een dag.
Vanuit het dierensiel kregen we voor Guusje Nature's best en daar willen we ook mee door blijven gaan. Het verschil van Guusjes vacht en die van Fristi en Pepsi is best groot. Guusje is net zo zacht als een poederdonsje :lol:. Voor Fristi en (vooral) voor Pepsi zijn harde brokjes maar een extraatje, zij gaan echt voor blikjes/kuipjes.

Heeft iemand ook ervaring met nature's best van Hills?
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Ja hier gaf dat veel en stinkende drollen. Ik hou me dus gewoon bij Iam's
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

bij ons vinden ze Nature's Best kei lekker. Als ik nog een restje (ik koop af en toe zo'n klein pakje) heb en ik meng dit met gewone brokjes, dan blijven die laatste gewoon staan.

hoeveel poep en stank blijven gewoon hetzelfde.
lianne schreef:Het verschil van Guusjes vacht en die van Fristi en Pepsi is best groot. Guusje is net zo zacht als een poederdonsje :lol:.
Hier krijgen ze meestal gewone Hill's en mijn katjes zijn ook poederdonsjes. Het verschil hebben wij ook pas echt goed gemerkt toen Musti kwam. Eerst heel erg stug haar en helemaal niet zacht. En nu ist ie gewoon een groot pluchebeest. :grin:
Plaats reactie