Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Ha rik, ze krijgen al alleen adult brokken. Ze hebben bij het gastgezin de giardia bacterie achter de rug en ivm eiwitten geloof ik was het advies om al over te gaan op adult brokken
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Ah, ok. Maar de Cats heaven is inderdaad voor allergische, overgewichtige en oudere katten. Dus lijkt me niet ideaal voor jongere katten. Dan zou ik die inderdaad omwisselen voor de gewone adult.

(Hoewel de sensible qua ingrediënten er misschien toch beste uitziet. Die adult heeft nogal wat rijst volgens mij.)

Krijg je de jonkies ook niet van Sheba & Gourmet af? Misschien een paar blikjes animonda carny meebestellen om te proberen?

Juist op jonge leeftijd moeten ze niet al vastgeroest zitten op bepaalde soorten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Zal ik doen, goede tip inderdaad. Ik heb ook van die kleine hondensnacks, sardientjes met vlees erom, dat vinden die 2 kleintjes nog heerlijk. En ook die cosma snacks lusten hun graag (die anderen niet helaas). Daaruit kan je inderdaad de conclusie trekken dat hun nog een ander smaakprofiel hebben. Ze komen bij de kittenmand Tilburg vandaan en hun hebben ook beleid zoveel mogelijk vlees te geven en geen "supermarkt voer".
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Je kunt ook eens proberen of ze kleine stukjes rauwe kip lusten. Mooiste zou natuurlijk vers vlees zijn en kippennekjes en eendagskuikens :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door pinguin »

Lekker die zak terug sturen.

Hier zijn ze kwa natvoer ineens verslaafd aan Almo Daily.
Zelfs mijn anti natvoer eter Snabbel maakt mij er voor wakker en kijkt of Simba nog wat achter heeft gelaten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Jammer dat het dan de Daily is waar ze verslaafd aan zijn. Die bevat nou nét het minste vlees :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Zotvanpoezen »

Mijn Filou lustte geen enkel blikvoer. Maar sinds ik die Carny, Wild Freedom en Granatapet besteld had voor de andere 2 bengels, is hij er verschrikkelijk verslaafd aan geworden. Alleen van de geur werd hij wild en wou het van de anderen stelen. Vreemd genoeg mag hij alleen voeding tegen allergie eten, maar deze blikjes verdraagt hij!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Even een verhaal kwijt. Mijn vriendin heeft een oudere kat (15)Joris die aan het afvallen was. Bloedonderzoek gedaan, en alles was goed op een wat hogere ontstekingswaarde na. Raar, want een jaar geleden zeiden ze dat hij het aan zijn nieren had en moest hij op dieetvoer. Affijn, ik had zoals eerder verteld een zak Porta 21 cars heaven verkeerd gekocht en die heeft zij overgenomen. Want niervoeding hoefde niet meer. Nu 4 weken later is joris mooi aangekomen, ook ontstekingswaarde is goed. Maar de dierenarts zegt dat dat niet door het voer kan komen op deze leeftijd. Dat vond hij onzin, elke brok is goed. Pfff dat is dan degene waar je op vertrouwd. Ben blij nu wat meer ervan af te weten en haar echt heb kunnen helpen
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Zotvanpoezen »

Ach ja, toen ik met Filou in het praktijklokaal van de DA enkele weken geleden op zijn resultaten van het bloed- en urineonderzoek aan het wachten was, stond een mevrouw aan de balie om droogvoer voor haar katten te kopen. Ze wou geen natvoer meer geven omdat er te grote drollen in de kattenbak lagen en dat het stonk. De dierenarts zei dat ze gelijk had en verkocht een zak Hill's brokjes. Toen ik achteraf zei dat ik nu Filou alleen maar natvoer gaf in plaats van zijn speciale brokjes en dat hij die zeer goed verdroeg omdat het puur vlees was, zei ze dat natvoer inderdaad beter was dan droogvoer. Ik heb maar niet gezegd dat ik gehoord had dat ze een klant een zak droogvoer aanbevolen had.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Zo zie je maar hè, maar ook als je in de gewone supermarkten kijkt, is er gewoon geen enkele zacht of batvoer wat een hoge kwaliteit heeft. Terwijl de prijs van bv Purina net zo hoog is als bv purizon
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door nona_toma »

Kikimax schreef: 19 feb 2019 16:15 Zo zie je maar hè, maar ook als je in de gewone supermarkten kijkt, is er gewoon geen enkele zacht of batvoer wat een hoge kwaliteit heeft. Terwijl de prijs van bv Purina net zo hoog is als bv purizon
Das niet helemaal waar ;)
De AH biologische pate Rund en AH luxe pate zalm/kabeljauw hebben veel eiwitten, een laag koolhydraatgehalte en een iets te hoog vetgehalte. Waar een granatapet kalf daar tegenover hoger in koolhydraten en lager in eiwitten zit. Het is allemaal helaas niet zo makkelijk over een kam te scheren.

En hoewel ik ook geen fan ben van RC/Hills, staat mijn kater momenteel oa op RC light, omdat dit qua waarden een hele gunstige is om op af te vallen naast zijn Thrive en Almo (waar ook lang alles niet zo goed van is ;))

Bovengenoemde zijn geen voorkeuren, maar voedingsanalyses op basis van de fediaf richtlijnen (waar ze op purrfectcat ook op worden gebaseerd)
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Met "hoge kwaliteit" bedoelen we dan veel vlees en goede eiwitten. Die 'lagere' eiwitten in granatapet zijn goede eiwitten dus dan is dat beter dan een voer met veel slechte eiwitten. Nu kan ik de ingrediënten van AH biologische pate Rund niet direct vinden maar in dat soort merken zit normaal gesproken toch echt ingrediënten van de minste kwaliteit.

(anders zie ik natuurlijk graag een ingrediëntenlijstje met analyse)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door nona_toma »

Ik heb helaas geen verpakking meer hier liggen, maar ik begreep dat hij ook op purrfectcat komt.

Heb je helemaal gelijk aan, het soort eiwitten. Gelukkig is die van de AH dan wel weer biologisch met drie beter-leven sterren, dat zegt in mijn ogen ook iets over kwaliteit.
Mijn eigen vergelijking met granatapet is dan misschien wat over the top. Ik blijf van mening dat als je supermarktvoer geeft, ook daarin verschil zit in kwaliteit. En dan vind ik deze ah beter dan de whiskas met 4% dierlijke bijproducten ;)
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

O, er zit zeker ook (groot) kwaliteitsverschil in supermarktvoer. En veel supermarktvoer is ook zelfs beter dan sommige 'premium' voeren (premium hier tussen haakjes omdat ze zich zelf zo noemen :) ).

Voor AH biologische pate Rund-Kip heb ik deze gevonden
vlees* (rund (26%), Kip (4%), water, mineralen, plantaardige bijproducten* (aloe vera (1.5%)), toevoegingsmiddelen (bindmiddelen))
(Kip hebben ze dus op 4% gehouden om het in de naam op te nemen :))

Maar inderdaad, met 26% biologische rund zou dit wel eens beter kunnen zijn dan bijvoorbeeld Hills ofzo (waar ze geen percentages willen geven).

Ik ben benieuwd naar de review van purrfectcat.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Sansan »

Er bestaat nog een heel interessant merk brokjes: power of nature. De meadowfield is een leuke brok voor erbij, zit echt intens hoog in goede eiwitten, zou ik niet puur voeren.

https://www.cats-country.de/de/katzen1/ ... ckenfutter
Plaats reactie