Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door KiwiNL »

Dat artikel op voerwijzer.om had ik al gezien. Ik heb het nu gewoon maar besteld, eens kijken wat ze er van vinden.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door nona_toma »

Volgens de fediaf voedings guidelines voor kattenvoer vind ik dit voer redelijk. Ik heb van de beef de natvoer en droogvoer vergeleken. Opvallend is dat het opvallend laag in koolhydraten is, droogvoer zelf 3x zo laag tov het natvoer. En dat is normaal andersom. Het jammere is dat ze beide laag in eiwitten zijn, 25% lager dan dat je zou willen. Ook is het jammer dat het erg hoog in vet is. Meer dan het dubbele zelfs.
Mocht je een kat hebben met overgewicht, dan zou ik dit voer persoonlijk niet kiezen. Dan wil je liever veel meer eiwitten en veel minder vet.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Ik probeer net op de site van purrfect kat te komen omdat ik deze heel fijn vindt wb keuzes voor beding, maar klopt het dat deze site er niet meer is??
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Inderdaad, ik hoop dat dat tijdelijk is want het was een goede site.

Tot die tijd kun je ook veel informatie van voerwijzer.com halen.
https://www.voerwijzer.com/het-beste-na ... or-de-kat/

Goh, zou toch zonde zijn als purrfectcat niet meer terugkomt.

Nog wel te benaderen via het internet archief (maar erg traag):
https://web.archive.org/web/20180902050 ... ectcat.nl/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Die andere site gebruik ik ook hoor, maar de purrfect was zo overzichtelijk. Ik zou het ook echt jammer vinden als hij van het net af is.
En Rik en de rest, ik ben zo blij deze site en info te hebben. Als je ziet wat een goede voeding alleen al voor de vachten doet, verschil is echt groot. Verzadiging is ook veel beter, dus bedelen en om 5 uur 's nachts mauwen vd honger is ook over. Ik krijg ze alleen niet vd gourmet, Iams en Sheba zachtvoer af. Heb al zoveel geprobeerd.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Ja, eenmaal verslaafd aan dat voer met smaakmakers zijn ze er moeilijk af te krijgen. Bowy had het ook. Die was gek op de gelei van Felix. Ook zijn er katten die dus verslaafd zijn aan brokken en geen natvoer willen eten. En als ze dan wat medisch krijgen... probeer ze dan maar eens wat anders voor te schotelen :(

Vooral vanaf jonge leeftijd is dus gelijk goed voer en afwisseling erg belangrijk.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Ja precies, ik blijf het ook eigenwijs proberen en aanbieden hoor. Die naturo van ah eten ze redelijk, en die is wel goed. Ook de snoepjes heb ik nu van cosma, is ook 100% vlees/vis. Hardvoer wissel ik af inderdaad, heb 3 soorten porta21, applaws en royal canin nu. Volgende keer wilde ik dus weer wat andere merken proberen, vandaar dat ik die site op wilde. En doordat ze echt minder brokjes eten door hogere verzadiging is de prijs ook niet echt meer een issue. Ben zelfs met een merk als applaws toch minder geld kwijt dan ik aan die crusti croc kwijt was, want daar sten ze echt waar, 2 keer zoveel van.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door nona_toma »

Ik heb regelmatig contact met de eigenaar van purrfectcat en zij gaf onlangs nog aan dat er dit jaar oa nog reviews ken over naturo. Ik ga er dus vanuit dat haar site weer de lucht in gaat. Het is een zeer waardevolle site, ook de artikelen en informatie over bijv blaasgruis.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Bengalmaui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2018 19:24

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Bengalmaui »

Kent iemand Fokker Petfood? Zag het voorbijkomen... www.fokkerpetfood.com
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Even een vraagje, in mijn onnozelheid heb ik 10 kg Porta 21 feline finest gekocht voor mijn vooral jonge katten. Nu lees ik eens goed en zie ik dat het juist voor oudere katten met overgewicht is. Maar om nu 10 kg weg te gooien vind ik ook wat. Is het een groot probleem als mijn katjes dit boer krijgen, of moet ik ms aanvullen met iets? Ze krijgen ook per dag een zakje zachtvoer, wel van de regiere merken zoals Sheba, gourmet etc (krijg ze hier niet vanaf helaas)
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door pinguin »

Is die zak nog dicht? Dan evt contact opnemen met de verkoper misschien wil die wel omruilen voor de juiste voeding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Ja, zak is nog dicht. Ik heb het bij zoo Plus gekocht. Ik zal ze morgen eens contacten. Maar mocht het niet kunnen, kan ik het wel gewoon geven denk je?
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Ongeopend kun je gewoon zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen gratis retourneren bij zooplus. Zie voor de procedure hier https://www.zooplus.nl/content/retour

Gemaakte verzendkosten worden bij de juiste procedure teruggestort dus daar zou ik zeker gebruik van maken.

Of volgens hier zou je het zelfs niet voor hoeven te schieten als het via DHL gaat.
https://www.zooplus.nl/content/return-number
https://www.zooplus.nl/content/return-costs

Dit voer zou je heel beperkt wel aan kittens kunnen geven maar dan moet je denken aan een paar dagen tot misschien weken in noodgevallen. Veel langer zou ik het niet geven omdat kittens toch echt wel bepaalde verhoudingen in voedingsstoffen nodig hebben. En ik weet niet hoe die verhoudingen liggen in Porta 21 feline finest.

Met 10kg spreek je bij 2 kittens volgens mij al gauw over 3 maanden.


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kikimax »

Dan ga ik het inderdaad maar retourneren en ruilen voor de gewone Porta 21.Zat gewoon niet op te letten, ze vonden de vis zo lekker en ik associeerde de blauwe zak met vis. Superstom natuurlijk. Heb gelukkig nog wat applaws staan. Heb 5 katten trouwens die ervan eten, 2 van 6 maanden, 2 van 18 maanden en 1 van 20 jaar
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Rik »

Ha, dat is de Cats Heaven. Die zou natuurlijk voor het oudje wel goed zijn. Maar die zal wel een eeuwigheid met 10kg doen

Feline finest heb je ook in kitten variant (Maar niet zulke grote zaken).

Overigens zou ik het bij Applaws wel aandurven om bij 6 maanden Applaws adult te geven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie