Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door evaleeuw »

Voor Prins-gebruikers onder ons:
Bij de aldi verkopen ze kattenbrokjes die precies op Prinsbrokjes lijken en hetzelfde ruiken. Het heet Nutristar en kost 1,99 euro voor 750 gr. Je hebt er ook niet veel van nodig: per kat van 3 kilo, 40-50 gr voer.
Ik ben ze nu aan het proberen bij Ari, ze eet er al prima van.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Tr1bal »

Onze katten hebben we nu van Carocat Kitten afgehaald omdat ze wat te dik ervan worden...
Maar voor de normale kat heb je Chicken & rice maar ook 3-mix. DIe laatste hebben we nu gehaald. zou er buiten de smaak veel verschil in zitten?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door rieneke »

volgende keer op je gemak de ingredientenlijst bestuderen?
ik sta ook altijd met geknepen oogjes die kleine lettertjes te ontcijferen :smile:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kattenbella »

Hier 20 kilo Yarrah brokken binnen. Kijken hoe het gaat, eerst met de Hills.
Hebben jullie hier ervaringen mee? Misschien even terugkijken ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Lotte »

Bel ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met dat voer.
Vooral of de katten die normaal de Sensible kregen bij jou, hier ook goed op reageren!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kattenbella »

Ze zijn er nog niet kapot van. De hills is er nog wel bij hoor en de sensible krigen ze eigenlijk al heel lang niet meer.
Het is een veel drogere brok. Ik ben wel nog steeds druk overal aan het informeren naar de voedingswaarden vooral voor oudere katten. Voor de gevoelige katten schijnt deze brok wel goed te zijn.
Ik heb Llink een voorstel gedaan alle natuurvoedingen op hun waarden te testen en misschien als aanvulling de invloeden van de gevestigde merken. Lijkt me een leuk onderzoek ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door beestenbende »

Wij zijn sinds een aantal weken overgestapt van RC fit naar Iams en moet zeggen, dat het ze erg goed bevalt. Daarnaast stinkt Iris ook niet meer uit haar bekkie en is de kattenbak bijna geurloos. € 50 voor 10 kilo en daar doen ze al heel lang mee. Ik ben om en wil niets anders meer!!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Admin »

rieneke schreef:volgende keer op je gemak de ingredientenlijst bestuderen?
ik sta ook altijd met geknepen oogjes die kleine lettertjes te ontcijferen :smile:
Hieronder vind je de ingredientenlijsten van de Royal Canin-voedingen:
  • - Growth: voor kittens in de 1e en 2e groeifase
  • - Indoor: voor binnenshuis levende katten
  • - Special: voor gevoelige katten met specifieke voedingsbehoeften
  • - Breed: speciaal voor raskatten
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Kattenbella »

Ik zal kijken of ik die van Yarrah ook toe kan voegen. Wordt nu goed geaccepteerd door de dames en de heren!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Maartje »

doe ik het nu goed??

ik geef ze nu 80% indoor 27 van RC en 20% fit 23 van RC ze zijn nu 7 mnd en gecastreerd en leven binnen. staat de hele dag klaar, 's middags zit er nog in en 's morgens is ie wel leeg (soms bijna leeg).

ik hoop dat dit juist is.

ze staan er wel om te springen als het voer bij het bakje in de buurt komt, ik heb alleen het idee dat Kenji een beetje voller aan het worden is vandaar maar 1x per dag aanvullen.

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Morgan »

Ben zojuist bij de dierenspeciaalzaak hier in Delft geweest en werd daar zo'n beetje gelyncht door de verkoopster toen ik vroeg naar een grote baal Whiskas kitten voer :-| Zij wist mij heel stellig te vertellen dat Whiskas zo'n beetje het slechtste was dat je aan je kat kon geven en dat ik echt over moest gaan op ander voer. De verkoopster werd lichtelijk agressief van Whiskas leek het wel, vond het niet heel klantvriendelijk, ze deed net of ik achterlijk was dat ik mijn poezenbeesten Whiskas geef. Het heeft mij echter wel aan het denken gezet.

Als baasje wil ik natuurlijk het beste voor mijn poezenbeesten, maar als student heb je nou niet echt een ontzettend dikke portemonnee. Ik dacht dat ik met Whiskas wel goed zat, mijn katten eten het graag, hebben een mooie glimmende vacht en hebben een goede stoelgang. Het is echter wel wat smeuig, maar ze zijn nooit aan de diarree. Ze hebben de hele dag eten tot hun beschikking staan en ik hoef maar 1 keer per dag bij te vullen, dus het zijn geen veelvraten. Als wij ons avondeten op hebben, krijgen de katten beide een half bakje nat voer (huismerk c-1000), maar dit is meer voor de lekker.

Ik heb dit complete topic van 30 pagina's doorgelezen en wat ik zag van Whiskas, schokte mij wel een beetje. Ik was er echt van overtuigd dat ik kwalitatief goed voer aan mijn katten gaf. De da weet dat ik Whiskas geef en zei alleen dat ze er soms wat winderig van worden, maar verder zei ze er niets van.

Ik vraag me nu af of ik over moet stappen op ander voer, omdat ik natuurlijk niet wil dat mijn katten uiteindelijk nierklachten of blaasgruis o.i.d. krijgen van hun eten. Ik hoop dan ook dat jullie mij advies kunnen geven.
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door lievelijn »

zoals we al vaker gezegd hebben op het forum is premium voer (dat zijn over het algemeen de merkenvoer die je niet in de supermarkt kan kopen ;-) maar dus wel bij de dierenspeciaalzaak) goedkoper als je het door gaat rekenen dan whiskas. Alleen betaal je in 1x een boel geld voor een zak voer, maar daar doe je dan dus juist weer langer mee.. ik heb wel eens voorgerekend dat ik zo'n beetje 37 cent per dag kwijt ben aan voer. Misschien moet je die berekening ook eens voor jezelf maken ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door rieneke »

als je een betaalbaar premiumvoer zoekt, geef dan technical of prins.
het blijven brokken, maar een stuk beter dan whiskas.
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Morgan »

Bedankt voor de tips!!
Vraag me dan toch wel af, als Whiskas zo slecht is, waarom mag het dan wel verkocht worden :-| ?
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Lotte »

om dezelfde reden dat hamburgers, patat, snoep en snacks verkocht mogen worden.
Het is niet gifig of iets dergelijks, maar om nou te zeggen dat het kwaliteit is, is echt iets heeeeel anders.

En zoals Lievelijn al zegt, goed voer is per dag absoluut niet duurder, eerder goedkoper. Mits je dit in grote zakken koopt.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie