Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Gerdy »

Sandra W schreef:Ik heb het nog niet aangedurft om het te proberen, omdat de urinebuis van mijn kater echt heel erg verstopt is geweest en we een tijd hebben lopen modderen.

Nu gaat alles eindelijk weer goed, maar ik zou inderdaad best wel eens een verwennerijtje willen geven. Iemand tips?

groeten,
Sandra
Ik geef Simba de blaasgruiskater af en toe gekookte koolvis of kipfilet. Dat kunnen ze prima verdragen.
Roy Zipper en O'tiz, de kanjers van de polder, niet meer uit mijn leven weg te denken!
Simba* rust zacht lieverd
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

hoi tosca

ik denk zelf dat de ze echt moeten wennen, aan het eten.

ons bandieten stonken ook zo, niet normaal meer

en ik was ook aan het testen met voer,

en nu heb ik die pakken van de aldi de brokjes dus

en het is over met de stank.

ik mix er ook wel af en toe wat door

of ze krijgen voer bij mijn vader weg, (hij verkoopt voer)

maar dat is ook neit dat ik kan zeggen echt een merk

ook krijgen ze 1 keer in de week een blikje voer
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik hou me echt aan mijn eigen voeren. Er is ook blaasgruisvoer voor de katers en ook het versvoer is aanwezig.
De dieren reageren zo sterk op verschillen van voer.

Ik heb RC, oral care van Hills nu, nierdieet en blaasgruisdieet van de dierenarts gekregen. Daarnaast heb ik oo af en toe Carnibest, maar dat moet en kan vaker.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Peeuwke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 dec 2006 10:37
Locatie: België - Landen

Hills

Bericht door Peeuwke »

Ik heb 3 katten en 1 ervan heeft het aan zijn nieren.
Ik geef thuis (sinds kort) blikvoer van Hills, verszakjes nierdieet van Hills voor men nierkatje en ze kunnen alle 3 Hills brokken eten ook voor de nieren.
Ik heb hier voorlopig geen klachten over, enkel dat het wel vrij duur is.
Maar dat gaat dan vooral om de verszakjes en de brokken, die zijn enkel bij DA verkrijgbaar.
Hoewel ik het gewoon blikvoer van Hills ook vrij kostelijk vind, maar het kan er nog net mee door.

Vroeger gaf ik Whiskas, de fout van mijn leven denk ik...

Kattenbella, een vraagje: Geef je ook Carnibest aan jou nierkat?


Groetjes Peeuwke
Heleen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 14:14
Locatie: Winschoten

Bericht door Heleen »

Hallo :grin:
Ik ben nieuw op deze kattensite.
Zelf heb ik 4 katten en alle vier katten krijgen bij ons al jaren lang Bozita.
Zowel brokken als HIG natvoer.
Wij hebben zeer bewust voor Bozita gekozen, dit voer komt uit Zweden en hebben nog geen dag spijt gehad.
En er is nog niet één dag geweest dat ze niet willen eten. ontlasting is perfect, het stinkt haast niet en ze zitten allemaal goed in hun vacht plus het is betaalbaar vergeleken met heel veel voer wat je hier in de winkels kan kopen.
Wij hebben brokken de hele dag er staan en ze kunnen gaan eten wanneer ze zelf willen.

Groetjes Heleen :catani:
Gebruikersavatar
tosca
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2007 18:57

Bericht door tosca »

hallo
tja het voer is en blijft een eiegen keuze, ik heb nu van alles wat door elkaar gemixt en ze eten het als nooit te voren.
wel heb ik een andere vraag;
ik hoorde van de week dat je geen orgaan vlees mag geven? ik heb juist daarvoor kippenhartjes-maagjes en ik dacht levertjes maar het kunnne ook de niertjes zijn :) ik geef het ze echt niet elke dag en ook gen bakken vol, de hartjes hebben ze 3 dagen 5 stuks van gehad.
ze vinden het erg lekker hihi.
en geven jullie de koolvis rauw, ik kook hem namelijk maar als ze het rauw mogen en dat lekkerder vinden kan ik ze dat ook geven.

groetjes Tosca
liefde is ook...... een knorrende kat snachts tegen je aan vinden.:-)

(L) *bonnie*Daisy*Tosca
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

Ik zou graag wat meer ervaringen met carocat weten?
En vooral mensen die hun kat dit merk voerden terwijl hun katten zwanger waren.
Ik heb gehoort dat drachtige kattendie dit merk eten tijdens de dracht vroeg geboortes hadden en misvormde kittens?
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Ik heb een dilemma:

Momenteel krijgen mijn twee bengeltjes Hill's en daar ben ik (en zij ook, denk ik) heel tevreden over, maar het is en blijft nogal prijzig.

Nu kan ik viavia aan voer komen dat rechtstreeks uit het fabriek komt en daar kost een zak van 10kg zo'n 10 euro. Ik heb de samenstelling gekregen en het lijkt me op het eerste zicht redelijk ok. Hieronder een vergelijking:

Hill's fabrieksvoer
eiwit: 32,1% 30%
vet: 20,8% 10%
celstof: 0,8-1,1% 2,5%
vocht: 5,5% 10%
as: ? 8%
zetmeel: 35,4-36%* 30%
suiker: *zie boven, hill's geeft hoeveelheid koolhydraten
20%
calcium: 0.76-0.83% 1,3%
fosfor: 0.67-0.70% 1%
natrium: 0.23-0.36% 0.65%
kalium: 0.68-0.71% 0.26%
magnesium:0.06-0.07% 0.07%
taurine: 0.15-0.18% 0.5%
vitamine A: 9600-10520I.E./kg 20000 IE/kg
vitamine D: 480-560 IE/kg 2000 IE/kg
vitamine E: 550 mg/kg 125 mg/kg

ik denk dat ik nu de belangrijkste wel gehad heb. Op het papier van dat fariek staan nog veel meer bestanddelen, maar die vind ik bij Hill's niet terug dus die heb ik er dan maar af gelaten.

Zouden jullie overschakelen? Ik wil mijn katjes zo gezond mogelijk houden/maken/... maar langs de andere kant, 1 euro per kilo... Het vervelende is dat je wel meteen 10 kilo moet kopen. Langs de andere kant, mocht ik er niet tevreden over zijn, mijn schoonzusje heeft ook twee katjes....

Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

tosca schreef:hallo
tja het voer is en blijft een eiegen keuze, ik heb nu van alles wat door elkaar gemixt en ze eten het als nooit te voren.
wel heb ik een andere vraag;
ik hoorde van de week dat je geen orgaan vlees mag geven? ik heb juist daarvoor kippenhartjes-maagjes en ik dacht levertjes maar het kunnne ook de niertjes zijn :) ik geef het ze echt niet elke dag en ook gen bakken vol, de hartjes hebben ze 3 dagen 5 stuks van gehad.
ze vinden het erg lekker hihi.
en geven jullie de koolvis rauw, ik kook hem namelijk maar als ze het rauw mogen en dat lekkerder vinden kan ik ze dat ook geven.

groetjes Tosca
Hoe bedoel je alles door elkaar gemixt?
Als je alles door elkaar gaat geven zoals brokken blik en rauw zou ik dat toch afraden.
Dan raakt het lichaam wel ontregeld, het best is of het een of het ander.
Ik ben met mijn katten overgestapt op een rauw vlees/bot/orgaan dieet en ze varen er wel bij.
Voor mij is het het beste voer wat je kan geven omdat het natuurlijk is en bewezen veel problemen voorkomt.
Dus wat je geeft is juist het beste rauw te geven, dan blijven alle voedingsstoffen behouden, als je het kookt, kook je dat dood.
Vis bij voorkeur ook rauw maar met mate.
O en ik denk lever want niertjes kom je praktisch niet aan ;-) Jammer genoeg want ik zou het graag hebben :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Rauwe lever mag je alleen met mate geven, want het zit vol met afvalstoffen uit het lichaam van het dode dier, maar veel katten vinden het wel heel lekker. Je kunt het dan soms als tractatie geven.

Het is daarnaast vooral ook goed bij bloedarmoede en om tijdelijk een boost te geven, net als bijvoorbeeld biefstuk (rood vlees). Geef dan tijdelijk 2 keer per week ongeveer 5 stukjes. Hart en niertjes kun je wel wat vaker geven.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Jongens,

ik ontdekte vandaag dat ze bij ons in de dierenwinkel 19,5 euro vragen voor een zakje RC van 2 kilo, en 31 voor eentje van 4 kilo :shock:
Is dat verschil in prijs bij jullie ook zo idioot groot?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hier kost een zak van 2 kilo iets van 18 euro meen ik, en een zak van 10 kilo rond de 45-50 euro. De prijsverschillen zijn inderdaad idioot, vandaar dat ik altijd een zak van 10 kilo koop, een goed afsluitbare emmer afvul met een kilo of 3 en de rest in een grote goed afsluitbare ton doe.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

ik heb dit weekend een zak premium gekocht in de dierenwinkel, van het merk "budget"... iemand ervaring mee? een zak van 750 gram was ongeveer 2 euro. sumi lijkt het alleszins heel lekker te vinden!!
lonneke24
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2007 12:40

Bericht door lonneke24 »

Onze kat kreeg voorheen altijd brokken van Whiskas, toen ik hier las dat andere merken veel beter zijn, zijn we overgestapt op royal Canin indoor. Toen onze kat dat nog gemengd met whiskas kreeg at hij de RC brokken eerst op, de rest liet hij liggen. Duidelijk dat hij de RC brokken dus VEEL lekkerder vond. Nu is de zak whiskas leeg en krijgt hij alleen nog RC. Zijn vacht glanst veel mooier en zijn ontlasting stinkt veel minder. Een goede keus om over te stappen!
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

GiNi schreef:ik heb dit weekend een zak premium gekocht in de dierenwinkel, van het merk "budget"... iemand ervaring mee? een zak van 750 gram was ongeveer 2 euro. sumi lijkt het alleszins heel lekker te vinden!!
Geen ervaring mee
Maar sommige brokken mogen de naam premium niet dragen je moet echt naar de gehaltes van vitamine etc.. kijken
Plaats reactie