Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Vreemd toch dat katten vroeger net zo oud werden als nu toen al dat dure merkvoer er nog niet was.
Mijn Tijger is 14 geworden, als zij dat ongeluk niet had gehad was ze nog wel ouder geworden. Ze was kerngezond en zij kreeg alles(door elkaar ja) wat nu bestempeld word als slecht :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Er zijn natuurlijk ook katten die erg sterk zijn.. En waarom zou je al er nieuwe onwikkelingen zijn die niet geven? Het liefst zou ik ze vers voer geven ( wat natuurlijk beter is dan brokken) ten eerste vind ik dat onhandig ( Als ik straks full- time ga werken kan ik ze natuurlijk niet steeds eten geven overdag.) En ten tweede ze lusten niet eens graag verse vis ( heb ik ze vandaag gegeven).

En de brokken van royal canin en hill 's zijn echt niet duurder dan de eigen merken en whiscas hoor!! Ze hebben er minder per dier van nodig en hun poep wordt er minder van ..

En als je het per 10 kg koopt ( komt wel op met drie kittens) kost het maar 5 euro per kilo.. :roll:
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Mijn katten zijn dol op de Jarcobrokken met af en toe carnibest. Ze krijgen daar wat andere voeren bij. De nierdieren hun nierdieet van RC en Hills. Combi van van alles dus en altijd naar je dieren kijken hoe het gaat.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Mijn mening hierover is heel simpel; Je moet je kat geven waar hij/zij het goed op doet. En dat verschilt nu eenmaal per kat ;-)
Ik heb ook een tijdje geexperimenteerd en ben uiteindelijk bij Royal Canin blijven hangen. Dit vinden ze nu eenmaal erg lekker en ze doen het er goed op :grin: Whiskas vonden ze niet lekker, Iams ook niet zo en van Royal Canin smullen ze.
leonie78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:21

Bericht door leonie78 »

Ik geef ze nu een paar dagen alleen RC kitten en ik moet zeggen, de drolletjes zijn hard en klein en stinken minder. Hiervoor zaten ze nogal eens aan de diarree.

Aan degene die zei waarom je duur voer zou geven; nou ik doe het niet alleen voor het welzijn van mijn katten maar ook voor mijn eigen welzijn.
Een huis dat naar diarreepoep stinkt en drie x per dag de kattenbak moeten leegscheppen vind ik niet erg prettig. En dat gebeurde dus wel met Whiskas.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Jeps. En met andere soorten voer ook, heb ik gemerkt.

Zodra Dap teveel ander eten krijgt, is de lucht niet te harden.

Ben erg tevreden over RC.

Wanneer zijn jullie overgestapt van kitten naar een ander soort? Dappie wordt straks gecastreerd, en aangezien hij alleen binnen blijft en aanleg heeft voor overgewicht, wil ik dan vast overstappen op RC Indoor. Is dat te vroeg? (Is ie ong. 6 maanden)
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Sadewi, ik zit hier inderdaad met precies het zelfde met Aelyn. Hij zit nu nog op kitten, maar wordt in december (als hij zich zo lang weet te gedragen, anders een maand eerder) gecastreerd. Ik denk dat ik daarna nog de zak kitten opmaak dan en daarna overstap op Indoor.
Hier castreren ze alleen niet eerder dan bij 7 maanden, dus Aelyn is dan net een maandje later dan Dappie
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Ja, dat wou ik ook maar doen. Of ik haal nu al een Indoor om Dap vast te laten wennen tegen die tijd..
Dappie rules!
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Lotte schreef:Sadewi, ik zit hier inderdaad met precies het zelfde met Aelyn. Hij zit nu nog op kitten, maar wordt in december (als hij zich zo lang weet te gedragen, anders een maand eerder) gecastreerd. Ik denk dat ik daarna nog de zak kitten opmaak dan en daarna overstap op Indoor.
Hier castreren ze alleen niet eerder dan bij 7 maanden, dus Aelyn is dan net een maandje later dan Dappie
Kun je niet eerst ze op "fit" zetten van royal canin, want van kitten naar indoor (zitten voedingsstoffen in veel minder dan kitten 34) is wel gelijk een hele grote stap. En dat je als hij een maand of 10 is hem op indoor zet. :roll:
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik denk dat je hier een goed punt hebt!! Ik bedenk me nu pas ook dat ik mijn katten eerst ook op "Fit" heb gezet en daarna pas op Indoor.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Wat is het verschil daartussen? Dacht dat fit alleen voor buitenkatten was...

Zijn er ook nog weer 'sub' categorieen in fit? Zoals anti=hairball enzo?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Outdoor is alleen voor buitenkatten. Fit is voor zowel binnen- als buitenkatten. Het bevat minder energie dan Outdoor, maar weer meer dan Indoor.
Voor zover ik weet zijn de andere speciale soorten niet specifiek voor binnen of buitenkatten.
Gebruikersavatar
timmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2006 16:31

Bericht door timmy »

Ik kom er nog niet helemaal uit qua voer, geef nu al maanden voor onze sjonnie pro plan premium van de dierenzaak en wel de kittenversie.
Vacht glanst , maar poep is smeuig/net vast :???: 2 keer per dag en stinkt best wel.
Sjonnie is nu 6 maanden dus met het kittenvoer moet ik nog even door gaan naar het schijnt.

Iemand nog tips, de royal canin bevat teveel bietenpulp naar ik lees hier.

Ook heb ik gelezen dat het premium voer van de liddl best goed is?
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Hill's science plan bevat geen bietenpulp en heeft 60 procent vlees in de brokken. Goedkoper per kg met bv een 5 kg zak.

Ik zou tot een maand of 8 kittenvoer geven.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Misschien dat ik straks dan eerst inderdaad over ga op de fit.
Eerlijk gezegt heb ik er ook nog niet heel goed naar gekeken hoor, omdat we nu nog met kitten bezig zijn.

Timmy, als Sjonnie zo'n last heeft stinkende ontlasting zou ik toch eens iets anders gaan proberen.
Liddl voer is opzich prima, alleen zou ik het niet aan een kitten geven.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie