Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hoi,

ik betaal zo'n 19 euro voor een zak van 2 kilo, maar dat zijn prijzen in België. In Nederland is het goedkoper (bij Intratuin 1 euro, maar weet niet wat die op andere plekken geprijsd staat).

Volgens mij bestaan er wel zakken van 10 kilo, maar heb geen idee wat die kosten, Ben net twee nieuwe zakken begonnen en heb datum bijgehouden, Laat wel weten wanneer die op zijn. En zal eens kijken hoeveel een zak van 10 kg kost hier.

130 à 140 g lijkt me toch wel wat veel. Heb eens op de zak gekeken en dat staat er zelfs niet op. Ze hebben het opgedeeld in leeftijd (maanden in kittengeval) en kg. Voor kittens tussen de 7 en 12 maanden die 5 kg wegen, raadt Hill's 110 kg aan. Mijn vriendjes zijn nu 5 maanden en wegen tussen de 2,5 en 3 kg (schat ik, zijn niet echt zot op de weegschaal, wie wel?). Ze eten zo'n 50 à 70 g per dag (afhankelijk van kat), Dus dat valt wel mee.
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

130 gram eten ze met zijn drieen gezamelijk ongeveer . Bickel 50 gram per dag, Nhor ook 50 gram per dag en Indah 30 gram, en soms zelfs maar 20 gram per dag. Bedankt dat je even wil kijken, ik zal zelf ook even gaan rondneuzen bij de dierenwinkel hier. En als Indah iets ouder wordt zit ze straks natuurlijk wel op 40 gram per dag.

Nhor en Bickel ziijn ongeveer 3kg en indah , ik denk nu zo'n 1200 gram
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Ik ben er een beetje uit qua eten voor mijn kittens. Ze hebben dus van hill's kitten voerzakken te hoogste 5 kg voor 40 euro.. En de 10 kilo zakken van hill's zijn er wel in 10 kg zakken, maar dat is voor volwassen dieren en dat mogen ze nog niet. Deze zakken zijn dan ook maar rond de 55 euro, net zoiets als royal canin.

Aangezien ik toch 10 kg zak wil kopen ga ik royal canin kitten 34 nog blijven geven, ( Die zijn er wel in 10 kg ) 53 euro ongeveer.

En dan zodra de jongste een maand of 6 is, en de oudsten 8.5 maand ga ik over op volwassen voer van hill's, waarvan ik dan daarvan de 10 kg zakken kan halen.

Eerst de normale en daarna indoor.
_________________
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

ik had beloofd om te laten weten wanneer mijn zakken op waren (ik had 2 zakken van 2 kg, één met tonijn en één met kip).

Die met kip ben ik op 24/8 begonnen en is nu bijna op. Tonijn is op 1/9 geopend en daar kan ik nog wel een weekje mee voort.
Dus, 2 zakken à 19,50 voor 1 maand is 39 euro voor twee kittens. Ze eten nu tesamen 165g.

Ik heb deze week een zak kip van 2 kg en een zak tonijn van 5 kg. Die van 5kg koste 39,90 euro (dat is x 2 voor 2,5 keer zoveel, dus goedkoper, ehum, maar toch wel een aardig bedrag).

Maar dan kom ik met één zak zeker 1 maand toe. Als deze zak op is weet ik nog niet of ik terug zo'n grote koop. Tegen die tijd zal Musti waarschijnlijk gecastreerd worden en dan denk ik dat hij ander voer zal moeten krijgen. Dus om dan nog voor 1 kitten (die bijlange na niet zoveel eet) zo'n grote zak te kopen, dat lijkt me toch niet echt een goed idee. Duffe brokken is ook niet smakelijk.

btw: ik wil niet stoefen, maar ze doen het hier alletwee heel erg goed op hun brokjes. Zelfs mijn zus, die niet zoveel komt wegens kattenallergie, vond dat Musti veel zachter geworden was tegenover in het begin.
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

De volwassen voer van hill's is iets van 52 euro per 10 kg , dus scheelt aanzienlijk met de 5 kg!! Nu eten mijn katten met de dag meer/ Indah eet behoorlijk meer dan een poosje geleden. Samen eten ze nu wel 180 gram per dag ( Nhor en Bickel ieder 70 gram en Indah 50 gram)

Heb ook dus een 10kg zak royal canin kitten besteld voor ze ( Die kost 58 euro), omdat er in de hill's variant kitten geen 10 kg zakken worden aangeboden en de prijs dan 40 euro is per 5 kg, dat vind ik wel duur. Zodra ze over kunnen op volwassen voer dan koop ik wel eten van Hill's.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Kittekat
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2006 12:52
Locatie: Gentbrugge
Contacteer:

Royal Canin

Bericht door Kittekat »

Ik wou gewoon even laten weten dat ons kitten bij de vorige eigenar Whiskas kreeg, natvoer, maar ongelooflijk diaree kreeg en stinken voor dood! De dag nadien zijn we naar de da geweest en we mogen enkel Royal Caninmelk geven en brokjes die je zelfs niet zo in de handel kan kopen van Royal Canin voor de imunniteit en diarree. Mja bleek ze dan ook 2 weken jonger te zijn dan ze ons wijsmaakten...
Nu krijgt ze melk uit een flesje. Ze drinkt ongveer 12 ml per keer en drinkt 4 keer per dag. Denken jullie dat dat voldoende is? Ze is pas 5 weken...

Zaterdagmorgend gaan we Foust halen, die zal tegen dan 10 weken zijn en Sarah 6 als alles goed blijft gaan. Hopelijk gaat ze snel Foust volgen en brokjes nemen, want nu gaat dat blijkbaar niet, desondanks die eigenaars zeiden van wel :roll:

Zo zie je maar, altijd opletten...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Volgens mij hoeft een katje van vijf weken niet meer uit een flesje te drinken, maar kan die melk met kittenblikvoer of pap gemengd krijgen. Wel het speciale melk ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kittekat
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2006 12:52
Locatie: Gentbrugge
Contacteer:

Bericht door Kittekat »

Inderdaad, maar anders wil ze niet eten, dus houden we het even zo. Het is speciale melk, niet zomaar in de handel te verkrijgen, enkel bij de dierenarts. Die beveelde me aan alles te geven. Maar ik denk wel dat het zal beteren als Foust er zal zijn, ze zal hem brokjes zien eten en misschien gaat ze dan ook over. Mijn vriend zag ze gisteren toch al enkele brokjes nemen. Ik merk wel dat nadat ze haar melk gekregen heeft, ze veel actiever is en zelf begint te spelen, de eerste dagen jammerde ze alleen maar.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Kent iemand die multivitamine drankjes? GEloof dat het Yubo/Jubo ofzo heet, vorige week gekocht bij de dierenwinkel, als proef en verwennerij voor Dap
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Nee dat ken ik niet.

Kittekat, je kitten is in principe oud genoeg om al brokjes te kunnen eten, maar doordat ze waarschijnlijk dit daar nooit heeft gehad word het even moeilijker.

Wat je kunt doen is de brokjes weken in warm water.
Bij voorkeur even koken en wat af laten koelen.

Ook kun je brokjes met een beetje blikvoer vermengen.

Vaak lukt het dan wel ze op brok te krijgen.
Ze moeten er even door :wink:

Succes, en laat weten hoe het gaat.
Kan er zo boos om worden dat mensen die kleintjes wel laten komen, door hun katten niet te laten steriliseren en castreren, en als ze er zijn ook zo snel mogelijk de deur weer uit, rotzakken :evil:

en mensen zoals jij zijn er de dupe van...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
leonie78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:21

Bericht door leonie78 »

Ik zag laatst bij de AH van hun eigen merk het Excellent kattenvoer. Ook C1000 heeft een premium eigen merk voer. Is dit vergelijkbaar met bijvoorbeeld Royal Canin?
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Het lijkt mij niet, normaal gesproken zitten in het c100O merk , meer granen en minder vlees dan royal canin. Anders moet je even kijken naar de ingredienten en die vergelijken met royal canin..
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Ik hoor wel eens dat in het goedkope voer vaak veel zout zit. Dat katten dan sneller nierproblemen kunnen krijgen. Mijn 2 zussen hebben ook katten en hun dierenarts zei dat Whiskas goed is. Mijn ene zus geeft haar katten Whiskas en mijn andere zus heeft 2 raskatten en geeft ze Royal Canin. Ik geef mijn Miepje Whiskas.
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Whiscas is erg zout en niet goed voor de nieren. En krijgen vaak ook diarree van. Ik zou als ik jou was hill's science plan kopen voor je kat. 60 procent vlees en geen bietenpulp. Ik ga als ze volwassen zijn ook van de royal canin over op hill's i.v.m de slechte bietenpulp.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

De 'huislijn' van AH schijnt erg goed te zijn, net als de de Fit..nogwat die bij Super de Boer en AH verkrijgbaar is.

Zowel de dierenarts als de mensen van de dierenwinkel zeiden dat je dit gerust kan kopen. Ik wilde gewoon een alternatief voor het geval RC niet op voorraad is, wat af en toe gebeurt in dit kleine gehucht. Dan wil ik Dap wel 1 van deze merken geven.
Dappie rules!
Plaats reactie