Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ik geef nu regelmatig de kuipjes van Sheba (en soms Gourmet) met echte stukjes vlees/vis erin. Ze hebben van Sheba de poulet blanc (stukjes kip, gele verpakking), met stukjes kip/eend, zeevisselectie (met echte vis, garnalen, mossels, inktvis..) ed. Gourmet heeft klein blikjes met stukjes beef, ook zoiets.
Hier zitten tenminste echte stukken vis/vlees in ipv die 5% normaal gesproken! OK het is erg duur en er zit weinig in maar het is hier toch maar vd afwisseling. En het is een echte HIT want ze zijn er DOL op! Echte aanrader!
Gebruikersavatar
timmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2006 16:31

Bericht door timmy »

Poehhhhhhhhhhhhhh, mijzelf ook net door dit topic geworsteld. Leer veel van jullie en al jullie testen met voeding en het uitzoeken van de ingredienten enzo. Thanks :grin:

Ik denk dat het RC kitten gaat worden ;-) nu nog ff gemengd met de proplan waarvan ik net 3 zakjes heb van :roll: 400 gram
Gebruikersavatar
William
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:45
Locatie: Wehl
Contacteer:

Bericht door William »

Zwarte Kat schreef: :icon_shifty: stomme vraag mischien maar waarom zit er dan koolhydraten in?


Je moet alle koolhydraten niet over 1 kam scheren :???:

Koolhydraten zijn een verzamelnaam voor suikers, zetmelen en vezels.

Ik denk dat vooral het suiker gedeelte van de koolhydraten slecht is voor katten omdat katten vooral vleeseeters zijn.

Zetmeel is goed voor de langdurige energie reserves omdat dit in het lichaam omgezet wordt in glucageen en opgeslagen wordt in de lever en spieren.

En ik neem aan dat de vezels net als bij mensen goed zijn voor de ontlasting. ;-)
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

William schreef:En ik neem aan dat de vezels net als bij mensen goed zijn voor de ontlasting. ;-)
Nee hoor, een kat is heel anders gebouwd dan een mens, die is een omnivoor en een kat een carnivoor ;-) Hoe meer vlees mijn katten eten hoe beter hun ontlasting (én minder stannk)..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Zo is het ook met brokjes, daar stinkt hun ontlasting ook veel minder van dan bij blikvoer.

groetjes,
Sandra
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Bericht door cassie »

En de kans dat je kat aan de diarree gaat is natuurlijk kleiner als je droogvoer blijft geven.
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

Ik had in 1e instantie whiskas voor kittens en felix voor kittens gekocht. (en dan mengen) maar omdat ik hoorde/las dat er in de whiskas voeding veel zout zou zitten(?) ben ik nu overgestapt op RC.
het is wel iets duuder, maar aangezien een kittentje toch relatief weinig eet, vind ik het nog meevallen..

Dus nou meng ik 3 soorten brokjes totdat ze op zijn;) heeft ie wat afwisseling:P
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

mijn kittens aten eerst science plan, dit ging goed en ze aten er niet teveel van, en nu heb ik lams gekocht een zak en het lijkt wel of ze meer en grotere drollen hierdoor krijgen en er veel meer van eten, ik denk dat we toch maar overgaan op rc kitten, er zijn zoveel positieve verhalen hier over rc.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

waarom ben je overgestapt van een voer waarop ze het goed deden naar een ander?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

eigenlijk omdat het per kilo 3 euro goedkoper goedkoper was, maar als ze meer eten van de lams dan is dit nog duurder. En royal canin heeft hier een goede naam zo te lezen. Ze zijn nu 4 maanden, dus kunnen mooi naar de rc kitten.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

ik heb ook een tijdje Iams gegeven maar ik ben overgestapt toen ik de vreselijke verhalen hoorde over de dierproeven die ze bij Iams deden.
Daar aten ze inderdaad ook meer van dan nu van RC.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

ja en als je dan ook nog eens veel dierproeven ermee doen met lams ga ik helemaal overstappen nadat ze hun lams zak ophebben, ze hebben nog zo'n 2 kilo..
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

shrek van 7 weken krijgt hier de RC kittenbrokjes, die zijn ook heel klein en hij schrokt ze naar binnen, terwijl boris van 12 weken ze rustig kauwt.
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Met die Coonbrokjes van RC ben ik gestaakt: ik vind ze asociaal duur.
Maar er is nog een ander brokje can RC wat ik nu gevonden heb dat iets groter is dan de meeste. Had een klein zakje geprobeert. Volgens mij was die nog anti tandsteen ook.
Weet 't ff niet meer precies, ze zijn al op, maar er moet hier nog een andere zak op, voordat ik die weer koop;
Ik had een grote zak smaal lam van IAMS's wat ze overigens helemaal niet lekker vinden. Wel goed voor de lijn ;-)
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Laatst was een vriendin van me bij mij en ze zei: hoe kan het dat jouw katten zo'n zachte vacht hebben? Het lijken wel konijntjes, zo zacht! :grin:

Haar kat had een veel stuggere vacht, ondanks dat ze hem regelmatig, net als ik mijn katten, borstel.

Misschien ligt het aan het voer? Zij gebruikt supermarktvoer, ik Royal Canin.
Zou ik wel eens willen weten!

Groetjes, Rian
Mauw
Plaats reactie