Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
harriet
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2006 11:57
Locatie: leiderdorp

Bericht door harriet »

ik ben al twee jaar bezig met mijn katten, broer en zus van twee jaar, om het juiste voer te vinden. Ze zijn na darmontstekingen op RC sensitivity control gezet. Dit was geen succes, want ze gingen steeds minder eten omdat ze het echt niet lekker vonden.
De maaltijdzakjes van het zelfde merk vinden ze wel heerlijk. Ik ben toen over gestapt op Hills Z/D,
dit aten ze gelukkig heel goed, tot ik met een nieuwe zak thuis kwam en ze er niets meer van lustten.
Ik heb toen weer sensitivity control gekocht en nu vonden ze het lekker. Als snoepje had ik proefzakjes RC hypoallergeen en hier zijn ze stapel gek op. Daar heb ik nu een zak van gekocht en ze eten er nog steeds enthousiast van. Ik meng ze nu met sensitivity control en dat gaat goed. De ontlasting is er ook erg goed op.
harriet
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik heb een tijdje het Lidl premium voer gegeven, maar ben weer overgestapt op RC fit 32. Alle katten doen het er goed op; geen diarree, geen braken, goed groeien (alleen wordt Apollo een beetje zwaar...).
Ik heb nog wat moeite met ze niet te veel te geven :oops:
Over het voer ben ik erg tevreden. De bakken worden minder vies en de ontlasting stinkt ook minder.
Cicero
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2006 20:30
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Cicero »

grijsje80 schreef:en met smölke???
IK geef de katten Eukanuba,Hills Nature's best en sinds kort ook Smolke omdat ze dat heerlijk vinden ,is een prima voer.

Mijn honden krijgen al jaren Smolke ,ze kregen eerst Royal Canin Croc maar dat was alleen maar diarree ,ik ben dus geen fan van Royal Canin.
Op Smolke doen ze het prima
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier is Hills Nature's Best juist een boosdoener; er zit meer vet in, waardoor mijn katten sneller diarree krijgen.
Ik heb wel Smølke gebruikt, maar dan gemengd met andere (gekregen) soorten, dus ik weet niet hoe ze er op reageerden.
Cicero
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2006 20:30
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Cicero »

Apart om te lezen ,nee ons birmanen doen het prima op Hills en Hills nature's best ,eukanuba is wel de ''hoofdbrok'' hier ,en nu dus smolke,ik meng ook veel ...heb eigenlijk nooti geen diarree hier.

Royal canin is hier verschrikkelijk ,als ik dat zou geven heb ik zo een paar birmanen aan de dunne ,ik ben dus helemaal geen Royal Cacin fan ,helaas is het de eninge met een klein kittenbrokje dus krijgen de kittens wel een paar weken eerst Royal Canin ,maar gaan daarna snel over op de Hills of Eukanuba.

Mijn katten krijgen ook best wel veel blik erbij zoals Feline Porta,Shinycat,Schesit(een aanrader!) ,Animonda en ook wel gourmet mousse.
Ook kip en vis word wekelijks gegeven.
Rauw krijgen ze alleen lamshart.
Gebruikersavatar
IloJeM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 aug 2003 15:32
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door IloJeM »

Cicero schreef:helaas is het de eninge met een klein kittenbrokje dus krijgen de kittens wel een paar weken eerst Royal Canin ,maar gaan daarna snel over op de Hills of Eukanuba.
Je kunt ook de brokjes eventjes in de hakmolen laten draaien. Dan kun je gewoon vanaf het begin je voorkeursbrokjes geven. Werkt hier erg goed! ;)
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Ik hoor hier zo weing over Prins, maar Prins hebben ze ook bij veel dierenzaken, ik zie het tenminste overal wel.
We hebben allerlei merken geprobeert, maar onze katten vinden die het lekkerst. Ze zien er beide erg gezond uit en zijn lekker zacht hoor! Verharen valt wel mee. Heb alleen de indruk dat hun poepjes harder zijn dan met de andere merken, dus voor katten die last hebben van diarree misschien ook goed. De prijs is vergelijkbaar met die van de premium merken.
Voor de variatie hadden we nu een zak IAMS lam gehaald, maar dat vinden ze dus echt niet lekker. Het minst lekker van alles wat ze tot nu toe gekregen hebben. Dat vind ik dan toch jammer, het gaat hier toch om 10 kilo! We mengen het wel, zoals gebuikelijk. Dus het komt wel op, maar toch....
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Een jaar lang Royal Canin kitten gegeven met af en toe een ander merk. Daarna twee maanden Smolke, nu Hills C/D. Spencer bleek blaasgruis te hebben vandaar. Hij moet er volgens mij erg aan wennen. Voorheen had hij nooit last van verandering van voer. Iemand dit eerder meegemaakt?
Liefs Piekje
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Ja...ik. Millie had ook blaasgruis maar vond het niet te vreten. De natte variant (ook van Hills volgens mij) vond ze weer wel lekker. Daarna heb ik haar overgezet op Carnibest - vers voer. Het is stukken goedkoper dan Hills, Millie vond het véél lekkerder en vers voer schijnt erg goed te zijn bij blaasproblemen. Bij haar zijn de blaasproblemen nooit over gegaan, ze kreeg nog steeds om de 8 maanden een blaasontsteking (voorheen om de 4 maanden....)

Thomas en Femke krijgen van het begin al vers en die zien er gewoon geweldig mooi en glanzend uit 8-) Zeker een aanrader want ze vinden het veel lekkerder dan brokjes.

Groetjes Hilde
Gebruikersavatar
William
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:45
Locatie: Wehl
Contacteer:

Bericht door William »

Ik ben bezig Heidi over te zetten ven whiskas naar RC voor binnenkatten, omdat ze toch een beetje dof in de vacht blijft en echt lekker vol is ze niet dus hoop dat ze nog een beetje aankomt.

Nu kun je zo hier en daar een beetje ribben voelen het lijkt als of ze een buikje heeft maar dat hebben de meeste katten die geholpen zijn volgens mij.

Nu weegt ze een kilo of 3 en van mij mag ze nog een half kilotje aankomen maar ze krijgt onbeperkt voer maar aankomen doet ze niet echt.

Nu adviseerden ze om de kat 1 a 2 keer per week bij te voeren met blikvoer of dergelijke, wat is jullie ervaring hier mee?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Je hebt nu van die zakjes voer van Iams, dat is dus een soort blikvoer.
Ik geeft dat Xiara nu ook als extra omdat ze na haar onderzoeken was afgevallen.
Ons bevalt dit voer erg goed, dus wellicht kan je dat proberen.

Aankomen moet je ook niet te snel willen he ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
William
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:45
Locatie: Wehl
Contacteer:

Bericht door William »

Gaat goed de omschakeling. RC is nu al haar favo want ze zoekt ze er tussen uit en gooit de Whiskas naast de bak :???: Terwijl ik nog 2 kilo moet voor dat alles op is en ik ook niet van plan ben dat weg te gooien
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Doneer het desnoods aan het asiel!! Als ze het toch niet meer wil eten....
Bij mij gebeurde precies hetzelfde! Xena vond de whiskas ook niet meer lekker en liet het gewoon staan! Nu eet ze al jaren RC en beide katjes doen het er prima op!
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

IloJeM schreef: Je kunt ook de brokjes eventjes in de hakmolen laten draaien. Dan kun je gewoon vanaf het begin je voorkeursbrokjes geven. Werkt hier erg goed! ;)
Goede tip Ilo! Ik hoor vaak dat mensen een brok te groot vinden voor een kitten, maar dit is inderdaad wel een goede oplossing. Thanks :grin:
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Goed ID, aan een asiel geven!
Voert iemand hier ook Felix pate blikvoer?
Ik vind de geur erg verandert sinds ze ze vernieuwd hebben. Ook zitten er nogal eens slechte zakjes bij (niet meer vacuum).
Plaats reactie