Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Heel fijn al die goede ideeen...en jullie zullen wel denken: wat een domme doos....
Maar ik bezit geen keukenweegschaal...ik kook vanuit de "pols" .

Maar ik ga er van het weekend eentje kopen, dan weet ik precies hoeveel ik ze geef en of het straxs geen overmatige knoepers worden.

Groetjes.
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

We vinden jou helemaal geen domme doos (spreek meteen even voor de rest)!!! Dit forum is bedoeld om van elkaar te leren en dat doe je ook door vragen te stellen. Goed dus dat je het vraagt!

Succes met je katten in ieder geval! En zoals ik al ergens anders gepost heb; komen er foto's van je katten?
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Heeft iemand ervaring met Eukanuba Hairballvoer? Ik hoorde goeie reacties over Iams Hairballvoer maar dat hebben ze hier niet op voorraad, dat moest besteld worden. Ze hebben hier nml nogal eens haarballen via de achterkant ipv de voorkant en dat geeft soms problemen omdat sommige van onze katten toch al keutelen. Er staan 2 grasplanten dus dat is het niet. Ze krijgen nu Hills Sensitive Stomach en RC Sensible 33
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Eukaneba ken ik niet, maar misschien kun je RC intense hairball proberen, als ze dat wel op voorraad hebben. Bij mijn katjes werkt dit prima.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Eukanuba ken ik wel, alleen hairball is mij onbekend. Vast weer iets nieuws. Eukanuba is net als Royal Canin een superpremium voer en zal dus zeker goed zijn. Of het hairball-effect merkbaar is zou ik niet weten. Gewoon proberen zou ik zeggen. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Succes!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Ja hoor, Chanel moet kouwen op de coonbrokjes van RC. Het is even oefenen. Maar bah...wat stinken die dingen zeg! Gelukkig hoef ik ze niet te eten :grin:
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

ik moet van de da voor mijn katten van rc de hypoallergynic gebruiken..
heeft iemand hier ervaring mee?
en wat als ik hier na deze zak vanaf wil stappen en ander voer van rc, wat kan ik dan het beste kopen?
ik vraag dit nl. ik heb niet zoveel vertrouwen in m,n da ze wil alleen geld verdienen..
toch wil ik ook het beste voor m,n katten dus daar geen voer meer weg.
rc bevalt verder prima dus wat kan ik hierna proberen voor m,n poezels????

groetjes eeke
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Iemand ervaring met versvoer van Bibi?
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

yana schreef:Iemand ervaring met versvoer van Bibi?
Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1023
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
grijsje80
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:58

Bericht door grijsje80 »

en met smölke???
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Mijn poezels leven nu een jaar op RC Indoor, ben erg tevreden.
Diesel heeft een klein hangbuikje, maar als ik er aan voel is het enkel vel, Roxy is helemaal strak en slank (je zou zelf bijna overgaan op indoor.. :-P )

Ik merk dat vet opbouw ed ook erg van de kat afhangt, mijn buren hebben een HTK kat, en die krijgt elke dag een beetje Eukanuba. De kat loopt de hele dag buiten, maar het is echt een spekje. Zou ze buiten zoveel snaaien?
Denk dat de ene kat meer vetophoping heeft dan de ander, net als bij mensen.
Ik heb me laten vertellen dat omdat mijn katten een stukje bengaal in zich hebben, ze daardoor ook als bijna vanzelf slank zijn/ blijven met normaal voer. (al krijgen mijn katten minstens het dubbele dan die van de buren...)

Ontlasting van Indoor ruik ik amper, alleen als ze net zijn geweest. Ze hebben altijd mooie vaste drolletjes, en haarballen kennen we hier ook niet.
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Hallo,

Spencer was laatst bij de dierenarts en hij bleek 6 kilo te wegen! Nou is het een grote kat maar, wow, 6 kilo! Hij zag er niet dik uit, volgens de da, maar er kon wel een pondje af.

Bleek dat wij hem in principe te lang kittenvoer hebben gegeven. Spencer is nu 1 jaar sinds oktober. Er staat op tot 12 maanden maar de da zei dat we al vanaf 4 a 5 maanden over hadden kunnen gaan op iets anders, hij at nu Pokon! In het begin was Spencer aan de magere kant en was het juist de bedoeling hem flink te laten groeien. Maar dat hebben we iets te serieus genomen.. We hebben het kittenvoer op gemaakt en geven nu Whiskas en evt straks als dat op is, indoorvoer. We geven nu voer voor een kat van 4 kilo. Iemand een goedkoop goed merk in de aanbieding?
Laatst gewijzigd door Piekje op 02 jan 2006 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Emmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 dec 2004 23:12
Locatie: Deurne
Contacteer:

Bericht door Emmie »

Ik heb hier 2 binnenkatten. Doerak is keurig op gewicht en krijgt het gewone Indoor voer van Royal Canin.
Gizmo heeft de neiging om te dik te worden (is ie al reeds geweest). Die zit nu op Silhouette, speciaal indoor voer voor katten die de neiging hebben snel dik te worden. Om Gizmo te laten afvallen had ik Light voer voor hem. Dat werkte perfect. Je mag niet verwachten in een maand tijd veel af te laten vallen. Het heeft bij hem 3 maanden geduurd eer dat zijn halve kilo er af was. Maar van 5,5 naar 5 kilo, betekent toch zeg maar 10% er. Dat lukt mij in 1 maand tijd ook niet echt, of ik moet echt veels te weinig gaan eten.

Ze vinden dit voer echt heerlijk. Eten het iedere dag (2x per dag) echt met smaak op. Hun vacht ziet er prachtig uit. Ze zijn beide nu goed op gewicht en ik vind slechts 1x per 4 maanden of zo eens een haarbal.
Knuffels van Doerak & Gizmo
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik heb net RC
Oral Sensitive 30 gekocht voor Sarah ivm het spugen wat ze vaak doet. Iemand ervaring al met dit voer?
Volgens de verpakking is het nieuw (maar dat roept ieder commercieel bedrijf graag 2 jaar lang)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ik heb nu sensitivity control van RC voor een kitten van 7 maanden nu vind de kater van 3 jaar het erg lekker maar de poes van 3 jaar niet terwijl ze er in het begin wel van gegeten heeft nu geef ik de poes weer het eten was ze gewent was dat is hill's c/d (dit kregen ze omdat ik een kater HAD die dit nodig had) maar dit is zo een gedoe want het kitten mag dit niet
weten jullie een alternatief voor rc control wat anders smaakt?
Desire
Plaats reactie