Katten willen brokjes niet meer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Katten willen brokjes niet meer

Bericht door Momophilly »

Hi allemaal,

Ik ben overgestapt van royal canin sterilised naar riverwood brokken omdat 1 van mijn 2 katten heel gulzig at en nooit vol zat.
Nu ben ik geleidelijk overgestapt door het voer te mixen.

Eerst at de gulzige eter zonder problemen de brokken, de andere deed iets lastiger maar at wel.

Daarna at de gulziger eter wat minder van de nieuwe brok en de ander ook, maar nu eten ze allebei bijna niet meer de nieuwe brok. Soms wel wat uit mn hand maar ze laten het gewoon staan.

Ik heb gisteren ontlasting gebracht naar de DA en die had gezien dat het een soort van aan het rotten is (?) nu adviseert hij voor beide een AB kuur. Hun poep stinkt ook best en 1 heef dunne ontlasting (weet niet wie helaas).

Wat is wijsheid? Moet ik de AB geven? Moet ik terug naar de oude brokken? Ze eten wel gewoon netjes elke dag hun natvoer in de avond… ben echt ten einde raad, ze zijn verder gewoon speels en actief.
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Re: Katten willen brokjes niet meer

Bericht door Momophilly »

Momophilly schreef: 19 apr 2023 06:36 Hi allemaal,

Ik ben overgestapt van royal canin sterilised naar riverwood brokken omdat 1 van mijn 2 katten heel gulzig at en nooit vol zat.
Nu ben ik geleidelijk overgestapt door het voer te mixen.

Eerst at de gulzige eter zonder problemen de brokken, de andere deed iets lastiger maar at wel.

Daarna at de gulziger eter wat minder van de nieuwe brok en de ander ook, maar nu eten ze allebei bijna niet meer de nieuwe brok. Soms wel wat uit mn hand maar ze laten het gewoon staan.

Ik heb gisteren ontlasting gebracht naar de DA en die had gezien dat het een soort van aan het rotten is (?) nu adviseert hij voor beide een AB kuur. Hun poep stinkt ook best en 1 heef dunne ontlasting (weet niet wie helaas).

Wat is wijsheid? Moet ik de AB geven? Moet ik terug naar de oude brokken? Ze eten wel gewoon netjes elke dag hun natvoer in de avond… ben echt ten einde raad, ze zijn verder gewoon speels en actief.
Net heb ik er eentje betrapt op een klein beetje eten van de brokjes maar ze stopte er snel mee … snap er niks van, en dan gaat de een de ander aflossen met brokjes eten (?) ze krijgen namelijk altijd op bepaalde tijd eten gespreid over de dag 06:00 - 12:30 - 18:00 natvoer - 23:00 en dat is altijd goed gegaan!
Ben wel verhuisd 2 maart, verder zijn het binnenkatten, maar ze moeten zich nu toch wel al ok voelen? Konden ze maar praten…
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten willen brokjes niet meer

Bericht door castratenkoor »

Is de zak brokken misschien al erg lang open? Dan zou het kunnen dat ze niet zo goed meer zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Re: Katten willen brokjes niet meer

Bericht door Momophilly »

castratenkoor schreef: 19 apr 2023 07:10 Is de zak brokken misschien al erg lang open? Dan zou het kunnen dat ze niet zo goed meer zijn.
Nee de zak is net nieuw…
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Katten willen brokjes niet meer

Bericht door Synemios »

Dus ze eten wel nat voer, maar de nieuwe niet met daarbij stinkende diarree?
Ik zou terug gaan naar het oude voer en kijken hoe dat gaat, want het lijkt erop dat er iets mis is met de brokjes.
Dat kan ook met een nieuwe zak, wij hebben het met purizon gehad.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1693
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Katten willen brokjes niet meer

Bericht door Asse-Poes »

Ik zou ook weer teruggaan naar het oude voer en nog wachten met AB.
Als het namelijk aan het voer ligt, heeft die AB ook geen nut.

Beide katten geven in ieder geval aan dat ze Riverwood niet lekker vinden.

Van sommige brokken gaat de ontlasting ook echt giga vies stinken.

Was je ene kat nou vreselijk aan het schrokken toen je RC gaf of bleef hij honger houden?

Ps: graag naam van de katten erbij, dat praat wat makkelijker :smile: zeker als de ene kat wel iets doet en de andere niet.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten willen brokjes niet meer

Bericht door castratenkoor »

Ik heb het ook wel eens gehad dat een nieuwe zak klaarblijkelijk niet goed afgesloten was, gaatje in de verpakking. Geen kat die het at.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie