Kittens 1 dag oud flessen

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
lholthinrichs
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2022 21:25

Kittens 1 dag oud flessen

Bericht door lholthinrichs »

Dag,
Dit is mijn eerste post hier, ik heb me al suf gegoogled maar nog niet een eenduidig antwoord cq ervaringen gehoord en gevonden. Dinsdag is mijn ragdoll poes door middel van een keizersnee bevallen van 3 kittens. Moeder wil niets van haar kroost weten. We hebben de kittens toen ze nog redelijk suf was even aankunnen leggen waardoor ze wel eventjes de eerste melk hebben kunnen drinken. Sindsdien moeten wij ze zelf voeren. Dit doen wij met een flesje ( voor 1 kitten werkt dit het best) en de andere twee met een klein spuitje. Ik gebruik poedermelk van de dierenarts (trovac)iemand hier ervaring mee ?

De kittens komen aan en groeien gemiddeld 10 gram per dag, wat heel fijn is. Toch ben ik wat huiverig met het spuitje omdat ik merk dat ik bang ben dat er te snel en teveel uit komt heeft iemand ervaring hiermee? En heeft iemand tips ?

Een kitten heeft ook wat dunnere ontlasting in vergelijking met de anderen. Nu heb ik wat gelezen over pre en probiotica. Heeft iemand hier ervaring mee bij zulke jonge kittens? De dierenarts is nauw betrokken en de assistent komt regelmatig langs om te helpen. Zij hebben echter zelden zulke jonge kittens gezien of in behandeling. Misschien hebben jullie goede tips. De kittens liggen lekker warm, slapen lekker, ontlasten goed, en groeien. Misschien maak ik me ook teveel zorgen ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens 1 dag oud flessen

Bericht door Rik »

Ik (en de meeste hier denk ik) hebben er geen ervaring mee.

Maar mijn advies zou zijn direct contact op te nemen met een paar fokkers in de buurt (of via een fokkers-vereniging kijken wie er in de buurt zitten) om te kijken of die wel hands-on ervaring hebben en je door zo iemand bij te laten staan. Want wellicht kom je ook nog andere dingen tegen.

Misschien weten de dierenarts en assistent ook wel mensen/fokkers die er meer ervaring mee hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie