Hills nieren

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Cats007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 jul 2019 22:06

Hills nieren

Bericht door Cats007 »

Hoi allemaal,

Mijn katten zijn afgelopen maandag beiden bij de katten tandarts geweest. Voorafgaand aan de narcose (reinigen, kiesje trekken) heb ik ervoor gekozen een bloedonderzoek te laten doen. Mede vanwege hun leeftijd. Het was een pittige rekening. Maar Hee, we kunnen we even vooruit ;-)

Uit het onderzoek kwam dat de nierwaarden ietwat verhoogd waren. Ze zijn dan ook 11 en 13 jaar. Advies dierenarts was hills nieren.. Z re hadden tot nu toe prins senior voor katten ouder dan 7 jaar. Nu zijn mijn katten ook te zwaar. Beiden zeker een kilo. Ze zijn dol op natvoer en kregen dagelijks een klein blikje samen van Gourmet diamant of sheba.

De dierenartsassistente zei dat ik bij hills alleen het natvoer uit dezelfde lijn mag geven omdat de werking anders teniet wordt gedaan van het droogvoer.

Weet iemand hier of dit inderdaad het geval is of is dit commercie?

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Hills nieren

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat hebben ze me ook gezegd toen Rambo* op nierdieet moest. Dat had ik dan ook gedaan. Toen ik van iemand de overschot van een ander nierdieet kreeg (haar kat was overleden) vroeg ik aan een andere dierenarts of dat kwaad kon. Deze zei dat het niet uitmaakte welk merk ik gaf.
Nu Filou ook nierdieet moet hebben, heb ik me rot gezocht om het "beste" te vinden die bij hem past (hij heeft voedselovergevoeligheid. Hill's en RC vallen dus weg voor hem.). Nu blijkt dat in "zijn" merk meer fosfor inzit dan in bv. Feringa vleesmenu en Wild Freedom. Maar wel minder eiwitten. Mijn da zei me dat bij beginnend nierfalen vooral moet gekeken worden naar het fosforgehalte en naar de kwaliteit van de eiwitten (dierlijke dus). En dat ik pas in een later stadium de eiwitten moest verminderen. Dus voorlopig uitsluitend deze merken gegeven (en af en toe Carny Adult omdat hij er dol op is)
Ik sta niet in voor deze uitspraak, ik deel gewoon mee wat ze mij gezegd hebben...
Binnen twee weken moet hij op controle, ben benieuwd ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5081
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hills nieren

Bericht door Synemios »

Dat is echt onzin, je bent echt niet aan een merk gebonden.
Je kunt als er geen allergieën zijn gewoon andere merken nier dieet geven dat hoeft niet alleen maar hills te zijn.
Zolang het maar wel een voer is voor nierkatten.

Het advies dat ik kreeg voor Lizzy is eigenlijk hetzelfde als dat van Carine, maar dat heeft te maken met het feit dat Lizzy allergisch is voor veel voedsel.

Normaal gesproken heb je veel meer keuze qua nierdieet en is het advies toch om ook bij beginnend nierfalen echt voor nierdieet te kiezen en anders bij katten die niet of slecht willen eten een voer dat ze lekker vinden met ipakitine maar liever niet.

Heel goed dat je de nieren hebt laten controleren.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie