Wat geef jij je kat - in mijn geval - German Rex te eten?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Jet_11
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2020 08:53

Wat geef jij je kat - in mijn geval - German Rex te eten?

Bericht door Jet_11 »

Hallo allemaal,

Sinds vandaag ben ik hier lid en heb ik de volgende vraag (het onderwerp geeft het al aan ;-) )
Ik heb twee German Rexen, waarvan eentje een hele gevoelige maag heeft. Hij trekt alleen de brokken van Perfect Fit Sensitive, maar ik denk er aan over te stappen naar een ander merk.

Hij wordt 8 eind dit jaar en zijn vriendje wordt 4.
Ik zag dat er enorm veel topics zijn over voeding dus mijn excuses als hier al een onderwerp over is. Zo ja, zou iemand me dan daarheen willen linken?

Je leest veel over wat wel en niet goed zou zijn voor de kat. Wel of geen natvoer en een combinatie van brokken en natvoer of juist niet. Geen idee of voeding 'anders' is voor een German Rex. Of die gevoeliger zijn of niet. Omdat Pier bijna elke dag kotst vraag ik me af of hij het goede voer krijgt. En omdat hij bijna 8 is, moet ik dan overstappen op Senior al? Terwijl Hidde 4 wordt? Dan eten ze samen dat Senior-voer, is dat handig?

Een hoop vragen zo. Hoop dat er hier iemand is die ook een German Rex heeft en me van informatie kan voorzien, of anders natuurlijk een van jullie die zonder German Rex ook verstand heeft van voeding :smile:

Bedankt alvast voor de hulp!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wat geef jij je kat - in mijn geval - German Rex te eten?

Bericht door Anne »

Is je poes ook onderzocht door de da? heeft deze nog iets gezegd over het elke dag kotsen?
het kan heel goed voedingsgerelateerd zijn en dan ben je beter af met een sensitief of intestinal/hypoallergeen dieet
kwestie van uitproberen en ondertussen zorgen dat poeslief niks anders dan dat binnen krijgt,anders heeft het geen zin ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wat geef jij je kat - in mijn geval - German Rex te eten?

Bericht door Zotvanpoezen »

Op deze site vind je veel informatie over voer ;-)
https://www.catmoneo.nl/beste-natvoer/

Hier ook:
https://www.voervoorkatten.nl/
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Jet_11
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2020 08:53

Re: Wat geef jij je kat - in mijn geval - German Rex te eten?

Bericht door Jet_11 »

Dank voor jullie reacties :)

Hij is niet recent onderzocht, maar wat wel bekend is, is dat hij een hele stressvolle kat is. Hij is altijd dekkater geweest en heeft een groot deel van zijn leven in een kooi gezeten. TIs ook een stress-kotser. Hij kan zo weken niet kotsen en dan dagen achter elkaar wel. Op dit moment is er niets dat hem stress zou kunnen opleveren, ik ben elke dag thuis en hij geniet ervan in de tuin te zijn.

Ik ga nog eens even op onderzoek uit, dank ook voor de links!
Plaats reactie