Purizon brok en natvoer?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daxensep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:21

Purizon brok en natvoer?

Bericht door daxensep »

Ik ben al een hele tijd bezig met zoeken naar betere betaalbare voeding voor Dax en wil daar nu eigenlijk ook Sep gelijk in meenemen. Dax heeft wel wat overgewicht, hij heeft altijd supermarkt voer (Purina, Perfect Fit, IAMS) gehad en ik ben sinds een paar maanden gaan uitproberen met Royal Canin.. ik merk eigenlijk geen verschil hij lijkt nooit verzadigd te zijn. Zelf vind ik de brokken ook heel muf ruiken. Dax krijgt al vanaf dat hij kitten is alleen maar brokjes, dit omdat ik altijd dacht dat katten dik worden van natvoer. Ik heb gisteren uitgebreid catmoneo afgespeurd en doorgelezen nadat ik er hier over gelezen had. Blijkt dat ik dus nog niet op de hoogte was van heel veel dingen... Na alles wat ik gelezen heb denk ik dat Purizon een goede brok zou kunnen zijn voor zowel Dax als Sep. Voor Dax zat ik te denken aan de sterilised variant en voor Sep de kittenversie. Ik vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben? En of jullie in dit geval ook nog natvoer bij zouden geven? (nu ik weet dat het helemaal niet zo slecht is) Dax vind natvoer heel erg lekker en ik heb het idee dat hij daar ook sneller vol van zit....Wat voor merk kunnen jullie mij daar dan van aanraden als aanvulling van de brok eventueel?
Ze eten hier trouwens uit een voerautomaat die 4 verschillende porties per dag geeft op vaste tijden (06:00, 13:00, 18:00, 22:00) er kan ook natvoer in. Ik heb hier voor gekozen omdat ik onregelmatig werk en Dax dan niet alles in één keer op eet.
Groetjes Kiki, Dax (2) en Sep (3mnd)
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Purizon brok en natvoer?

Bericht door Kikimax »

Al mijn vijf katten zijn dol op purizon. Ik heb ook andere soorten, maar de purizon is altijd als eerste op. In principe is zelfs kwaliteit natvoer alleen nog beter dan brok trouwens. Maar is daardoor ook erg prijzig. Nog beter is vers (kvv) voer, verkrijgbaar in de diepvries. Animo dat is geloof ik goed natvoer, maar je kan op catmoneo ook een top 10 zien geloof ik. Succes
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Purizon brok en natvoer?

Bericht door Dinky »

Hier geef ik 50% natvoer en 50% brokjes.
Natvoer is goed door het extra vocht ;-)

Ben zelf alweer even uit de kwalitatief goede brokken/natvoer omdat dinky na haar laatste operatie alleen nog maar urinary krijgt van royal canin.

Overigens als extraatje is af en toe een eendagskuiken ook een aanrader in mijn ogen. Omdat je aangeeft te voeren vanuit een voer automaat is kvv/barf wat minder geschikt denk ik omdat het dan te lang buiten de koeling zou staan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
daxensep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:21

Re: Purizon brok en natvoer?

Bericht door daxensep »

Dankjewel voor jullie reacties! Ik ga denk ik beginnen met Purizon brok en daarbij een beetje natvoer geven (ik denk Carny want die is relatief goedkoop en komt goed uit de test). kvv en barf is inderdaad niet zo geschikt voor in de voerautomaat, ook al zitten er koelelementen bij.
Groetjes Kiki, Dax (2) en Sep (3mnd)
Leelo81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 feb 2020 09:19

Re: Purizon brok en natvoer?

Bericht door Leelo81 »

Ik geef mijn kat purizon sterilized en hiervoor de kitten variant. Hij vindt het erg lekker

Mijn kat is officieel nog een kitten maar na de castratie op advies van de dierenarts overgestapt op sterilized

Qua natvoer nu cosma nature en dano = biologisch (zusje van yarrah). Hierna wil ik overstappen op yarrah en dan de paté. Mijn kat krijgt 2/3 keer per week natvoer
Plaats reactie