Kitten voer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
watervlooi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2019 13:49

Kitten voer

Bericht door watervlooi »

Hi allemaal!

Over een aantal weekjes krijgen we een kitten :verliefd: en we kunnen haast niet wachten! Alleen heb ik over voer een beetje stress. Ik Google me suf en kom zoveel verschillende dingen tegen. We willen natuurlijk het beste voor mees, dat zal haar naam worden, maar ook een beetje in een leuke prijs klasse, of ben ik nu een zeur? :-P en ik las over dat je zowel brokken en nat voer moet geven, maar hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?

Bedankt alvast!
Mees & Loes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten voer

Bericht door Anne »

Ik zou zowiezo beginnen met het kittenvoer wat ze nu al reeds krijgt. Kittens hebben nog een heel gevoelig spijsverteringsstelsel dus ze kunnen niet veel veranderingen aan. Kijk wat voor voer ze nu krijgt, nat en droog en begin daarmee. En schakel dan langzaam over op wat je wilt geven
Ik zou dat niet gelijk de eerste week doen, omdat ze dan al stress hebben van de verhuizing e.d.
En stress kan op het spijsverteringsstelsel slaan
Zelf heb ik alleen maar ervaring met het kittenvoer van de jumbo en rc, dat is beiden goed bevallen

Het is mooi dat je je verdiept in de verzorging van kittens
Het is je misschien voorbij gegaan, maar je kunt beter twee kittens nemen inplaats van 1

https://stichtingpoezensnuitjes.wordpre ... ijd-samen/
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten voer

Bericht door Rik »

Ten eerste... Niet al te veel in de stress schieten :) Er is heel veel te leren over voer maar het is niet zo dat ze van supermarkt voer nu direct dood gaan ;)

Je begint inderdaad met hetzelfde voer dat ie nu al krijgt. Daarna zou het mooiste vers vlees zijn maar dat kan zeker in het begin met een kitten lastig zijn (en een heel topic apart). Een combinatie van natvoer en onbeperkt brokjes is dan bij een kitten het meest voor de hand liggende. Beide liefst goede kwaliteit (hoog vleesgehalte). Voor brokken is dat zeker van belang. Lees even de voertopics door wat goeie merken/soorten zijn. Bijvoorbeeld applaws kitten brokken en animinda carny kitten natvoer. Maar er is heel veel keuze.

En ook hier de mening dat 2 natuurlijk beter is dan 1 :)

Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Afbeelding

Een of twee kittens?

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
watervlooi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2019 13:49

Re: Kitten voer

Bericht door watervlooi »

Bedankt voor de tips, daar ben ik weer een stukje verder mee geholpen. Ga de topics even goed door speuren! Zal ook de link even lezen over 2 kittens ipv 1. Zal wel een beetje een dingetje worden hier in huis ben ik bang. Ik ben altijd opgegroeid met een kat en nu wonen we sinds 6 jaar samen, hebben we 2 kinderen maar mis ik een kat zooo erg. Ik zeur al 6 jaar lang om een kat en eindelijk heb ik het erdoor dat er in iedergeval 1 mag komen. En mijn vriend heeft er zelfs een soort van zin in. :-p Ik ben een beetje bang als ik over een 2e begin ik weer een nieuwe strijd aan ga haha. Ik ben gelukkig wel vrij veel thuis dus ze zal niet vaak alleen zijn. Maar zal ze natuurlijk wel even lezen en misschien toch heel voorzichtig er een gesprek over starten haha. :-p
Mees & Loes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten voer

Bericht door Anne »

Als je het percee bij 1 kat wil houden, kun je ook specifiek zoeken naar een kat die niet met andere katten kan
Inplaats bij voorbaat een kitten te onthouden van sociaal kameraadschap ;-)
In het asiel bijv. zitten vaak katten die niet samen kunnen met andere katten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten voer

Bericht door Rik »

Ik neem aan dat het kitten al uitgezocht en besproken is.

Lees je er in ieder geval even goed over in een bespreek het.

Mochten jullie toch besloten dat hij alleen blijft, dan zul je je ook goed in moeten lezen over het opvoeden van een solokat. Met 2 kittens gaat dit enigszins vanzelf maar met een solokat zul je heel wat meer werk moeten verzetten om eventuele toekomstig problemen te vermijden. Dat blijft niet bij "ik ben veel thuis met hem". Een mens is ook geen vervanging voor een speelmaatje.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
watervlooi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2019 13:49

Re: Kitten voer

Bericht door watervlooi »

Klopt, ze is inderdaad al uitgezocht en ik verheug me enorm op haar, dus cancellen ga ik niet doen. Ik snap dat het niet alleen in houd om bij haar thuis te zijn en ik lees me momenteel een ongeluk, vandaar ook de aanmelding op het forum. Als het alleen echt niet gaat voor haar zal mijn vriend het gauw genoeg merken aan haar, dan zal hij er ook makkelijker mee instemmen. Ik heb echt het beste met haar voor, en zal mijn volle aandacht en liefde aan haar besteden. Het is geen hamster die je koopt ;)
Mees & Loes
Plaats reactie