Power of Nature (PoN)

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Power of Nature (PoN)

Bericht door Kytumymo »

Ik krijg het geld terug van de GranataPet, er is overleg geweest met de fabrikant en gezien het met de 'proef'zakjes wel goed ging en ineens met de 10kg zak weer fout is besloten dat ik het geld terug krijg en de zak mag weggegeven als ik dat wil.

Nu krijg ik dus dadelijk €52,- terug en wil dat goed besteden. Ik heb al PoN in huis van voordat ik wist dat het diarree probleem een serieuze wending ging krijgen. Ik weet dat Diba de diarree 'patiënt' het niet eet dus heb boven en beneden een bakje naast de andere brokjes gezet. Eerst moesten ze het alle 3 niet en nu laten ze de Granatapet ineens links liggen, alleen Diba heb ik niet van de PoN zien eten, zij eet dan ook vooral natvoer. Ik ben blij verrast dat de 2 volwassen katten het nu ineens wel eten, vooral voor de kater die geen natvoer lust.

Ik heb alleen Fee's en Meadowland bij elkaar ingedaan toen na een paar dagen bleek dat ze het niet wilden eten, in de hoop dat het dan wel lukte. Maar zoals ik het nu zie laten ze geen van 2 liggen. Even van het goede uitgaan dat de diarree van Diba uiteindelijk onder controle is. Wat zijn dan jullie tips? Alleen Fee's, of beide? Bij Fee's staat dat het goed gegeven kan worden bij allergie en gevoelige darmen (mits ze geen kip allergie hebben lijkt me). De dame met epilepsie reageert ook nogal eens verschillend op voer., maar vooral natvoer.

Of zijn er misschien andere (betaalbare) ideeën? ± €50,- voor 10kg

Ik loop misschien weer wat vooruit, maar wil wel weten wat ik moet bestellen als ik toch geen hypoallergeen voer hoef te gaan geven. Als er niets anders is gaat Diba misschien ook wel gewoon van de PoN eten.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Kytumymo »

Correctie, ik heb geen Meadowland maar Farmmix omdat dat ook voor kittens is. Maar Farmmix is van slechtere kwaliteit dus die koop ik sowieso niet meer.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Kytumymo »

Hmm nu is Diba ook van de PoN gaan eten, dat zag ik even niet aankomen. Tut zie ik er continu van eten, of ze een inhaalslag doet. Zal er dan echt iets mis zijn met de GranataPet dat ze die nu allemaal links laten liggen en ineens wél de PoN eten? Natuurlijk is de PoN veel voedzamer, maar in hoeverre weten ze dat (als dat al kan met een harde brok)?
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Kytumymo »

Ze eten alle 3 alleen nog maar PoN. Wat zal ik doen? De GranataPet maar weghalen?
Maar dan... Als de ab kuur niet aanslaat bij Diba is de volgende stap waarschijnlijk hypoallergeen (dan RC in de planning).
Of dat dan 6 weken (tijdelijk) is en de anderen het voor zolang ook mogen of op langere termijn. Op langere termijn kan ik de anderen dat niet blijven geven, ook te duur dus dan zal ik toch apart moeten voeren. Ik red het nog wel met de PoN tot na de kuur, dus maar even afwachten voor ik nieuwe bestel?
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Sansan »

Wat bedoel je met nieuwe bestellen? Wat wil je bestellen?

Ik zou nu niets veranderen met het eten tot de kuur afgelopen is en je een aantal dagen zonder kuur lijkt hoe de ontlasting is op dit voer. Of tijdens of na de kuur er wat veranderd.

Het lijkt met niet handig twee soorten te voeren. Dus beter 1 voer. Of dat granatapet is of pon maakt dan niet uit. Maar katten met deze problematiek nooit meerdere dingen geven. Dus enkel 1 voer en water. Geen snoep geen natvoer als je brokjes geeft etc.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Sansan »

Inhoud-technisch kwa kwaliteit zou ik de pon aanhouden.

Maar begrijp ik nu goed dat diba niet op 1 voer staat? Zo zie je ook lastig het effect van de stormogyl.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Kytumymo »

PoN heb ik niet veel van, hooguit nog voor een week. Die geef ik dan liever als ze die nu toch ineens lusten dan de GranataPet.

Na het openen van de 10kg zak GranataPet begon ze te braken en kreeg ze waterige diarree. Of het ook daardoor komt weet ik natuurlijk niet, maar ze kreeg daarnaast alleen Animonda sensitive lam of kalkoen of Mac's sensitive kalkoen, al weken. Verder helemaal niets meer. Omdat ik twijfelde aan de 10kg zak heb ik de PoN weer voor de dag gehaald maar had niet verwacht dat ze er van zouden eten, want toen ik het kocht moesten ze er niets van weten. Maar zelfs Diba begon er gisteren van te eten. Als ze alle 3 de GranataPet uit de 10kg zak ineens laten staan en Diba werd er ziek van dan ben ik enigszins wel blij dat ze nu de PoN eten (liever ziek van PoN dan van GranataPet, klinkt vast krom). Weet dat het niet handig is om te wisselen, maar vertrouw de GranataPet niet en de katten misschien ook wel niet nu ze de keuze hebben. Ik hoefde het natvoer nog niet weg te halen, pas als ik op hypoallergeen voer over ga. Dat is weer een andere discussie. De een zegt natvoer is belangrijk, juist bij diarree. De ander zegt natvoer niet meer geven krijgen ze diarree van (dat was ik ook van mening, maar wil niet zeggen dat dat klopt).
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Sansan »

Van natvoer of droogvoer krijgen ze geen diarree hoor. Nat of droog maakt niet uit. Het ligt aan de ingredienten.
Als je in dit geval met deze klachten maar 1 voer voert.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Kytumymo »

Ik heb wel degelijk katten gehad die echt geen natvoer konden verdragen en dus niet meer mochten omdat ze er altijd van aan de race kwamen. Toen ik daarmee stopte was het over. Diba kreeg de eerste weken alleen hardebrok maar was toch aan de race, dus toen heb ik besloten toch maar natvoer te gaan geven, krijgt ze daar tenminste nog vocht van binnen. Maar wel de sensitive voor zo min mogelijk klachten (zoals de beschrijving zegt). Het gaat daarna niet per se beter of slechter. Ik heb het natvoer langzaam opgebouwd en nu krijgen ze zelfs 2 keer per dag en als het aan hun ligt nog vaker maar dan loop ik weg bij die smekende ogen en miauwtjes. Vind het heel zielig om het nu weer weg te laten, arme beestjes. Die snappen er toch ook niets meer van zo onderhand.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Sansan »

Wat gek.
Was het ook van hetzelfde merk?
Denk toch echt serieus dat het aan de ingrediënten ligt dan aan het natvoer.

Ik merk hier totaal geen verandering tussen RC en Hills renal brokken en alle smaken natvoer daarvan.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Kytumymo »

Van de katten die echt geen natvoer mochten weet ik niet meer wat ze kregen, te lang geleden.

En nu ik een paar weken geleden had gelezen dat er katten zijn die allergisch kunnen zijn voor kip, rund of vis was ik vooral op zoek naar voeding zonder kip (om mee te beginnen). Niet per se het merk. Dat vernam ik veel later pas weer. Op sommige sites staat halve info en als je hier niet mee bekend bent is het heel lastig om het gelijk goed te doen.

Heb in ieder geval de Granatapet overal weggehaald. Maar nu krijgt ze dus wel weer kip dmv de PoN. Nog 5 dagen dan kan ik verder beslissen over de voeding, als de kuur achter de rug is. Doorgaan met PoN of toch de RC hypoallergeen. Afwachten maar even.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Kytumymo »

Toen ik met de kuur Metrobactin begon ben ik ook 'bijna direct' gestopt met het geven van de RC hypoallergenic vanwege het hoge koolhydraten percentage. Eerst kregen ze 2 soorten PoN (dat ging goed) en toen dat op was heb ik de nieuwe zak PoN Fee's geopend.

Nu weet ik eigenlijk niet goed of Mythos zo heftig (water diarree) op de PoN Fee's met 1% koolhydraten reageert of dat het de metrobactin is (misschien beide).

Ik wil de Fee's eigenlijk gaan mengen, of 2 soorten naast elkaar aanbieden, maar wat? Nu zag ik Porta21 sensitive staan (Catmoneo), maar er staan op ZP wat reviews bij die me een beetje zorgen baren. Mythos heeft eigenlijk nooit ergens slecht op gereageerd maar dat kan natuurlijk veranderen, maar de kans dat het de metrobactin is ligt meer voor de hand. Maar omdat hij ook al geen natvoer lust wil ik hem toch graag 2 soorten brok aanbieden.

Door de RC hypoallergenic begon hij behoorlijk verstopt te zitten.

Heeft iemand een betaalbare tip? Bijvoorbeeld Purizon, maar welke dan? Of misschien de PoN meadowland mix?

Het is niet de bedoeling dat ik straks weer 4 soorten in huis heb staan die niet gegeten wordt of die slecht is. Dus misschien is het wijzer eerst de hele kuur metrobactin af te wachten. Ik heb al bijna 40kg voer weggegeven de afgelopen maanden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik denk eerder dat het door de metro komt. Voordien verdroeg hij de PoN toch? Daarbij was het ook beter geweest dat je weer langzaam overschakelde van RC naar PoN. Een weekje of twee de tijd nemen bv.
Heb je de probiotica al in huis? Dat zal de darmpjes wel wat helpen.

De Porta 21 sensitive gaf ik vroeger ook, maar dat vonden ze hier niet zo lekker. De Fee's Favorite gaat er wel goed in bij Froufrou en Duvel als aanvulling op hun koolhydraatarme natvoer. Filou wil geen brokjes. Vroeger kreeg hij ook RC Hypoallergenic en hij was ook steeds geconstipeerd. Nu hij uitsluitend goed natvoer krijgt is dat probleem opgelost mits hij dagelijks enkele grassprietjes eet.

PS: ik zie onderaan dat je net zoals ik ook een Duveltje gehad hebt ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Kytumymo »

De probiotica komt dinsdag pas binnen, tot die tijd krijgen ze biogarde met rode iep poeder.

De gemengde PoN ging goed, pure Fee's krijgen ze sinds een paar dagen. In de RC hypoallergeen zaten veel te veel koolhydraten wat een kweeknest is voor giardia en Mythos zat er verstopt door. Heb 2 dagen de RC naast de PoN laten staan maar de RC aten ze al niet meer, heb bewust niet gemengd omdat ik zo al 40kg voer heb kunnen weggooien omdat ze het dan niet meer aten.

Ik gaf tussen 1999 en 2011 mijn katten namen van speciaal biertjes, vandaar dat er ook een Duvel is geweest :-)
Mythos, (Da) Vinci, Moreeke en Kylian zijn ook biertjes.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Power of Nature (PoN)

Bericht door Zotvanpoezen »

Kytumymo schreef: 01 dec 2019 18:49 Ik gaf tussen 1999 en 2011 mijn katten namen van speciaal biertjes, vandaar dat er ook een Duvel is geweest :-)
Mythos, (Da) Vinci, Moreeke en Kylian zijn ook biertjes.
Filou is ook een biertje, maar zijn naam heeft hij te danken aan het feit dat hij in het wild geboren is van ook in het wild geboren ouders. Filou betekent "boefje of deugniet" in het frans :grin:

PS voer dat je niet meer gebruikt kan je misschien aan een asiel geven?
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie