Kitten en katten voeding vraag

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Lj27
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2019 16:08

Kitten en katten voeding vraag

Bericht door Lj27 »

Hallo
Ik heb nu sinds een tijdje een maine coon kitten erbij
En heb ook 2 ouder mainecoons

De kitten heeft vanaf het begin dat hij bij mij is last van te lichte kleur en zacht onlasting ook last van winderigheid.
Na 1 week dat hij bij mij was naar de DA geweest naar meerder testen naar 1.5 week positief op giardia gestest en daar de mediactie voor gekregen ook als preventie met andere katten ook, alles schon gehouden etc.... helaas bleef zijn onlasting zo en ze kunnen niks vinden

De kitten dus op op rc gastro gezet maar daardoor verergerde zich de ontlasting juist, toen vanuit de DA op hills digestiv gezet en je moets binnen een week iets van een verschil merken. Helaas niks ook tevens door het apart moet voer begon (niet aleen) de kitten te schrokken omdat het eten niet kon blijven staan... dus mkest hij weer naar het gewoone voer... en een pasta met probiotica mee gekregen Maar de onlasting is nig steeds niet goed... ik weet inder hand niet meer welke voeding ik moet proberen
Graanvrij heb ik al (maar echt graan vrij is het niet erzitten aardappels in) over iets meer dan een maand wordt hij gecastreerd

Heeft iemand hier tips wel voer ik kan probeer de DA weet het ook niet meer, het lieftst wat hij met me andere katten ook mee kan eten
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten en katten voeding vraag

Bericht door Anne »

Bij een voedselovergevoeligheid moet je minimaal de voeding 4 tot 6 weken een kans geven.
Ook omdat de darmflora zich moet herstellen.
Dus binnen een week verschil zien, vind ik een beetje te kort door de bocht
Hier staat Maxi op hypoallergenic van rc sinds afgelopen woensdag en de da dacht dat het binnen 2 weken verbetering zou geven. maar toch moet ik het minstens 6 weken proberen zei ze.
Ik zou opnieuw met je da overleggen, maar niet zomaar een dieet voeding maar een week uitproberen

Hier eten de katten ook apart, (meerdere dieten door elkaar) en dat went heel snel. Mocht je kitten steeds schrokken dan kun je eens kijken naar een anti schrokbak of de brokjes weken in warm water, dan worden ze gedwongen niet snel meer te eten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie