Natvoer voor kittens

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
ElineB
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2019 18:04

Natvoer voor kittens

Bericht door ElineB »

Hoi!

Sinds een week hebben mijn vriend en ik twee kittens, en ik doe mn best qua voeding maar ik heb toch nog een paar vragen.

Ik heb altijd katten gehad, ook thuis bij mn ouders, maar die zijn eigenlijk altijd groot en oud geworden op supermarkt eten. Met de komst van onze hond ben ik me pas voor het eerst gaan verdiepen in goede diervoeding, en dit wil ik nu ook graag voor onze kittens doen. Net als dat ik dit had toen onze hond een pup was, ben ik een beetje op het punt dat ik door de bomen het bos niet helemaal meer zie.

Qua merken kom ik er opzich wel uit, er zijn hier (gelukkig!) genoeg topics te vinden over welke merken goed zijn, en ook via voerwijzer ben ik een stuk wijzer wat betreft de ingredienten.

Is het juist slim om meerdere merken (en dus smaken) natvoer af te wisselen? Ze eten heel graag natvoer, dus dat is het probleem niet.
Is het noodzakelijk om specifiek kittenvoer te geven? Dit doe ik tot nu toe wel, maar ik was bezig met een nieuwe bestelling voer en toen viel mij op dat de meeste merken maar 1 soort kittenvoer hebben. Dan zouden ze dus altijd hetzelfde smaakje krijgen.

Qua brokken staan er nu applaws kitten brokjes, en qua natvoer kijk ik nu naar Animonda, Mac's cat en Wild Freedom. Zijn er nog merken die de overweging waard zijn?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer voor kittens

Bericht door Rik »

Ja, het is slim om verschillende smaken en merken te geven. In ieder geval wat betreft natvoer. Laat ze maar niet te kieskeurig worden op één bepaald smaakje. Bij brokjes is dat wat moeilijker (en niet nodig) omdat het maag-darmstelsel bij overstap moet wennen aan een nieuwe brok (wat soms diarree tot gevolg kan hebben). Maar mijn voorkeur is meestal toch om rond 10-12 maanden gewoon volledig op natvoer (of vers) over te stappen.

De genoemde merken zijn in ieder geval goed (hoog vleesgehalte, laag in ander vulmiddel).

Je zou in het begin inderdaad de speciale kitten-variant kunnen geven. Wat brokjes zou ik dat wel doen (want daar wissel je toch niet mee). Wat betreft natvoer komt dat niet zo nauw. Wanneer je adult geeft dan mogen ze gewoon wat meer hebben (omdat ze wat energieker zijn). Senior en dieetvoeren moet je natuurlijk niet geven want daar is de samenstelling echt anders van (maar dat lijkt me logisch).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Natvoer voor kittens

Bericht door Zotvanpoezen »

Het GranataPet blikvoer is ook heel goed.
Ik geef de DeliCatessen van GranataPet in combinatie met de merken die je al vernoemd hebt.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie