Overstappen voer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Sanne1006
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2019 15:40

Overstappen voer

Bericht door Sanne1006 »

Hoi allemaal,

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een kitten van nu 18 weken.
Wanneer ze een halfjaar oud is, wordt ze gesteriliseerd. Dan veranderd haar energie behoeften natuurlijk ook.
Op dit moment krijgt ze Purina One, voor kittens. Ik wil graag overstappen naar beter voer maar twijfel of ik niet beter kan wachten tot na de sterilisatie omdat ze dan wellicht ook ander voer moet krijgen.
Wat is wijsheid? Nu al op ander voer overstappen?

Ik twijfel ook over het voer. Zoveel soorten. Ik wilde overstappen op Royal Canin maar las dat dit ook niet super is ivm graan.
Wat geven jullie aan jullie katten?

Groetjes Sanne
Cerna

Re: Overstappen voer

Bericht door Cerna »

Ik heb mijn kittens nooit speciaal voer gegeven.
In het verleden kreeg ik wel RC kittenvoer van de fokker mee, maar dan at de oudste kat (met nierfalen) die brokjes op en het kitten volwassen voer. Dat was dus niet zo'n goed plan en ben ik vanaf gestapt. Latere kittens altijd gelijk op volwassen voer en ze zijn gezond groot geworden.

Ik geef RC-brokjes en heb er alleen maar goede ervaringen mee.
Daarnaast geef ik Applaws oceanfish en Porta 21 vis en Gourmet soufflé met kip of zalm (allen van Zooplus) en Gourmet mousse en de rode doosjes (beide uit de supermarkt).

Mijn katten doen het op dit voer erg goed en gelukkig geen gezondheidsproblemen (afkloppen :smile: ).
Plaats reactie