Wat voor voer?! 3 verschillende katten + leeftijden

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Thamske
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2019 15:32

Wat voor voer?! 3 verschillende katten + leeftijden

Bericht door Thamske »

Hallo allemaal,

Ik zit hier een beetje met een dilemma🙁 ik heb 3 poezen;
- Luna 1 jaar Noorse-boskat x lapjes kat,
- Stella 7 maanden Savannah x Bengaal (ras zuivere kruising) en onze nieuwe aanwinst.
- Zara 17 weken oud Maine coon

Stella en Luna krijgen RC kitten gemengd met volwassenen voer 50/50, Luna en Stella wisselde steeds van bakjes, op een gegeven moment at Luna alleen maar kitten voer en Stella volwassenen voer, wij hebben besloten om het te mengen totdat Stella volwassen is en we overstappen naar volwassenen voer en gaat tot nu toe gewoon nog goed. Alleen heeft mijn vriend mij afgelopen week verast met Zara, super lief ❤️

Zara kreeg bij de catery RC Maine coon kitten voer dus dat geven wij haar nu ook. Alleen eet Zara het gemende voer van Stella en Luna! Stella en Luna eten nu van alle brokjes wat, en Zara zie ik Soms haar Maine coon brokjes eten en soms het gemende voer.

Ik wil mijn katten natuurlijk het beste voer geven wat er is, alleen om 3 soorten brokjes te kopen is nogal overdreven, nu vroeg ik me af of ik ze alle 3 het zelfde voer kan geven? Aangezien verschillend voer kopen niet werkt omdat ze toch wel elkaars eten opeten..

Luna die eet alles en werd ook niet dikker van het kitten voer, dus Luna laten we ook mee eten met het voer van Stella en Zara dus daar hoeft niet echt rekening mee gehouden te worden, alleen zoek ik nu iets wat ik Stella en Zara kan geven want ik wil wel zsm gaan beginnen met het mengen van voer zodat ik ze allemaal het zelfde voer kan geven. Kan ik ze alle 3 Maine coon brokjes geven? Of kan ik ze alle 3 later ook RC indoor of evt een ander merk geven?

De dieren winkel stelde Riverwood voor heeft iemand ervaring met dit merk?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat voor voer?! 3 verschillende katten + leeftijden

Bericht door Rik »

Thamske schreef: 18 mei 2019 16:02 Ik wil mijn katten natuurlijk het beste voer geven wat er is...
Als je ze het beste voer wilt geven, moet je eigenlijk geen brokken geven. Dan kun je beter voor een 'natuurlijk' alternatief kiezen (zoals kwalitatief goed natvoer of beter zelfs vers vlees).

Maar goed, als je bij brokken blijft is riverwood een relatief nieuw merk. Hier is een eerste mening van Voerwijzer Meike:
https://www.voerwijzer.com/nieuws/river ... enbrokken/

Hoe dan ook zou ik wel zeker wat maaltijden natvoer inlassen. Ze moeten natvoer echt leren eten. Als ze dat niet leren en ze zijn straks verslaafd aan de brokken, kun je daar later problemen mee krijgen. Tevens heb ik het idee dat de meeste gezondheidsproblemen bij katten aan het brokvoer liggen (maar dat is een eigen mening).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Thamske
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2019 15:32

Re: Wat voor voer?! 3 verschillende katten + leeftijden

Bericht door Thamske »

Bedankt voor de snelle reactie, ze krijgen ook nat voer, heb ik er alleen niet bij gezet omdat ik een oplossing zoek voor de brokken 😅
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat voor voer?! 3 verschillende katten + leeftijden

Bericht door Dinky »

Wanneer ik het zo lees is er geen probleem om ze allemaal hetzelfde voer te geven ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: Wat voor voer?! 3 verschillende katten + leeftijden

Bericht door Senshi »

Hier staat er continu Power Of Nature - Meadowland brokken voor beide. Laag ik calorie en dat doseren ze beide prima.
Andere brokken, vaak hoger in calorie, werden achter elkaar opgeschrokt.. vooral door onze rode "kliko" Heiwa.

3x per dag krijgen ze hier natvoer.. Heiwa schrokt dat altijd meteen op en Senshi doet daar langer mee. Ook omdat hij een voerbak met RFDI chip heeft (zodat Heiwa er niet bij kan). Maar die Meadowland brokken kunnen ze beide goed doseren!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Wat voor voer?! 3 verschillende katten + leeftijden

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat ze die andere brokken opschrokken en de power of nature niet, komt omdat er in die andere brokken lokstoffen en smaakversterkers zitten. In geef ook Natural cat (fee's favorite) en die doseren ze inderdaad veel beter dan hun vorige brokken. Ik laat ze wel alleen 's nachts staan en als ik niet thuis ben. Anders eet Duvel te weinig natvoer.
Deze brokken zijn voor elke leeftijd goed. (ook de Meadowland)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie