Kittenvoer, te veel keuze

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
IzzytheMischievous
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2019 14:26

Kittenvoer, te veel keuze

Bericht door IzzytheMischievous »

Ik heb een 8 weken oude kitten, die enorm levendig en leuk is.
Ze heeft echter wat probleempjes met haar darmpjes lijkt het wel.

Toen ik haar ophaalde zei de vrouw waar ik haar vandaan had dat ze gewend was enkel melk te drinken(kattenmelk en die van haar moeder natuurlijk), en 3x per dag vlees, maar dit was vaak van de plus etc(geen kwaliteitvoer).
Ik had nog wat animonda carny staan en wat kattenmelk dus daar de eerste dagen mee begonnen maar ik denk dat de melk niet goed gevallen is want afgelopen week had ze ineens diarree. Die is inmiddels over, maar het lijkt wel continu alsof ze erg veel moeite doet om te poepen(echt persen en soms hoor je haar ook echt geluid maken erbij).
De animonda carny zijn de grote blikken waardoor ze te lang met een blik doet en ik bang ben dat het slecht word.

Ik heb een zakje Almo Holistic Kitten gekregen van een vriendin om te proberen, dit eet ze erg goed gelukkig, maar toch twijfel ik of dit juist voor haar is. Momenteel heb ik de Animonda Carny vervangen door Almo Daily omdat dit makkelijkere kleine blikjes zijn en ik zo niet bang hoef te zijn voor bederven.

Ik zag gisteren in een dierenspeciaalzaak het merk Real Nature, wat mij op zich zeer aansprak. Alleen zag ik op een ander forum weer dat iemand z'n katten daar moddervet van werden. Ik bied brokjes graag onbeperkt aan en dan 1 of 2x natvoer.

Momenteel kijk ik dus naar verschillende merken en zie al dat het erg moeilijk is om iets zonder koolhydraten én granen te vinden. Ik zag Orijen, die is niet goedkoop en ook niet makkelijk te krijgen, maar ook daar las ik weer ervaringen van te dikke katten.

Wie o wie?

Ik zoek vooral ervaringen met de volgende merken:

Almo(dat geef ik nu)
Real Nature
Power of Nature(hier is geen kitten variant van)
Orijen
Edgard en Cooper
Renske
Purizon

Alvast bedankt!
Izzy the Mischievous Kitten
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittenvoer, te veel keuze

Bericht door Rik »

IzzytheMischievous schreef: 27 apr 2019 14:48 De animonda carny zijn de grote blikken waardoor ze te lang met een blik doet en ik bang ben dat het slecht word.
O, maar daar heb ik een hele goede oplossing voor. Een maatje zoeken voor haar :lol:

Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Afbeelding

Goed dat je gestopt bent met de kattenmelk. Want melk hebben ze niet meer nodig.

De brokjes kun je tot 5-6 maanden onbeperkt aanbieden. Daarna ben ik van de brok afgestapt omdat natvoer of vers vlees zoveel beter is.

Orijen is inderdaad het duurste. Applaws heeft ook een kittenuitvoering van brokken.

Ja, er zijn veel merken. Maar probeer inderdaad zo natuurlijk mogelijk te voeren. Voor dik worden hoef je je nu nog geen zorgen te maken. Daar kun je bij b.v. 5 maanden nog ingrijpen. Tot die tijd moet ze gewoon goed groeien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
IzzytheMischievous
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2019 14:26

Re: Kittenvoer, te veel keuze

Bericht door IzzytheMischievous »

Bedankt voor je reactie Rik, maar uiteraard is mijn kitten niet alleen en heeft ze 2 speelkameraadjes. Deze krijgen echter ander voer(zijn niet van mij), vandaar dat mijn blikken te lang staan. Mijn oudje at bijna 200 gram vlees per dag, dus waren de grote blikken voordeliger.

In ieder geval fijn dat ik me nu nog geen zorgen moet maken om dik worden, dan is de keuze voor voer toch makkelijker gemaakt. Helemaal van brok afstappen wil ik niet uiteindelijk, omdat ik het fijn vind ze altijd wat aan te kunnen bieden, maar vlees zal zeker het hoofddeel van de maaltijden zijn hoor!
Izzy the Mischievous Kitten
Bengalmaui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 dec 2018 19:24

Re: Kittenvoer, te veel keuze

Bericht door Bengalmaui »

Animonda heeft ook blikjes van 200 gram. Zijn ietsje prijziger, maar om dezelfde reden als jij heb ik nu voor deze gekozen.
Hier ook een kitten met gevoelige darmen. Ik heb eerst Orijen gevoerd, maar daarvan vond ik haar vacht vettig en ontlasting erg stinken. Misschien dat kvv (Carnibest, Tinlo) nog iets voor je kan zijn? Veel info op www.voerwijzer.nl. Succes!
Plaats reactie