Kitten voeren

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Kaluna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jan 2019 08:27

Kitten voeren

Bericht door Kaluna »

Ik heb sinds dit weekend een ontzettend lief klein katertje in huis van 9 weken, Kodi.
Hij doet het goed en voelt zich helemaal thuis, vrolijk en speels, maar ook een echte knuffelkont.

Ik ben alleen wat onzeker over de voeding, doe ik het wel goed?
Hij krijgt nu ‘s morgens brokjes (royal canin, kitten)
En tegen de avond natvoer (hils science plan, kitten). Zakje van 85 gram geef ik in twee keer zodat hij niet teveel in 1 keer krijgt.
Nu ben ik afgelopen vrijdag met hem naar da geweest voor inenting en da zei dat Kodi een beetje een opgezet buikje had. Antiworm tablet gehad en even in de gaten houden. Nu gaf da aan dat het ook door voeding zou komen. Buikje van Kodi maakt wat geluid (borrelen) en ontlasting op zich prima alleen het grind plakt wat aan ontlasting vast. Ook heb ik het idee dat het eten soms wat omhoog komt, nu twee keer gemerkt.
Ik wil Kodi graag gevarieerd en goed voer geven, maar ik wil niet dat hij er last van krijgt. Hoe pak ik dit aan?

Nu had ik vandaag het idee dat zijn buikje wat rustiger werd, minder lawaai en minder opgezet. Kodi heeft nu natvoer gehad (hils) en eten kwam wat omhoog volgens mij en buikje lijkt weer iets opgezet. Misschien zie ik ook wel teveel en Kodi lijkt er geen last van te hebben, maar hoe pak ik het voeren het beste aan bij een kitten? Wat zijn jullie ervaringen? En kan ik morgen ook ander natvoer aanbieden (royal canin, natvoer, kitten) of beter om dat niet te doen en even laten wennen aan huidige natvoer?
kittentjes

Re: Kitten voeren

Bericht door kittentjes »

Kittens mogen onbeperkt eten, eerste advies is dus gewoon bakje hele dag vol te laten en dan het natvoer alsnog extra aan te bieden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: Kitten voeren

Bericht door goofy1506 »

Geef je hem hetzelfde voer als bij de vorige eigenaar? Een te snelle overgang naar ander voer kan problemen geven.
Kaluna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jan 2019 08:27

Re: Kitten voeren

Bericht door Kaluna »

Nee, niet hetzelfde voer van hetzelfde merk. Ik weet dat ze daar ook natvoer kregen en ook brokjes.
Plaats reactie