Natvoer van Herrmanns

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Natvoer van Herrmanns

Bericht door ErikPhilippus »

Iemand ervaring met natvoer van Herrmanns? Klinkt wel goed: 96% vlees.....
https://www.eko4petz.nl/a-27955092/herr ... escription
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: natvoer van Herrmanns

Bericht door Rik »

Geen ervaring.

Wel een review op purrfectcat. Daar staat iets over veel koolhydraten in.
http://www.purrfectcat.nl/herrmanns-bio/

Het staat wel in dit lijstje:
https://www.voerwijzer.com/het-beste-na ... or-de-kat/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: natvoer van Herrmanns

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, dat viel mij ook meteen op: naast het pure vlees stoppen ze er weer groente in dat het gehalte koolhydraten veel te hoog maakt. De eend variant heeft wel lekker veel vet (zit dan aan de slanke Gaudí te denken). Maar ik lees ook dat het voer anders ruikt dan normaal, en ik heb al eerder meegemaakt (b.v. met Ziwi) dat de katten daar van terugschrikken.

Gaudí smult van Cat Lovers Gold (dank zij jouw onbedoelde hint...) - maar ik weet uit ervaring dat ik moet afwisselen - en dat ik niet moet wachten tot hij is uitgekeken op Cat Lovers. Grote voordeel is dat hij de enige is die het lust, en ik 's nachts een vol bakje voor 'm neer kan zetten. Dus vandaar dat ik ook op zoek ben naar alternatieven (heb jij nog een suggestie misschien?)..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: natvoer van Herrmanns

Bericht door Rik »

Je kunt ook eens kijken op deze pagina:
http://www.purrfectcat.nl/beste-natvoer/
Feringa Vlees Menu (kip), MAC´s Cat, Wild Freedom en Animonda Carny Adult sprongen daar ook een beetje uit met hoog vleesgehalte en/of lage KH (met nog een paar andere).

Genoeg afwisseling en dingen om te proberen lijkt me :)
(ik heb verder zelf geen ervaringen met die merken)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: natvoer van Herrmanns

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb net een selectie van natvoer (en een zakje brokjes) bij natuurlijkedierenvoeding.nl besteld. Wild Freedom had ik een tijdje terug 24 blikjes van besteld, heb ik allemaal naar de dierenvoedselbank kunnen brengen :-(. Het blijft toch experimenteren met die verwende beesies. De fokker van Oscar heeft hem de titel: 'Prins Oscar I' gegeven :-) (want ook Oscar lijkt een beetje kieskeurig te worden)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: natvoer van Herrmanns

Bericht door Rik »

Goh, wat ben ik toch blij dat ze hier alles eten. Alleen met de vette vis KVV is Yuna wat picky. Ik heb er ook wel op gelet dat toen ik ze natvoer ging geven, ze niet van die "suiker-zakjes" (zoals Felix e.d.) kregen :lol:

Ik hoop dat je wat lekkers (en gezonds) kunt vinden, waar ook Prins Oscar lekker van kan smullen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: natvoer van Herrmanns

Bericht door castratenkoor »

Wild Freedom wensen ze hier ook niet te vreten helaas. Dan kijken ze me smachtend aan met een blik van "en nu echt voer".
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: natvoer van Herrmanns

Bericht door ErikPhilippus »

Rik schreef: 08 okt 2018 15:03 Goh, wat ben ik toch blij dat ze hier alles eten.
Ja, heerlijk is dat toch? Dat je je daar in ieder geval niet meer druk om hoeft te maken. Nog niet eens zo lang geleden had je zorgen of je bij Bowy wel 100 gram natvoer per dag naar binnen kon krijgen..... Ik heb nu te maken met een combinatie van beiden: constante zorg of Gaudí wel genoeg eet, en eigenlijk een afwezigheid van enige zorg of de rest wel voldoende eet :grin:

Ach ja,
Erik
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: natvoer van Herrmanns

Bericht door Dinky »

Hier ervaring met hermann.
De zakjes worden met smaak gegeten, ziet er ook uit als 'blikvlees' (en stinkt als natvoer). Ik heb ook een keer blik gehad van hermanns maar daar zaten stukjes wortel in en die werd minder met smaak gegeten. Die stukjes groente ben ik in de zakjes niet tegen gekomen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: natvoer van Herrmanns

Bericht door Fotokonijn »

Geen ervaring met Hermanns, wel met Wild Freesom, Dr. Clauder en Ecostyle,
Wild Freedom varieërt inderdaad qua smaak.
Dr. Clauder vinden ze erg lekker en Ecostyle ook.(allebei met prebiotica)
Ook een "paar" blikjes Almo Nature daily menu(graanvrij) besteld, en dat vinden ze ook wel te "pruimen".
Die Almo Nature ook in de smaak "Steur" en die ben ik tot nu toe nergens tegengekomen.
Verder Truthahn(vind dat net een Germaanse vloek :grin: ), lam en kip en konijn.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Plaats reactie