Natvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Rik schreef: 12 jul 2018 23:34 Van het natvoer van PoN zijn de koolhydraten 11,1% DM. Dus eigenlijk aan de hoge kant voor natvoer want je moet de dry matter uitrekenen (2% delen door 0,18 wegens de 82% vocht). Maar het zijn wel makkelijker verteerbare koolhydraten hoewel het ook minder had gekund voor natvoer. De lage fosfor en verhouding met het calcium en kwalitatief goed vlees, wat de eiwitten weer ten goede komt, maakt het toch een goede keuze voor natvoer.
Ja, je hebt gelijk, ik zit een beetje appels en peren te vergelijken: je moet het eerst omrekenen naar DM, en dan zit het iets boven de gewenste max 10%. Ondanks dat lijkt het me prima voer. Aangezien de meiden hier voornamelijk brokjes eten, overweeg ik ook om PoN brokjes te gaan proberen.
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Natvoer

Bericht door MayaEnKoen »

Ik had mijn oog ook op PoN laten vallen (de brokjes met name).
Erg jammer dat het zo moeilijk (duur) verkrijgbaar is. Ik heb om die reden nu toch weer Applaws besteld.
Maar van de ingredienten/analyse van PoN wordt ik toch wel érg blij... Volgende keer dan toch maar...
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Ik ben wel benieuwd hoeveel je voor die €9 verzendkosten kan versturen Ik heb nu 10 blikjes à 200 g, dus 2 kg.
Als het goed wordt gegeten, ga ik een grotere hoeveelheid bestellen, en dan tellen de verzendkosten niet zo hard aan.
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Ik heb op basis van die brokkentest wat proefzakjes 'Celtic Connection' besteld, volgens Purrfect 1 van de 3 favorieten (Naast de PoN en Orijen). De katten eten het graag, het is ook goed (online) verkrijgbaar i.t.t. PoN. Ik denk dat ik het qua brokjes maar even daar bij houd op dit moment.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

ErikPhilippus schreef: 13 jul 2018 15:16 Ik ben wel benieuwd hoeveel je voor die €9 verzendkosten kan versturen.
Tot 30 kg. Het staffeltje is €9,- per 30 kg.
https://www.cats-country.de/en/shipping-costs?coID=1
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Natvoer

Bericht door MayaEnKoen »

jowi schreef: 13 jul 2018 16:02 Ik heb op basis van die brokkentest wat proefzakjes 'Celtic Connection' besteld, volgens Purrfect 1 van de 3 favorieten (Naast de PoN en Orijen). De katten eten het graag, het is ook goed (online) verkrijgbaar i.t.t. PoN. Ik denk dat ik het qua brokjes maar even daar bij houd op dit moment.
Welke brokkentest is dat, Jowi?
Heb je misschien een link?
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

http://www.purrfectcat.nl/beste-kattenbrokken/
De beste kattenbrokken: De merken
De beste merken onder de kattenbrokken zijn (alfabetisch) (dik gedrukt mijn favorieten):

Acana (specifiek: “Ranchland” en “Grassland”), Brit Care, Canagan, Carnilove, Celtic Connection, Nutrivet Inne, Orijen, Porta 21 (specifiek: “Cats Heaven” en “Sensible Graanvrij”), Power of Nature (specifiek: “Fees Favorite” en “Meadowland Mix”), Purizon, Thrive (specifiek: kip), Wellness Core, ZiwiPeak.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Samen met deze site een goede bron van informatie:
https://www.voerwijzer.com/kattenbrokken-vergelijken/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Natvoer

Bericht door MayaEnKoen »

Dank voor de links (voerwijzer had ik al) ;-)

Hmm, als ik de vergelijkingstabel goed lees schieten zowel Orijen als Celtic toch wel weer aardig omhoog met de koolhydraten en best een stukje omlaag met het eiwit (hoewel nog steeds mooie waarden natuurlijk).
Op die manier gezien lijkt Ziwi dan eigenlijk juist een goede voor in de top 3, maar dat is dus niet zo. Zou dat aan de ruwe as (calcium van bot) liggen?

Mijn favoriet blijft toch wel echt PoN volgens deze tabel ook, ook qua kwaliteit/prijs vergelijking (min de bezorgkosten dan :-P )
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Reden waarom bij de Ziwi Peak “Rund” & “Lam”een 3 (misschien) staat en niet een 1 (ja) is dat de eiwitten onder de 40% dry matter duiken. Bij Ziwi Peak “Makreel en lam” & “Venison” is dat niet zo en die hebben dan ook een 1 (zijnde een ja).

Ziwi Peak is luchtgedroogd waardoor de enzymen overleven en de eiwitten rauw blijven. Het schijnen dus ook geen brokjes te zijn maar kleine plakjes vlees. Dat maakt het dus wel een heel goed voer maar moet alle katten schijnen het te eten.

Iemand hier al ervaring met de Ziwi Peak brokken?
(Vroeg ik in een topic genaamd "Natvoer" Afbeelding )

https://www.voerwijzer.com/ziwi-peak-luchtgedroogd/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Natvoer

Bericht door MayaEnKoen »

Oh ja, natvoer topic! 😂
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Ik heb toch ook maar de PoN brokjes besteld, als aanvulling/tussendoortje op het natvoer (om toch nog een beetje ontopic te blijven)...
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door KleinDraakje »

Begrijp ik goed dat die tabel alleen over brokjes gaat? Ik zie tot mijn schrik dag Applaws maar een 3 krijgt. Moet wel zeggen dat wij de kitten brokken hebben en niet de Adult. Maar dacht toch wel een goede brok daarmee te hebben gevonden.

Qua natvoer ga ik volgende maand CLG bestellen zodat we dat langzaam kunnen gaan introduceren. We hebben vandaag ook verschillende smaken proef zakjes Brit Premium van vrienden gekregen. Die ziet er qua vleesgehalte goed uit. We hebben daarnaast ook nog wat hoogwaardig natvoer in proefblikjes van onder andere Almo Natura staan (gekregen van de fokker). Ga eerst een deuk slaan in die proefverpakkingen, leren ze lekker allerlei smaken kennen, en dan pas echt CLG en Buddy’s (KVV) geven.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Die CLG die gaat er hier in als koek :) ik heb ook geen overgang gedaan van de RC kitten natvoer naar CLG, gewoon in 1x over. Ze kunnen er geen genoeg van krijgen. Ik heb ook een blikje Animonda Carny Kitten aangebroken, daar is 1x wat van gegeten, maar daarna hoefden ze het niet meer, die beviel niet.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

KleinDraakje schreef:Begrijp ik goed dat die tabel alleen over brokjes gaat? Ik zie tot mijn schrik dag Applaws maar een 3 krijgt. Moet wel zeggen dat wij de kitten brokken hebben en niet de Adult. Maar dacht toch wel een goede brok daarmee te hebben gevonden.
Op zich is Applaws ook wel goed hoor. 3 is "misschien (zie beoordeling)". Er zijn veel slechtere brokken. Maar purrfectcat geeft ook sowieso de voorkeur aan natvoer en beoordeeld sommige brokken redelijk "hard". Omdat de eiwit aan de lage kant zou zijn. Maar dat is bij brokken al vaak omdat ze met eiwit/vlees geen brok kunnen vormen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie