Natvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Kreeg net de babyweegschaal binnen :) wat een enorm ding zeg haha... zal vast voor reuzenbabies zijn ofzo. Maar prima, katjes blijven er keurig even op staan en het ding geeft heel snel het gewicht aan, en, niet onbelangrijk, reproduceerbaar, dus zet ik ze erna er nog een keer op, geeft ie exact hetzelfde aan per katje.

Alexei weegt nu 1.63 Kg, Boris 1.85 Kg. Beiden 15 weken oud gisteren, prima gewichten, Alexei is een flinke inhaalrace begonnen! Is ook goed te zien aan hem :)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Ja, maar die kleintjes gaan nog groeien hoor :)
Dan passen ze er straks keurig op :)

Prima gewichten hoor. Ook voor Boris.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Natvoer

Bericht door pinguin »

Mijn mensen weegschaal zet ik altijd op dezelfde plek en ervaring wijst uit dat die er maar 1 ons naast zit vergeleken met de dierenarts weegschaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Weet er iemand een adres in Nederland waar je Power of Nature kan bestellen?

Nu laat ik het uit Duitsland komen, maar dat kost per bestelling €9,-
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Ja, dat is moeilijk te krijgen in Nederland.
Op http://www.purrfectcat.nl/power-of-nature staan drie webshops. 1 in Nederland en 2 in Duitsland.

Maar die Nederlandse webshop heeft maar een rare webpagina. En is ook een stuk duurder. En volgens mij alleen verzenden vanaf 10kg. Ik denk dat die het ook gewoon in Duitsland besteld (bij http://www.cats-country.de/en/cats, webshop van fabrikant).

Volgens mij is dit dezelfde site (maar je kunt dan niet bestellen).
http://www.powerofnature-petfood.de/de/fuer-Katzen

Het lijkt mij wel een hele goede brok.
Misschien dat PoN later nog maar Nederland komt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ha, ja ik had uiteindelijk ook een Nederlandse site gevonden, maar die is per 2kg. zak € 5,- duurder en daar betaal je nog eens € 6,95 verzendkosten. Dusss, dan is Duitsland goedkoper.

Bedankt voor al je info. de keuze is gevallen op deze brokjes. Nu maar hopen dat ze het eten ;-)
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ps. ik gaf Nora RC Steralised 12+ brokjes. Zij eet wel wat natvoer, maar liefhebber van een brokje,

Nu zie ik pas door me erin te verdiepen wat een bagger voer dit moet zijn...komt geen vlees aan te pas. Mais, maismeel, tarwe etc. etc. Enige wat me aan dit voer aanspreekt voor oudere kat is laag fosforgehalte.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Ja als je inderdaad even iets verder kijkt dan zie je pas wat een ellende brokjes zijn. Maakt niet uit van welk merk of hoe goed, brokjes zijn ALTIJD een compromis. De ene wat meer dan de ander. De goedkopere supermarktbrokken zijn de McDonalds van de kattenvoedingsindustrie. Vol met verslavende rommel, graan, slachtafval (denk aan vermalen andere dooie (huis)dieren van de Rendac, uitwerpselen die nog in slachtafval-darmen zitten, hoeven, restanten varkensvlees, rottend, oud vlees, maden etc) wat er niet in hoort en primair ontworpen om zo goedkoop mogelijk geproduceerd te worden en er veel van te verkopen, niet om te voeden. Ik denk als je de chemische geur- en smaakstoffen ervan toevoegt aan stukjes karton of asbest, de poezen er net zo smakelijk van eten.

Aanrader:
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Schande eigenlujk, als je er goed over nadenkt. Deze aflevering heb ik niet gezien...ga direct kijken. Bedankt, dat je het post.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Ik vind op zich het slachtafval e.d. nog niet eens het ergste (hoewel het wel erg is). De hoeveelheid koolhydraten in brokjes zijn vaak veel schadelijker. Daar ontstaan allergieën, diabetis, IBD etc. door. Koolhydraten bestaan ook uit suikers. Mensen kunnen bepaalde koolhydraten omzetten in energie maar zo werkt dat bij katten dus niet. Een kat beschikt wel over enzymen om koolhydraten af te breken en op te nemen maar dat is voor kleine hoeveelheden koolhydraten. Niet voor 40-50% van een maaltijd.

Dus 5-10% is geen probleem maar daar maak je geen brokje mee. Veel brokken bevatten dus 25-50% koolhydraten (of zelfs nog meer). Veel te veel. Er zijn maar heel weinig brokken met een lage koolhydraat percentage. Power of Nature is er daar wel een van (tot 5%). Dus het is wel mogelijk om een brok te maken met een lage KH. Goede merken bevatten <25% KH. Maar er zijn er dus maar weinig die over de 10% komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb net PoN natvoer besteld in Duitsland - met name die met konijn lijkt me goed geschikt voor Gaudí: prima eiwitbron die de nieren ontziet. Het exceptioneel lage aandeel koolhydraten valt op (2%), het fosfaatgehalte is aanvaardbaar (0,15%), en ook 8% eiwit is OK. Er zit wel 82% vocht in, dus je betaalt voornamelijk voor water..... Maar ja, aan de andere kant ook wel weer goed voor een nierpatient.

Nu maar hopen dat dit voer hier lekker gevonden wordt.....

Bedankt voor de tip, Mariska & Rik!
Groetjes,
Erik


PS
Zit nog even een review te lezen van PoN brokken voor seniore katten: Golden Years.
Over Golden Years ben ik minder enthousiast. Dit komt onder andere omdat de koolhydraten omhoog geschoten zijn naar 36%DM, net zoals veel andere brokken. Dit komt omdat hierin zowel bruine als witte rijst is toegevoegd.
Daarentegen daalt de hoeveelheid eiwit naar slechts 36%DM, mogelijk omdat gedacht wordt dat oudere katten minder eiwitten nodig hebben in verband met verminderende nierwerking. Echter blijkt dat oudere katten juist méér eiwitten nodig hebben, zolang deze van kwaliteit zijn.
Ook hier zie ik weer een bevestiging dat je oude katten (met verminderde nierwerking) niet minder eiwitten moet geven, maar juist meer eiwitten van hoge kwaliteit.....
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Van het natvoer van PoN zijn de koolhydraten 11,1% DM. Dus eigenlijk aan de hoge kant voor natvoer want je moet de dry matter uitrekenen (2% delen door 0,18 wegens de 82% vocht). Maar het zijn wel makkelijker verteerbare koolhydraten hoewel het ook minder had gekund voor natvoer. De lage fosfor en verhouding met het calcium en kwalitatief goed vlees, wat de eiwitten weer ten goede komt, maakt het toch een goede keuze voor natvoer.

De exceptioneel lage aandeel koolhydraten waar we het over hadden waren voor de brokjes omdat je daar maar weinig ziet dat die zo laag zijn.

Bij purrfectcat worden in ieder geval de brokjes én het natvoer aangeraden. Alleen jammer dat het nog niet zo makkelijk verkrijgbaar is maar misschien komt dat nog wel.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

De blikvoeding heb ik ook besteld ;-) . Ik had zo gedacht (of ik moet ernaast zitten), dat o.a. dit voer van zo'n hoge kwaliteit is dat zowel de brokjes als het natvoer aan jong (kittens) en oud gegeven kan worden. Of komen de kittens dan iets tekort?

Ps. In combi met natvoer Cat Lovers Gold en Ziwipeak
Laatst gewijzigd door Yo16Ka16No11 op 12 jul 2018 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Op de website van PoN staat bij de can food:
Cat and Kitten Formula
Dus tijdens mij prima geschikt voor (actieve) kittens.

Voor de brokjes staat bij "Natural cat Fee's favorite" niet dat het voor kittens is. Bij "Active cat Cookie's choice" staat dat wel. Maar ik denk dat met de ingrediënten van Fee's favorite dit ook wel geschikt is voor kittens.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Oh ja, zie het staan ' für allen Lebenstadium geeignet'

Morgen gaan we het beleven of ze de aangelegde voorraad soldaat zullen maken of dat het weer weggevers worden :grin:
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie