Natvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Natvoer

Bericht door KiwiNL »

Tot nu kregen Bowie en Floyd Applaws natvoer. Het natvoer van Applaws is geen volwaardige voeding en die 85-gramsblikjes zijn toch wel èrrug klein, dus ik heb een voorraadje Wild Freedom gekocht. Daaraan zijn wel vitaminen en mineralen toegevoegd en de beoordeling is goed.
Gisteren hebben ze de smaak Cold River (zalm en kip) geproefd, vandaag de Green Lands (lam en kip). Beide varianten vallen goed in de smaak. Vooral bij Bowie, die eet volgens mij meer dan 'ie eerst deed. En dat is prima, want hij is zo slank dat hij bijna mager is. Als brokjes krijgen ze een mix van Applaws en Orijen, en dat bevalt nog steeds prima.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer

Bericht door Fotokonijn »

Hier ook Wild Freedom en ze vinden het wel te pruimen. :lol:
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Natvoer

Bericht door KiwiNL »

Ze lijken het nu toch minder lekker te vinden. Van de kipsmask hebben ze amper iets gegeten, en zelfs de vis raken ze maar mondjesmaat aan. Ik weet dus niet of het zo'n succes is (maar ik heb al wel 48 blikjes in huis, dus ik zet nog even door)...
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer

Bericht door Fotokonijn »

Hier zijn ze juist gek op de kip en de andere smaken vinden ze minder.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Natvoer

Bericht door Mleen »

Als je de brokjes van Applaws én het natvoer van Applaws wil geven, dan is het bij elkaar toch wel een complete voeding? Of heb ik daar iets verkeerd?

Wij willen onze kittens straks de brokjes van Applaws gaan geven, maar wel aangevuld met natvoer 1x per dag. Wij zaten te denken aan Applaws, Schesir en Porta 21.

Als dat elkaar allemaal afwisselt, dan is het toch wel een volledig voer bij elkaar, niet?
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Natvoer

Bericht door KiwiNL »

Mleen schreef: 12 aug 2018 12:07 Als je de brokjes van Applaws én het natvoer van Applaws wil geven, dan is het bij elkaar toch wel een complete voeding? Of heb ik daar iets verkeerd?
Nee hoor, dat heb je goed. Alleen wil ik (op termijn) veel minder brokjes en meer natvoer gaan geven, omdat natvoer beter is voor katten. Als ik dan nog steeds Applaws geef komen ze voedingsstoffen tekort. Vandaar dat ik liever wil overstappen op een ander merk natvoer.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Natvoer

Bericht door Mleen »

Ah op die manier!
Begrijpelijk!

Een blikje van 85gr is dan inderdaad wel klein als je daar alle voedingsstoffen uit wil halen.

Welke merken natvoer kunnen wél doorgaan als compleetvoer (dus niet in combi met brokjes)?
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Natvoer

Bericht door KiwiNL »

Het gaat niet om de hoeveelheid, want dan zou ik ook meerdere blikjes per dag kunnen geven. In Applaws natvoer ontbreken vitaminen en mineralen die katten nodig hebben.
Op http://www.purrfectcat.nl/kattenvoer-vergelijken/ en op https://www.voerwijzer.com/het-beste-na ... or-de-kat/ vind je een vergelijking van natvoer (en op andere pagina's op deze sites ook van brokjes).
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Natvoer

Bericht door Mleen »

Dankjewel voor de links! Ik wilde vandaag of morgen het eerste voer voor mijn aanstaande kittens (zaterdag komen ze 😊) gaan bestellen! Met deze links kan ik nog even wat onderzoek doen voor de definitieve keuze!
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door KleinDraakje »

Voor het eerst CLG gegeven, wat ruikt dat lekker! Dat vonden Rocky, Marble en Pebbles ook want ze stonden te dreutelen in de keuken zodra ze het roken.

Rocky & Marble aten het met smaak weg. Pebbles is helaas wat lastiger qua smaak voorkeur. Al verschillende smaken/merken natvoer voorgeschoteld (elke keer klein lepeltje met wat L-lysine voor de weerstand):
- Cosma Kip, was wel oké vond ze maar liet wel wat staan
- Almo Nature blik kip+tonijn, was veel smakelijker
- Konijn, moest ze niks van hebben
- Almo Nature zakje gevogelte + garnalen, moest ze niks van hebben
- Almo Nature blik tonijn+forel, de smakelijkste tot nu toe! At ze alles van op
- CLG (kip, lam, zalm) moest ze vanmorgen niks van hebben.

Ze was ook moe en had wellicht geen honger omdat er onbeperkt brok (Applaws kitten, kip) staat. Vanavond nog eens aanbieden. Het lijkt erop dat ze gewoon een erge vis/tonijn fan is ^^

Rocky en Marble vonden het overigens niet zo erg, om haar portie ook op te eten 😋
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Natvoer

Bericht door RodeKaterHans »

CLG was bij fijnproever Hans geen succes. Gelukkig kan ik Bertus alles voorschotelen. Ik probeer zo veel mogelijk te variëren, maar Hans eet het liefst de vissmaakjes van porta21 en af en toe applaws (uiteraard niet twee dagen achter elkaar, dan laat meneer het staan). Ik heb de meeste merken van bovenstaande linkjes uitgeprobeerd, helaas zonder succes. Zou ze ook graag wat vaker kip geven, maar meer dan twee x per week blieft meneer dat niet.
Ik denk dat ik toch samen met de purizon brokjes (die staan er altijd, natvoer krijgen ze 2x per dag) een redelijk gezonde combinatie heb dus misschien moet ik het gewoon zo laten.
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Wat ben ik blij met niet zulke kieskeurige katten :lol:
Alleen Yuna lust geen rauwe vis KVV (maar wel weer een sprotje of sardientje op zijn tijd).

Wel krijgen ze hier dus op gezette tijden (3x per dag) eten en ze hebben niet onbeperkt brokjes staan. Ik denk dat dat ook een grote rol in de kieskeurigheid zou kunnen spelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door KleinDraakje »

Ja dat denk ik ook Rik. Alhoewel Rocky en Marble echt alles opeten, dus ondanks de onbeperkte brokjes zijn dat echte alles eters :lol:
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Ik geef de broers inmiddels nog steeds overwegend CLG natvoer, ze vinden het nog steeds heerlijk. Ik doe er ook altijd een eetlepel heet water overheen om de kou vd koelkast er af te halen, en de geur een beetje los te laten komen, en ook gewoon om ze vocht binnen te laten krijgen (al is dat verder geen probleem). Daarnaast staat er ook (als ik het niet vergeet...) een schoteltje met Power Of Nature brokjes (ook graan/glutenvrij en zeer weinig koolhydraten) die vinden ze ook erg lekker. Ik heb ook nog een tray met Almonda Carny Kitten blikjes staan; die krijgen ze ook af en toe, als afwisseling, vinden ze ook prima. Ze moeten toch op :)

In het weekend (za/zo) is het helemaal feest, dan krijgen ze 's avonds ieder 1.5 barfburger (van Animal Food Express) dat kan dan lekker de hele middag ontdooien in de koelkast. Boris ruikt de barfburgers al als ze nog bevroren in de koelkast liggen, heb hem al eens achterna moeten zitten omdat meneer de koelkast open geduwd kreeg (!) en er triomfantelijk met het diepvrieszakje barfburgers vandoor ging :) ze vinden dat rauwe spul echt helemaal het einde. Ik kan het ook niet meer in de keuken opdienen, want ze eten mijn vingers er bij op als ik er mee bezig ben. Wild. Dat moet ik even in de afgesloten badkamer doen.

Ik ben wel blij dat ze niet moeilijk zijn met eten, en ook dat het rauwe voer ook geen probleem is. Beide heren (21 weken) zijn inmiddels 2.5Kg, Alexei was altijd een stuk kleiner en tengerder, maar hij heeft afgelopen 4 weken een enorme inhaalrace gedaan, ze verschillen nog maar een gram of 50 :)
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Natvoer

Bericht door MayaEnKoen »

Maya en Koen zijn toch wel een stuk kieskeuriger eters dan Ninnoc ooit was. Die at echt álles met veel smaak. Natvoer, brokjes, snacks, muizen, alleen gistsnoepjes was ze niet echt dol op.
Wijt het deels aan haar 'verleden'.. Zij had voorheen op de boerderij Echt Honger gekend, ongetwijfeld. Vergeet ook nooit hoe gefocussed ze grommend op het eerste maaltje natvoer aanviel dat ik haar voorschotelde... Geloof dat er bij haar altijd een soort dankbaarheid/waardering is gebleven voor elk smakelijk en voedzaam hapje vlees.

Heel anders is het met luxe-kindjes Maya en Koen. Vooral Maya heeft heel duidelijke Wel en Niet lijstjes waar de keuken zich maar aan te houden heeft.
Het liefst gaf ik ze KVV. Koen at het wel (behalve vis en konijn), maar bij Maya ging het er zo moeizaam in dat ik het (voor nu heb) opgegeven. (De één wel en de ander niet vond ik toch te omslachtig)
Misschien dat ik het nog eens probeer als ze wat ouder zijn maar voor nu vind ik het belangrijker dat ze goed en voldoende eten.

Dus nu ook flink wat verschillende merken en smaakjes aan het uitproberen. Dit zijn degenen waar beiden het wel over eens zijn:
- CLG werd hier door beiden eerst met voorzichtige tanden gegeten, staat nu wel op het Oké lijstje.
- Mac's zijn beiden wel over te spreken.
- Wild Freedom wisselt erg per smaak. Zowel Maya als Koen twijfelen nog of Cold River (met Koolvis geloof ik, al zit er ook aardig wat kip in) niet gewoon op het Niet lijstje thuis hoort.
- Animonda Carny mag op het Wel lijstje.
- Almo Nature: razend enthousiast allebei, over meeste smaken (allemaal kip en/of vis varianten (zónder kaas, ananas of andere gekkigheid!).. Alleen jammer dat dan weer niet echt volledige voeding is. Dus die krijgen ze af en toe als feestje of om een twijfelgeval op te leuken.
Best wat keuze dus.

En daarnaast dan Purizon en/of Applaws kitten brokjes.

Zit nog wel in de 'routine' van het drie keer per dag KVV geven.. maar dan dus met natvoer. Mag misschien wel naar twee keer.. En sowieso iets minderen in hoeveelheid. Per dag krijgen ze samen iets meer dan 200g blik... Nog steeds met het idee om ze eigenlijk zo min mogelijk brokjes te laten eten.. Misschien wat overdreven.

Soms is het lastig te zien of Maya iets nou echt niet lust of gewoon 'treuzelt'. Sowieso eet ze heel langzaam en vaak ook maar heel kleine beetjes tegelijk. Als ik het laat staan of nog een (paar) keer aanbiedt eet ze vaak nog wel iets.
Kennen anderen dat ook van hun kat?
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Plaats reactie