Natvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door castratenkoor »

Ik was nieuwsgierig geworden - maar dan stuit ik op 9 euro leveringskosten?!?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Nou, de eerste zending uit Duitsland is binnen.....

Afbeelding

Amber kijkt er een beetje argwanend naar - en terecht, want zij is de enige die het niet lekker vindt.
Vooral Gaudí vind het heerlijk, en heeft als tussendoortje een vol schaaltje ervan opgesmikkeld.

Naar mijn mening zijn met name de konijn en kip-variant uitstekend geschikt als afwisseling op het nier-dieet. Het is een zachte paté, die ook heel gemakkelijk te eten is. Dus ik ga hem dit regelmatig voorschotelen.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Natvoer

Bericht door pinguin »

Die kleine blikjes zijn wel handig die grote niet zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Fijn, dat het bezorgd is. Het zijn toch bijzondere beesten. Wat de ene niet lust, vindt de andere weer lekker.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer

Bericht door Fotokonijn »

Je bestelling word wel goed gechecked.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door castratenkoor »

Hier keuren ze het vaak massaal af. Dure soorten blikvoer kan ik meestal 3/4 van wegmikken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Natvoer

Bericht door Fotokonijn »

Hier zijn ze meestal wel eensgezind.
Maar , inderdaad, onder de dure soorten zit ook vaak afkeur.
Wild Freedom kip zijn ze goed over te spreken, maar de andere variaties niet.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door KleinDraakje »

Heb een hele grote berg blikken CLG en Animonda Carny Kitten toegestuurd gekregen van Mariska, heel blij mee! Zullen daar eens een lekker blikje van open trekken een deze dagen 😋

Nu vroeg ik mij wel af wat het verschil is tussen de Kitten en Adult versie, qua ingrediënten ziet het er hetzelfde uit. Meeste is rund. Of is de verhouding tussen hart, long, etc dan anders?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

CLG kun je ook gewoon aan kittens geven. Alles zit erin. Er staat ook "geschikt voor alle leeftijden" op de website. Je geeft kittens ook gewoon hoeveel behoefte ze hebben dus dan krijgen ze ook gelijk alles binnen.

Bij droogvoer heb je wel vaak speciale kittenvarianten maar dat komt omdat er in de adult variant zoveel troep zit dat de fabrikanten dat niet aan durven te raden voor kittens (of puur uit "marketing" overwegingen).

Van Animonda Carny natvoet weet ik niet wat het verschil is. Maar het zou mij verbazen als de adult versie echt veel verschillend zou zijn. Bij brokjes lijkt me dat veel kritischer (hoewel bij de CLG brokjes ook "alle leeftijden staat").

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door KleinDraakje »

Ja CLG ga ik ze sowieso geven. Zat meer te twijfelen over Animonda Carny Kitten, ik heb nu best een voorraad en de tabel op het blikje gaat 'maar' tot 7 maanden. Of het erg was om het ze ook te geven als ze ouder dan 7 maanden zijn.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

O, je bedoeld of het erg is om volwassen katten kitten-voer te geven. Normaal gesproken zou er, als het speciaal kittenvoer is, wat meer calorieën in kunnen zitten voor de hogere energiebehoefte. Maar dat kun je dus ook opvangen met onbeperkt bij kittens (i.p.v. speciaal kittenvoer). Iets oudere katten dit geven, geeft niet direct problemen maar je moet wel rekening houden dat ze na de castratie minder nodig hebben. Op kittenvoer zouden ze dan wat meer aan kunnen komen en zou je dus minder moeten geven als je dat ziet gebeuren (hoewel ik denk dat dat met het natvoer wel mee zal vallen). Als je ze dus regelmatig blijft wegen denk ik dat je ze dit wel tot een jaar kunt geven. Die "tot 7 maanden" is maar een indicatie. Net als dat op het blikvoer van CLG staat dat een volwassen kat één blik per dag nodig heeft (van 400gr). Dat hoef ik ze hier echt niet voor te schotelen anders ben ik binnen no-time twee harige tonnetjes.


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door KleinDraakje »

Rik schreef: 03 aug 2018 10:35 O, je bedoeld of het erg is om volwassen katten kitten-voer te geven. Normaal gesproken zou er, als het speciaal kittenvoer is, wat meer calorieën in kunnen zitten voor de hogere energiebehoefte. Maar dat kun je dus ook opvangen met onbeperkt bij kittens (i.p.v. speciaal kittenvoer). Iets oudere katten dit geven, geeft niet direct problemen maar je moet wel rekening houden dat ze na de castratie minder nodig hebben. Op kittenvoer zouden ze dan wat meer aan kunnen komen en zou je dus minder moeten geven als je dat ziet gebeuren (hoewel ik denk dat dat met het natvoer wel mee zal vallen). Als je ze dus regelmatig blijft wegen denk ik dat je ze dit wel tot een jaar kunt geven. Die "tot 7 maanden" is maar een indicatie. Net als dat op het blikvoer van CLG staat dat een volwassen kat één blik per dag nodig heeft (van 400gr). Dat hoef ik ze hier echt niet voor te schotelen anders ben ik binnen no-time twee harige tonnetjes.
Hihi ik zie nu twee hele harige tonnetjes in gedachten! We zullen ze sowieso blijven wegen. Dat doen we nu elke dag maar zullen we op een gegeven moment om de zoveel dagen doen. Ze krijgen het ook niet als hoofdmaaltijd, dus met jouw tips (letten op gewicht) zullen we het ook gewoon na de 7 maanden geven. Als er dan nog blikjes van het kitten natvoer over zijn natuurlijk :lol:
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
kittentjes

Re: Natvoer

Bericht door kittentjes »

Als ik CLG wil bestellen kan ik geen smaak kiezen. Er staat alleen kip/lam/rund, zit dit dan niet apart?

Iemand ervaring mee? En waar kan ik het beste bestellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Kip, Lam en Zalm bedoel je? Dat klopt. CLG natvoer is maar één soort. Hier vinden ze het in ieder geval wel lekker.

Ik bestel bij de webshop van CLG maar daar moet je minimaal 12 blikken bestellen (wel gratis bezorging). Er zijn ook gewone winkels die het per blik verkopen. Je zou even op de site kunnen kijken of er een winkel in de buurt zit.

Als je natvoer met verschillende smaakjes wilt dan zou je ook Animonda Carny via Zooplus kunnen proberen. Heb ik nog geen ervaring mee maar ik zag dat de ingrediënten daarvan ook redelijk goed zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Natvoer

Bericht door kittentjes »

Ah ja dat is jammer, wellicht hebben ze helemaal geen behoefte aan afwisseling maar als mens denk ik toch af en toe een ander smaakje is ook leuk/lekker.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie