Natvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Natvoer

Bericht door RodeKaterHans »

Ik zag ook dat ‘mijn’ purizon met een 2 beoordeeld wordt.. Gister even uitgezocht of ik dan toch wil overstappen, maar de heren vinden het beide erg lekker (Bertje krijgt nog kittenvoer, maar pikt ook grote brokjes) en Hans is een beetje een fijnproever dus ik laat het maar even zo. Ze krijgen twee keer per dag natvoer, vnl porta21 en applaws. Behalve CLG heb ik de meeste andere merken geprobeerd en daar was Hans na een portie klaar mee. Heel wat halve blikjes moeten wegdoen. Gezien de ervaringen hier toch zojuist CLG besteld, ik hoop dat het ze smaakt (en anders stuur ik het je op Rik 😉🤣)
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Ja, de CLG gaat er hier altijd wel goed in :)

Het scheelt misschien ook dat ik dit gelijk ben gaan geven als eerste nadat ze van de brokjes afkwamen. Ik heb ze bijvoorbeeld niet eerst aan een ander merk laten wennen. Vaak zitten er in andere merken suikers (in de vorm van die koolhydraten) waardoor katten er misschien een smaak voor gaan krijgen. Maar ze hebben hier wel eens een keer een supermarkt-natvoer zakje gehad maar niet genoeg om daar de smaak van te pakken te krijgen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Natvoer

Bericht door RodeKaterHans »

We zullen zien.. Bertje vindt gelukkig alles lekker..
Ga ook via zooplus Mac's eens uitproberen. Die krijgt ook een goeie review.

Voor de geïnteresseerden: power of nature 2kg via amazon.de zonder verzendkosten
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Wel goed gevonden Ella, maar veel duurder € 28,99 voor 2 kg en bij cats-country.de € 15,50 per 2 kg ( en dan € 9,- verzendkosten).
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Natvoer

Bericht door MayaEnKoen »

CLG wil ik zeker ook eens proberen.
Is er een bepaalde site aan te raden voor het bestellen/verzenden? Ik kwam er één tegen (meatandbones.nl) die CLG niet verzend wegens regiobescherming (??). Anderen (dogloversgold.eu bv) doen het wel gewoon, maar misschien is er één speciaal aan (of af) te raden?
Helaas niet via Zooplus.

Op Maya krijg ik trouwens nog lastig grip wb natvoer.
Koen is vrijwel moeiteloos bijna volledig over op KVV ( alleen de vette vis en konijn blieft hij niet tot nu). Hij eet wel eens enkel brokje omdat ik die voor Maya laat staan, maar het mag geen naam hebben.
Maya is een lastiger klant. Sowieso geen/nauwelijks KVV. Maar ook natvoer eet ze mondjesmaat. Niet eens zozeer omdat ze weinig lust (ze heeft wel heel duidelijke voorkeuren) maar ze lijkt er weinig van binnen te krijgen op de één of andere manier. Ze zit meestal veel langer boven haar bakje dan Koen en lijkt wel met veel animo bezig met haar portie, maar haar bakje is vaak maar voor de helft leeg (hoogstens). Ik geef haar al kleinere porties per keer en neem haar op een dag een paar keer apart om een extra eetmoment te bieden. Bijna altijd eet ze dan wel iets maar nooit alles. Ze lijkt lang over het kauwen te doen (zelfs bij hele fijne ministukjes vlees).Ze is wel aan het wisselen. Toch lijkt het niet echt een probleem bij het kauwen te zijn want brokjes en kauwsticks (Yarrah) eet ze wel zonder moeite.
Ik zie haar ook steeds miniscule hapjes/fliedertjes vlees nemen (Koen neemt ferme happen). Als ze al een wat groter bonkje voer heeft legt ze dat meteen buiten haar bakje om het in kleinere delen naar binnen te werken.
Misschien is het haar manier van eten, dat 'miemelen' met hapjes zacht voer?
Vandaag trouwens voor het eerst Yarrah natvoer geprobeerd, daar at ze wel een aardig goede portie van in één keer. (Leek ze ook erg enthousiast over).

Oh! En bedankt voor de PoN bestel tip, Ella!
Laatst gewijzigd door MayaEnKoen op 15 jul 2018 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Natvoer

Bericht door RodeKaterHans »

Haha! Helemaal niet behulpzaam dus, sorry. Ik bestel wel vaker via amazon omdat die meestal geen verzendkosten meer hebben naar NL. Niet op de prijs gelet, lekker snugger 🤓
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

dogloversgold.eu is van Dogs lovers gold dat dus ook Cat lovers gold voert. De webshop is volgens mij ook gewoon van hun. Helaas is de minimale bestelhoeveelheid €20 euro (wel gratis verzending).

Kijk eens op http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/verkoopadressen.html naar de verkoopadressen. Ik heb toendertijd hier in noord Tilburg een winkeltje gevonden die het verkocht. Dus bel de winkels in de buurt op die lijst eens op een vraag of ze het hebben. Als ze het eenmaal lusten lijkt mij de webshop het goedkoopste (€0,10 korting per blik bij 18 en meer).

Jammer dat Maya wat kieskeurig is. Probeer wel iets met natvoer te vinden wat ze lekker vindt want dat kan later heel makkelijk zijn (en is goed voor het vocht).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MayaEnKoen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 jun 2018 17:20

Re: Natvoer

Bericht door MayaEnKoen »

Rik schreef: 15 jul 2018 15:45 Jammer dat Maya wat kieskeurig is. Probeer wel iets met natvoer te vinden wat ze lekker vindt want dat kan later heel makkelijk zijn (en is goed voor het vocht).
Ja, ze eet het dus wel maar ze doet er heel lang over om een beetje naar binnen te krijgen.
Maar inderdaad, blijven proberen met verschillende smaken en merken..

Bedankt voor de CLG bestel info!
Esther
Maya (maart 2018) & Koen (april 2018) Fotoalbum
+Ninnoc+ (1997 - 2018)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Ze hebben hier voor het eerst een 'barfburger' (https://www.animalfoodexpress.nl/barfbu ... zakje.html) op; even 1 burgertje van 50g gedeeld door 2, om te kijken wat ze er van vinden. Nou... dat vonden ze wel wat :) beide heren werden al wild toen ik er op het aanrecht mee bezig was... maar ik vind het wel gedoe hoor, diepgevroren voer. Het wordt ook als 1 klont aangeleverd, moet je eerst zo'n hele zak een beetje laten ontdooien zodat de losse burgers er af komen, heb ik ze per 2 los verpakt in diepvrieszakjes. Dat vond ik dan wel slim, dan kan ik ze sneller ontdooien in een pannetje warm (kraan)water (au bain marie). Dat kan geen kwaad toch?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

O, bij de barfburger-zak kon ik gewoon met een klap op het aanrecht alle burgers los krijgen. Eenmaal los kunnen ze gewoon in diezelfde zak wel in de diepvries want dat vriest daarna niet meer aan elkaar. Als het enigszins iets ontdooit geweest is en dan gevroren wordt dan plakken ze natuurlijk wel aan elkaar.

Dan mag je blij zijn dat je de kippennekjes nog niet gehad hebt. Dat is een groot brok allemaal in elkaar gedraaid. Helemaal laten ontdooien vond ik ook niet zo'n goed idee dus ik ben halverwege met een schroevendraaier aan de gang gegaan om ze uit elkaar te wrikken. Maar dat is dus veel erger dan de hamburgertjes.

Overigens kun je ontdooit vlees zonder problemen weer opnieuw invriezen. Dan moet het wel ontdooit zijn in de ijskast <10º. Maar meestal ontdooi ik het een heel klein beetje in de ijskast zodat ik het kan snijden (KVV worsten) en gaat één het weer de diepvries in. Bij ontdooien biven de 10º kunnen zich bacteriën ontwikkelen en dan mag je het dus niet opnieuw invriezen. Ontdooien in de ijskast is de beste methode (omdat dat <10º is). Ontdooien in koud water kan in noodgevallen.
https://www.gezondvers.nl/informatie/hoe-te-voeren
(Ontdooi nooit in de magnetron)

Ook de timing van eruithalen van KVV behoeft even gewenning. Die hamburgertjes zijn redelijk snel ontdooit maar een 250gr worst dus niet. In het verleden wel eens gehad (onderin de ijskast) dat het de volgende morgen nog bevroren was. Die moet ik dus echt bovenin de ijskast ontdooien.


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Ik had ook een kilo kippennekken besteld... inderdaad 1 brok ijs. Heb een stukje in warm water gelegd met zak en al en zo heb ik er 4 los kunnen krijgen. 2 opnieuw in zakjes de vriezer in, 2 in de koelkast... ik durf ze eigenlijk niet te geven... ik vind het best grote dingen... of kan ik ze in 2 of 3 stukken knippen ofzo? Ik ben als de dood dat de katjes er niet aan kluiven maar ze in 1x naar binnen werken? Dat lijkt me nogal gevaarlijk?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Je kunt ze eventueel in tweeën knippen. Hangt een beetje van gewicht en grootte af. Ik vond het ook een hele kluif. Zeker voor Yuna. Maar het kluiven is juist goed voor de tanden. Hoe groter het stuk, hoe minder kans dat ze die in één keer door zouden willen slikken. Ik zou er de eerste keren wel bij blijven. En zeker in het begin zullen ze flink hun best moeten doen met kauwen.

De eendagskuikens zijn dan een heel stuk makkelijker voor ze.

Het grote kippennekkenbrok werk ik meestal wel allemaal tegelijk los en dan gaan ze allemaal per 2 weer de diepvries in. Anders blijf je aan de gang met dat grote blok.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Ps, je kunt het dus beter niet in warm water ontdooien als je het weer in moet vriezen. Ontdooi het dan in de ijskast of hooguit in koud water.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Net een stukje even wat hard klappen gegeven zodat het wat 'malser' werd, en in 2 stukken van 5 a 6 cm geknipt met een schaar, en beiden een stuk. Beiden gingen vrijwel meteen enthousiast aan de gang met knagen, Alexei had het meteen helemaal door wat de bedoeling was, Boris verloor na een paar minuten compleet zijn interesse, die vond even knagen wel leuk maar daarna niet meer. Hij heeft nog even een paar meter er mee gesleept en hier en daar er nog even in gebeten, en dat was het. Alexei knaagt gewoon lekker door en snijd er steeds stukjes af die hij dan doorslikt... soms zit zo'n stukje dan nog vast aan het geheel, zie je even zo'n kokhalsbeweging... dat is toch niet leuk om te zien, ik zat er gelukkig bovenop, doodsbenauwd dat ze het ding in 1x proberen naar binnen te werken, maar dat viel wel mee. Ondanks dat Alexei er zichtbaar van zat te genieten van zijn kauw-instinct, moet ik er toch maar even goed over nadenken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Ja, Yuna had dat in het begin ook. Af en toe een kokhalsbeweging. Maar het ging altijd goed. Ze moeten het ook een beetje "leren" eten. Nu heeft ze dat niet meer en bijt ze er elke keer goede stukken af. Jammer dat Boris er niet mee doorging. Hier heb ik echte enthousiastelingen wat dat betreft. De eendagskuikens zijn in ieder geval een stuk makkelijker te behappen (maar is natuurlijk ook weer een kwestie van weten wat je met zo'n geel ding moet doen).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie