Natvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Mooi verhaal. Complete onzin natuurlijk, het is allemaal onze eigen schuld haha... kom op zeg.
Oh ja, er is ook nog zoiets als concurrentie onder de vervoerders.
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Anyway, de PoN brokjes zijn dan wel goedgekeurd door de gebroeders Kralingskiy hier, maar ik merk wel dat ze er even wat last van hebben, Alexei heeft er aardig van gegeten en die had vanmorgen ineens geen trek meer in de normaal uiterst populaire CLG, Boris wel, maar zijn poepje was niet helemaal hard, het was geen diarree, maar wel zachter dan anders.

Misschien moeten ze toch even wat meer wennen aan dit voer... het is niet hun hoofdmaaltijd, dat is CLG, ik heb echter altijd wel een schoteltje met brokjes staan voor tussendoor, of als ik er niet ben. Normaal zie je dat ze daar dan een beetje van eten, maar van de PoN eten ze dus een stuk meer tussendoor... of het moet toeval zijn, even in de gaten houden.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Natvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Ik kan me goed voorstellen dat die PoN brokjes wel een omschakeling zijn, dus dat de spijsvertering zich daarop moet gaan instellen, en dat kost even tijd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

En PoN is natuurlijk kwalitatief goed dus ze zullen er veel eerder "vol" van zijn. Daar hebben ze dus veel minder van nodig. Dan kan ik me voorstellen dat ze daarnaast niet zoveel trek meer hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Mmm... ik ga dan dus alleen een schoteltje PoN bijzetten als ik weet dat ik wat langer weg ben. En ik doe er ook niet zo heel veel in dan. Het is niet de bedoeling dat ze de PoN als hoofdmaaltijd gaan gebruiken, dat moet de CLG blijven, dat lijkt me beter.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Zo deed ik het ook met de CLG en Applaws. En de Applaws brokjes werden ook steeds minder (tot ik ze alleen nog een beetje als snoepjes gaf).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Jowi, je kan dit wel complete onzin noemen....maar ze hebben allemaal hetzelfde probleem. Ook degene die wat beter bekent staan wat een subjectieve perceptie is.

Ik weet niet hoeveel inzage je heb in de wereld van webshops en transport. Even voor de duidelijkheid zodat je weet dat ik geen poep praat. Ik heb zelf al jarenlang winkels, een webshop en dagelijks te maken met logistiek en transporteurs. Denk dat ik dan ook wel een klein beetje weet waarover ik praat. Maar goed, ik zal de kortzichtige stemmingmakerij over webshops en transport maar proberen te negeren. De onwetendheid van de gemiddelde Nederlander ga ik niet veranderen.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Natvoer

Bericht door jowi »

Ik ga hier maar verder niet op in. Man man man...
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Dat lijkt me verstandig. We kunnen het hier beter hebben over hetgeen wat ons bindt: de katten!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Natvoer

Bericht door Dinky »

Tja, ik heb zelfs een keer bij DHL gehad dat ik in de track&trace las dat ik op vakantie was en de dag erna weer terug zou komen. Na 2 keer ging pakket terug naar depot ruim 30 km verderop op industrieterrein. Webshop geregeld dat ze opnieuw aan zouden bieden, weer 2 keer 'niet thuis' en terug naar depot. Uiteraard iedere keer geen bezorger en geen briefje gezien. Pakket is terug gestuurd naar de webshop, webshop is terug gegaan naar postnl, heeft pakket met postnl verstuurd en volgende dag in huis!

En ja, ik heb best te doen met de bezorgers want de markt is verziekt. De start van de verzieking ligt bij de webshops die zijn begonnen met gratis verzending. Gevolg is dat de consument daar aan went en het is gaan beschouwen als gebruikelijk. Dat de consument schuldig is vind ik dan ook te kort door de bocht. Maar complete onzin is het ook zeker niet, het komt door het aanbod van grote partijen als bol.com die lage prijzen kunnen bedingen bij de pakket leverancier en daardoor klanten kunnen lokken met lage of geen verzendkosten waardoor de rest van de markt mee 'moet'.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Natvoer

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Helemaal eens met je toelichting Mirjam. Bedrijven als Bol.com hebben in hun bestaan nog nooit een positief resultaat behaald. Wordt in de lucht gehouden door AH. Een "normale" ondernemer moet toch echt positief resultaat behalen om alles te kunnen bekostigen.

Het woord schuld komt niet uit mijn koker. Dit is een interpretatie. Maar we zijn met z'n allen echt wel onderdeel van het probleem. Als we daar iets aan willen veranderen zou het goed zijn om bewust aan te schaffen, na te denken over een eerlijk prijs voor een product of transport.

En ja, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt en heb je ook te maken met ongemotiveerde mensen. Dus ook bij transporteurs. Maar laten we eerlijk zijn: hoe vaak gaat het verkeerd....van de 20 pakketten die je besteld, misschien een keer met vertraging? En wordt het niet uiteindelijk altijd opgelost? Waarschijnlijk door de webshophouder.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Natvoer

Bericht door RodeKaterHans »

Mee eens, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het in mijn ervaring met DHL in 100% vd gevallen fout gaat. Dus daar is m. I. Echt wel iets mis... als een webshop vis dhl verzend laat ik het, net als Rik, aankomen bij een afhaalpunt...
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Natvoer

Bericht door Dinky »

Ja, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Maar de problemen die ik ondervond met dhl waren voor de betreffende webshop de druppel om weer terug te gaan naar postnl omdat ze over dhl veel meer klachten ontvingen dan daarvoor met postnl. Het is daarom niet alleen mijn eigen ervaring ;-)

Qua natvoer wil mijn vriend nog op stinkende royal canin urinary blijven helaas.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Natvoer

Bericht door pinguin »

Kunnen we het niet gewoon weer over natvoer hebben en deze hele discussie ergens anders voeren?

Hier zijn momenteel Snabbel en Simba verslingerd aan Renske en gourmet. Zeker met warme weer is Renske nu hun hoofd voedsel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door KleinDraakje »

Ik heb hier gisterochtend een schaaltje Almo Natura kip voorgezet. Dat was smullen! Ging niet allemaal op, maar ja er staan ook onbeperkte brokjes en ze krijgen op willekeurige moment natvoer dus ze kunnen ook niet honger ‘sparen’ 😄

Wil uiteindelijk naar CLG maar er staan nog heel wat van die goede proefblikjes. Twijfel of ik daarom deze maand ook nog even niet bestel en het nog een maandje opschuif.

Heb overigens ook een proefzakje natvoer van RC Brits Korthaar kitten gekregen maar daar zit suiker in. Die ga ik misschien maar weggeven...
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Plaats reactie