Mijn eerste katjes, Ragdoll en Maine Coon welke voeding???

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
riannenelissen1995
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:47

Mijn eerste katjes, Ragdoll en Maine Coon welke voeding???

Bericht door riannenelissen1995 »

Hallo,

Binnenkort ga ik met mijn vriend samenwonen en willen we 2 katjes nemen. Namelijk een Ragdoll en een Maine coon.
Nu ben ik een compleet nieuw met katten, ik heb altijd honden gehad. Mijn vriend is wel opgegroeid met katten (ze hebben er op dit moment 5 thuis), maar niet met raskatten.

Nu zie ik overal kattenvoer speciaal voor de verschillende soorten rassen. Nu zie ik het niet zitten om 2 verschillende soorten voer te geven. Want dan moet ik ze apart zetten voor te eten en ze eten vaak niet alles in een keer op. Wat kan ik dan het beste doen en waar moet ik op letten als het gaat om voeding. Ik lees zoveel verschillende dingen. Ik weet dat Ragdolls gevoelige darmen hebben en dat Maine zoons grotere brokken moeten hebben omdat ze anders niet goed kauwen.

Iemand ervaring met deze twee rassen samen in huis hebben en wat voor voeding het beste is?

Alle andere tips rondom voeding, verzorging ervaringen met deze rassen zijn natuurlijk ook welkom!

Groetjes Rianne
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn eerste katjes, Ragdoll en Maine Coon welke voeding???

Bericht door Dinky »

Mijn belangrijkste tip is om je niet te druk te gaan maken om voeding speciaal voor rassen! Twee soorten voer omdat ze beide van ander ras zijn is in mijn ogen grote onzin ;-)

Behandel ze dus gewoon als katten en kijk met dat in het achterhoofd de bestaande voedingstopics eens rustig door.
Uitgangspunt kan zijn te starten met het voer dat de fokker ook geeft en van daaruit verder te kijken.
Hebben jullie al fokkers op het oog? Dit omdat kittens enorm veel aan elkaar hebben en het goed is wanneer er niet teveel tijd tussen de komst van beide zit ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Mijn eerste katjes, Ragdoll en Maine Coon welke voeding???

Bericht door MaantJee94 »

Mijn nichtje heeft meerdere raskatten in 1 huis (main coone en brits korthaar). Ze krijgen allemaal gewoon 1 soort voer, in het geval van m’n nichtje voert ze Iams, zou ik zelf persoonlijk niet voeren omdat er in het verleden wat gedoe is geweest met hele nare dierenproeven..
ik zou ook geen standaard raskattenvoer geven ik denk namelijk ook dat dit weinig toevoegt. Ik geef mijn twee ragdolls nutrivet. Dit is een voer van 80% vlees. Ik zou gewoon kijken voor een voer met veel vlees en weinig onnatuurlijke toevoegingen. Bijvoorbeeld: Almo, nutivet, orijen.
Ragdolls en main coones zijn grote katten dus je zou op de grote van de brok kunnen letten. Nutrivet heeft vrij kleine brokjes maar als ze niet schrokken hoeft dit geen probleem te zijn ;)

Heel veel plezier met je schatjes en de voorpret!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
riannenelissen1995
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:47

Re: Mijn eerste katjes, Ragdoll en Maine Coon welke voeding???

Bericht door riannenelissen1995 »

Dinky schreef: 06 apr 2018 18:15 Mijn belangrijkste tip is om je niet te druk te gaan maken om voeding speciaal voor rassen! Twee soorten voer omdat ze beide van ander ras zijn is in mijn ogen grote onzin ;-)

Behandel ze dus gewoon als katten en kijk met dat in het achterhoofd de bestaande voedingstopics eens rustig door.
Uitgangspunt kan zijn te starten met het voer dat de fokker ook geeft en van daaruit verder te kijken.
Hebben jullie al fokkers op het oog? Dit omdat kittens enorm veel aan elkaar hebben en het goed is wanneer er niet teveel tijd tussen de komst van beide zit ;-)
We hebben nog geen fokkers op het oog. We hebben namelijk nog geen huisje. Dit zal (hopelijk) wel snel gebeuren. Maar we vinden het belangrijk dat het huis helemaal op en top klaar is en dat er niks meer hoeft veranderd te worden voordat we de katten nemen. Voor de katjes ook wel zo fijn dat er geen grote veranderingen meer moeten gebeuren in huis. Het wordt voor mij wel een echte pre dat de katjes ongeveer even oud zijn en we ze in dezelfde week kunnen ophalen. het liefste op de zelfde dag als de fokkers in de buurt zitten en anders de andere de dag erna.

Bedankt voor de tips!
Plaats reactie