Senior kattenvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Dobies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2017 15:55

Senior kattenvoer

Bericht door Dobies »

Onze kat Tutti Frutti is genezen van een nierziekte en mag weer gewoon kattenvoer eten. Nu eet hij heel erg graag Animonda vom Feinsten Senior Kip.
Is dit goed voor Tutti Frutti? Ik hoorde dat er stoffen inzitten die niet goed zijn. Bijv. granen (rijst) daardoor teveel koolhydraten, te veel fosfor inzitten. Als Animonda niet zo goed is welk natvoer is beter?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Senior kattenvoer

Bericht door pinguin »

Hoe kan je genezen van een nierziekte?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Cerna

Re: Senior kattenvoer

Bericht door Cerna »

Niet.

De waardes kunnen verbeteren tot zelfs onder de referentie, maar de nieren hebben een knauw gehad en beschadigd nierweefsel herstelt nooit meer en daarom is het verstandig om ze te blijven ontzien. De kat hoeft dan misschien niet meer op consequent nierdieet (maar wanneer hij dat graag eet, dan zou ik dat blijven doen), maar ik zou sowieso door normaal voer Ipakitine gaan doen.

En welk gewoon voer dan?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee want ik zou nooit het risico nemen. Je zou wel ipv dierenartsvoer het wat smakelijkere reguliere nierdieet kunnen geven.
Onze Gizmo deed een moord voor Kattovit bolletjes in saus. Daarnaast heb je Clinic, Beaphar, Integra (van Animonda), HappyCat (alleen brokjes).
En dat kun je dan afwisselen met zo nu en dan seniorvoer met Ipakitine.
Gebruikersavatar
marloes00
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mei 2018 07:09
Contacteer:

Re: Senior kattenvoer

Bericht door marloes00 »

pinguin schreef:Hoe kan je genezen van een nierziekte?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dit is al een oud bericht zie ik. Maar mijn Mickey heeft ook een tijdje verhoogde nierwaardes gehad. Ze was toen nog maar 5 jaar. Later waren de waardes gelukkig weer goed. Omdat ze erg spuugde ben ik toen weer terug gegaan naar hypoallergene brokjes van RC. En daar is ze 18 jaar mee geworden. Waarschijnlijk is het een ontsteking o.i.d. geweest dus. En dat kan blijkbaar echt genezen. Maar dat gebeurt niet vaak inderdaad geloof ik.

Groetjes, Marloes

Mickey (2000-2018) - Fleurtje (2009)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Senior kattenvoer

Bericht door pinguin »

Dat is appart dat dat kan

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Senior kattenvoer

Bericht door Rik »

Niet zo raar hoor. Chronisch nierfalen kan inderdaad niet genezen. Maar nierwaardes kunnen ook door andere redenen verhoogd zijn. Vandaar dat een DA nooit chronisch nierfalen kan diagnosticeren aan de hand van één bloedonderzoek. Chronisch nierfalen is alleen mogelijk te bepalen na 3 maanden (indien de nierwaardes te hoog blijven).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Senior kattenvoer

Bericht door Fotokonijn »

Helemaal correct.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Senior kattenvoer

Bericht door ErikPhilippus »

Inderdaad is chronisch nierfalen onomkeerbaar, en dus niet te genezen. Dit ligt anders bij acuut nierfalen: mede afhankelijk van de aanleiding kunnen dieren genezen, hoewel het lastig blijft om te zeggen hoeveel nierweefsel er toch verloren is gegaan.
Plaats reactie