Iemand ervaring met Power of nature meadow(land)?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Iemand ervaring met Power of nature meadow(land)?

Bericht door Stikkel »

Weer even een tijdje geleden, maar, mijn katten krijgen 50/50 vers en brok. Brok heb ik immer Orijen Regional Red gegeven, en laatst gecombineerd met power of nature, vanwege het feit dat er zo weinig koolhydraten in zouden zitten. Nu zag ik op voerwijzer.com dat de brok voor honden van power of nature veel calcium/fosfor bevat. Ik schrok er een beetje van, ik weet namelijk niet hoe het met de kattenvariant zit en wat überhaupt de meest gewenste verhouding daarvan dient te zijn. Kan iemand me hierbij helpen?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Iemand ervaring met Power of nature meadow(land)?

Bericht door Dinky »

De maximale verhouding calcium/fosfor is ook te vinden op voerwijzer: https://www.voerwijzer.com/calcium-in-k ... erdieping/
Neem aan dat die verhouding voor brokken gelijk is aan de verhouding in kvv ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Iemand ervaring met Power of nature meadow(land)?

Bericht door Stikkel »

dank je! das handig inderdaad, top!
Lopke

Re: Iemand ervaring met Power of nature meadow(land)?

Bericht door Lopke »

Stikkel schreef:Weer even een tijdje geleden, maar, mijn katten krijgen 50/50 vers en brok. Brok heb ik immer Orijen Regional Red gegeven, en laatst gecombineerd met power of nature, vanwege het feit dat er zo weinig koolhydraten in zouden zitten. Nu zag ik op voerwijzer.com dat de brok voor honden van power of nature veel calcium/fosfor bevat. Ik schrok er een beetje van, ik weet namelijk niet hoe het met de kattenvariant zit en wat überhaupt de meest gewenste verhouding daarvan dient te zijn. Kan iemand me hierbij helpen?

Ik ken het merk niet maar is het veel of te veel?
In verhouding met wat is het veel of te veel?

De lijst zal je daarbij verder helpen, de verhoudingen die gezond zijn, zijn altijd vergelijkbaar, maar is tegelijkertijd ook weer per individu en per situatie afhankelijk.
Dat vind ik persoonlijk weer het voordeel van barf dat je ook aan kunt passen aan situatie van het moment.
Lopke

Re: Iemand ervaring met Power of nature meadow(land)?

Bericht door Lopke »

Stikkel schreef:Weer even een tijdje geleden, maar, mijn katten krijgen 50/50 vers en brok. Brok heb ik immer Orijen Regional Red gegeven, en laatst gecombineerd met power of nature, vanwege het feit dat er zo weinig koolhydraten in zouden zitten. Nu zag ik op voerwijzer.com dat de brok voor honden van power of nature veel calcium/fosfor bevat. Ik schrok er een beetje van, ik weet namelijk niet hoe het met de kattenvariant zit en wat überhaupt de meest gewenste verhouding daarvan dient te zijn. Kan iemand me hierbij helpen?

Ik ken het merk niet maar is het veel of te veel?
In verhouding met wat is het veel of te veel?

De lijst zal je daarbij verder helpen, de verhoudingen die gezond zijn, zijn altijd vergelijkbaar, maar is tegelijkertijd ook weer per individu en per situatie afhankelijk.
Dat vind ik persoonlijk weer het voordeel van barf dat je ook aan kunt passen aan situatie van het moment.
Plaats reactie