Yarrah graanvrij

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Yarrah graanvrij

Bericht door Dani_84 »

Via een vriendin heb ik een proefpakket van Yarrah in huis, uit de graanvrij lijn. Een zak brokken en wat kuipjes natvoer. De website belooft veel goeds. Wie heeft er ervaring mee? Is het wat? Mijn katten zijn nu kvv van Bandit en brokken van Applaws gewend en ze moeten we natuurlijk niet op achteruit gaan. ;-)
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Dinky »

Ik heb er een keer een zak van gegeven. Op zich mooi dat het biologisch is maar mij persoonlijk spreekt het aandeel vlees in applaws meer aan. In applaws zie ik staan 80% en in de yarrah is dit 30%.

Dinky eet tot nu toe trouwens altijd alle brokken die ik haar voor zet :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door castratenkoor »

Ik zou dan ook eerder bij Applaws blijven. Spreekt mij een stuk meer aan dan Yarrah.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Rik »

Ik zie dat er in Yarrah brokjes (ook de graanvrij variant) nogal wat groene en gele erwten zitten. Geen idee wat dat als toegevoegde waarde heeft maar mij spreekt Applaws ook meer aan.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Dani_84 »

Dank voor de reacties! Ik blijf hoe dan ook bij Applaws hoor. Bevalt mij uitstekend en B & I zijn er dol op. AlleenLizzy vindt de kittenbrokjes wel een stuk minder lekker dan de brokken voor de groterts. Maar aangezien ik dit pakket gratis heb gekregen, zou het toch mooi zijn als ik het ter afwisseling kan geven.

30% vlees is wel erg weinig zeg...

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Dani_84 »

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Dinky »

Ik lees 26% kip en 4% vis dus dat is samen 30%: https://www.yarrah.com/product/kattenvo ... graanvrij/
Ik denk dat het samenhangt met de prijs van biologisch vlees want het moet natuurlijk ook aantrekkelijk geprijsd zijn.

Je kan het zeker wel geven. Hier werd het zonder problemen gegeten ;-) weet niet hoe je brokken voert maar anders kan je verschillende bakjes met brokjes neerzetten. In de ene applaws en in de andere yarrah. Dan kan je altijd zien wat meer in de smaak valt.

Lief dat je het gratis hebt gekregen :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Waarom van een carnivoor een omnivoor maken? Alles wat ver van de natuur af ligt lijkt mij niet de beste keuze.

Kijk maar eens bij http://www.holistisch-dierenarts.nl/sbr ... carnivoren
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door castratenkoor »

Ze heeft het gratis gekregen en kan het best als tussendoortjes geven lijkt mij.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Met de wetenschap dat de anatomie van een kat niet is ingesteld op groente en granen e.d. te verwerken.
Mmm Dinie, gratis of niet...ik zou het ook niet als tussendoortje geven.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Rik »

Yo16Ka16No11 schreef:Met de wetenschap dat de anatomie van een kat niet is ingesteld op groente en granen e.d. te verwerken.
Ik denk dat je maar weinig brokken kunt vinden waar geen groente in zit. En we hebben het hier ook overigens over Yarrah graanvrij-lijn. Daar zitten dus geen granen in. Ik zou ook ver wegblijven van de graanvariant. Dat is ook de reden waarom ik sowieso bij Yarrah een vraagteken zet... omdat ze toch een graanvariant hebben, erkennen ze dus niet dat granen niet zo goed zijn voor de beestjes. Deze graanvrije variant doen ze dus gewoon (wegens de "hype") bij hun assortiment.

Maar deze graanvrije variant kun je gerust opmaken. Maar zoals gezegd zou mijn voorkeur daarnaast ook uitgaan naar een ander merk (of meer KVV maar daar wil niet iedere kat aan).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dorien66

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Dorien66 »

Ik zou me er niet zo druk om maken en gewoon zoals Dinie schrijft een bakje daarmee vullen. Tot het op is en dan weer lekker volledig op Applaws.
En ik zou me overigens ook niet druk maken over kittenbrokjes voor Lizzy, gewoon opmaken en niet meer weer kopen. Abel en Flip zijn met 13 weken zonder morren op de gewone Applaws overgegaan en uitgegroeid tot zeer gezonde heren van nu ruim 4 jaar oud.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door castratenkoor »

Yo16.... je doet nu net of het pure gif is en dat is onzin. Elke dag een beetje tot het op is en dan weer Applaws 100%. Daar overkomt een kat echt niks van. Het is best goed voer, een hele andere categorie dan Whiskas en Felix.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Als je mijn bericht gelezen hebt...dan hoor je mij dat niet zeggen. Dus leg me geen woorden in de mond die ik niet zeg.

Ik geef slechts aan dat het maag/darm kanaal van een kat niet geschikt is voor vertering van groente, granen e.d. en ik persoonlijk zou het niet geven.

Dat is een subjectieve mening (overigens altijd subjectief) en niet een advies hoe anderen dat moeten invullen.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Dani_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 dec 2015 13:10

Re: Yarrah graanvrij

Bericht door Dani_84 »

Ik ben helemaal op de hoogte van het feit dat een kat een carnivoor is en dat je die ook zo dient te voeren. Ik heb ook een bewuste keuze gemaakt voor het huidige voer van mijn katten.

Yo16, ik snap je reactie dan ook wel. Maar ik ga hierin toch mee met de rest, en zal af en toe wat brokjes/natvoer van de Yarrah voeren. Het hoofdvoer van mijn katten blijft absoluut vlees hoor.

En dankje Dorien, ik ging er inderdaad al vanuit dat ik op de volwassen brokjes kon overgaan als Lizzy deze zak op heeft.
Ivy (4), Big (4) & Lizzy (o)
Hun eigen album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31020
Plaats reactie