Misschien alternatief voor Acana?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Daansp36
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2015 08:23

Misschien alternatief voor Acana?

Bericht door Daansp36 »

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden ben ik overgestapt van RC naar Acana Wild Prairie en Acana Grasslands gemixt voor mijn 2 bengels. Dit ging in het begin met diarree wat te wijten was aan (te veel) snoepjes.
Nu voer ik ze al een tijdje met een voerautomaat, vanwege wel eens een weekendje weg :D

Het valt me de laatste tijd (aantal maanden) op dat de katjes hun porties niet echt meer opeten. 's ochtends krijgen ze een portie (via de automaat) maar waar ze in het begin helemaal gek naar de automaten renden, is het nu van "hm, gut, voer".
's Avonds is het helemaal lachen, dan kijken ze niet eens.
Als ik terug kom van werk, dan zie ik de ochtendportie nog in de bakjes zitten... helaas heeft dit wel tot gevolg dat Ashley uit 2 bakjes eet (en daarom wel zwaar is).

Liam komt elke dag buiten, ligt vooral in de tuin te liggen. Ashley is wat schichtiger en komt wel eens buiten, maar zodra er iets is, staat ze binnen :D

Omdat ze niet echt meer "rennen' naar het voer, maar wel (meer uit noodzaak denk ik) eten, zit ik te twijfelen of ik nog door moet gaan met de Acana voeders..

Ik weet dat er ontzettend veel topics over voer en het beste voer zijn, maar het is een behoorlijke bos geworden :D
Vers vlees, rauw voer o.i.d. is helaas geen optie voor ons. Dit omdat ze blikjes Almo nature (die ze wel eens als traktatie krijgen) ook niet echt opeten.
Ik wil wel in de graanvrij blijven, met het meeste vlees.. Alleen zit wel met de twijfel van veel eiwitten / weinig koolhydraten / fosforgehalte etc.

De katjes zijn inmiddels al bijna 6 jaar.

Thanks voor de reacties alvast!!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Misschien alternatief voor Acana?

Bericht door Dinky »

Heb je alleen almo nature geprobeerd als natvoer? En alle smaken? Hier wordt een moord gedaan voor stukje rauwe kip maar gekookte kip uit blik is bijvoorbeeld bah ;-) Als brok is kipsmaak weer wel goed :roll:
Ik zou ivm vocht dus zeker wat meer proberen qua natvoer ;-)

Hier wissel ik verschillende soorten voer af. Nu paar maanden forza10 bio gegeven straks weer paar maand Brit care Lilly. Daarnaast krijgt dinky 's avonds nog paar brokjes wildcat in haar reismandje als training. Ze maakt 's avonds deurtje van reismand al open als hint :lol: dit om te zorgen dat reismand een fijne plek is voor als ze weer eens naar de dierenarts moet ;-)

Wanneer je graanvrij wil voeren zou je eens een proefpakket kunnen bestellen: http://www.eko4petz.nl/c-1953010/graanv ... envoeding/

Zelf blijf ik trouwens ook regelmatig twijfelen tussen vlees willen voeren maar liever geen al te hoog eiwitgehalte met mijn 'oudje' van bijna 11 ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Misschien alternatief voor Acana?

Bericht door castratenkoor »

Zou het kunnen dat je Acana - brokken gewoon te oud zijn? Hoe lang is de zak al open? Zowel smaak als kwaliteit gaan namelijk achteruit vanaf het moment dat de zak open is. Katten zijn kieskeurig en eten hun brokken niet meer als dez ranzig zijn geworden.

Dat is tevens het nadeel van zo'n voerautomaat. het voer is (te) lang opengesteld aan bederf.

Wat je als graanvrije brok ook zou kunnen proberen is Granatapet. Hier heb ik meerdere soorten brokken staan, op elke verdieping een ander. Een van de soorten is Granatapet - garnalen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Daansp36
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2015 08:23

Re: Misschien alternatief voor Acana?

Bericht door Daansp36 »

Hoi Dinky en Castratenkoor,

@ Dinky, Thanks voor de link, ik ga zeker even kijken.

Ik had veel smaken van Cosma Nature (geen Almo, sorry), tonijn, eend, kip, tonijn met nog wat.. Alleen de kip vonden ze lekker.
Ook de gevriesdroogde snoepjes van Cosma zijn nu wat uit de gratie.. eerst deden ze een moord voor de kip, maar nu is het niet meer interessant.
Ook de rund / eend is ook niet echt in trek..

@ Castratenkoor:
het voer staat ong. 2 maanden "open" .. althans, de zak is met ductape dichtgemaakt. Een deel zit in een blik en daarvan weer een klein deel in de automaten (afsluitbare bak). Voorheen hier helemaal geen problemen mee gehad eigenlijk..
Ik zat inderdaad al te kijken naar Granatapet (ook via de link van Dinky)..

Ik ga even snufflen (als ik thuis ben :D)

Thanks nogmaals!
Daansp36
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2015 08:23

Re: Misschien alternatief voor Acana?

Bericht door Daansp36 »

Zo, even gekeken naar de Granatapet en andere merken..

Ik heb nu applaws proefzakjes besteld.. kijken wat dat wordt. Wel behoorlijk hoog in de eiwitten, maar ik lees op voerwijzer.com dat er minimaal 35% eiwit in kattenvoer moet zitten (brokken).

Granatapet heb ik bekeken, maar ik vind het vleesaandeel wat laag? Misschien voor een volgende testronde :D

En nu maar hopen :D (of ik een goeie keuze maak)
Plaats reactie