Greenwoods brokken

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
M_ichelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2015 11:31

Greenwoods brokken

Bericht door M_ichelle »

Goedemiddag,

Ik ben me ontzettend aan het verdiepen in het voer voor mijn beestjes. Ik heb een kruising briste korthaar 7 maandjes en een Ragdoll van bijna 15 weken.

Ik zie door de bomen het bos niet meer! Vind het zo moeilijk en onze britse korthaar is ook erg moeilijk met haar brokken, van onze ragdoll weet ik dat nog niet zo goed.

Nu heb ik twee soorten brokken
Greenwoods vis & rijst
Orijen Kitten & Kat

Nu gaat hun voorkeur echt uit naar greenwoods, orijen word amper gegeten ook als ik greenwoods weg haal.

Nu mijn vraag, hoe goed is greenwoods voer? Ze hebben ook nog andere smaken, te veel rijst misschien?

Ben ook opzoek naar een betaalbare brok en orijen is vrij duur, vonden ze het nou nog lekker, dan had ik het er wel voor over.

:roll: :icon_shifty:
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: Greenwoods brokken

Bericht door poezeloes »

Ik ken de merken die jij geeft niet en heb er dus geen ervaring mee.
Ik heb het merk Sanabelle wat ik online bij www.zooplus.nl koop.
Ze lusten het hier heel graag en je hebt zoveel smaken en soorten.
Prijs / kwaliteit vind ik het een goed merk. En de katten eten het graag.
Voordeel is ook dat je eerst kan proberen met zakjes van 400gr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Greenwoods brokken

Bericht door Dinky »

Voer blijft altijd een lastig iets en kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Wanneer de oudste zo kieskeurig is dan zou ik rond gaan kijken voor kleine zakjes van zo'n 400 gram om te proberen wat zij lekker vind.

Zo ben ik zelf ook nog een beetje zoekende. Heb nu een zak brit care coco staan maar daarvan is het nadeel dat het hoog zit qua eiwitgehalte (40%).
Daarnaast heb ik nu proefzakje (400 gram) van applaws graanvrij senior (37% eiwit) om te proberen (heb een senior van 9 jaar in huis rondlopen). Zag dat applaws graanvrij kitten extreem hoog zit qua eiwit (47%).
In mijn zoektocht ben ik er wel achter gekomen dat een hoog vleesgehalte vaak gepaard gaat met een hoger eiwitgehalte (hoger dan 32%).

Mijn ervaring is ook dat zooplus vaak vooral gericht is op grote verpakkingen. Omdat ik maar 1 poes heb en daardoor heel veel moeite heb om aan het minimale bestelbedrag te komen (laat staan gratis verzending) ben ik verder rond gaan kijken. Ik weet niet waar je woont maar ik ben zelf erg gecharmeerd van eko4petz die een vestiging hebben in Noordwijk. Zij hebben ook een webshop waar je eens in rond kan neuzen en hebben volgens mij bij alle voedingen wel kleine verpakkingen van 340-400 gram.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Greenwoods brokken

Bericht door castratenkoor »

poezeloes schreef:Ik ken de merken die jij geeft niet en heb er dus geen ervaring mee.
Ik heb het merk Sanabelle wat ik online bij http://www.zooplus.nl koop.
Ze lusten het hier heel graag en je hebt zoveel smaken en soorten.
Prijs / kwaliteit vind ik het een goed merk. En de katten eten het graag.
Voordeel is ook dat je eerst kan proberen met zakjes van 400gr
Er zijn meerderen op het forum die slechte ervaring hebben met Sanabelle, waaronder ikzelf.
Katten kunnen er blaasgruis van krijgen. Het is goedkoop en ze lusten het graag, maar de kwaliteit heb ik zo mijn twijfels over.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Greenwoods brokken

Bericht door Anne »

Bella eet al jaren sanabellea urinary en ze doet het daar prima op. Volgens mij kan een kat wel van elk soort droogvoer blaasgruis krijgen als ze daar al aanleg voor hebben
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Greenwoods brokken

Bericht door Paasnini »

Ik ken beide merken. Orijen is duur, tot overmaat van ramp vinden onze katten de red region het lekkerst en dat is precies de duurste. Greenwood ik geprobeerd maar daar kregen ze hier spontaan de race van. Wij geven hier al jaren nu Purizon vis en Nutrivet kip naar volle tevredenheid.
M_ichelle
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2015 11:31

Re: Greenwoods brokken

Bericht door M_ichelle »

Goh het is echt moeilijk he!

Mijn kruising poesje heeft hele sterke darmpjes, kan gelukkig van alles uit proberen, maar onze ragdoll helaas wat minder. Wil ook niet teveel switchen, greenwoods vinden ze gewoon lekker, maar wil wel dat het goed voer is voor ze! Heb het nu gemixt met orijen.. ze eten er echt veel minder van, het st

Diny, bedankt voor de tip van de winkel in Noordwijk, ik woon daar zo'n 20 a 25 minuten vandaan, dus dat is wel te doen, dan kan ik inderdaad ook wat kleinere verpakkingen kopen.

Ben al een aantal winkels bij mij in de buurt af gegaan, maar ze verkopen echt alleen de ''bekende'' merken. Royal canin, applaws en uiteraard wat minder goed voer
Plaats reactie