Door de bomen geen bos meer zichtbaar

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Libby + Sebastian
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2015 21:40

Door de bomen geen bos meer zichtbaar

Bericht door Libby + Sebastian »

Geachten,

Wij hebben een (boerderij)kitten (HTK-kat) geadopteerd en gaan deze maandag a.s. ophalen.
Echter is het ons niet helemaal duidelijk wat kattenvoer betreft. Er zijn zo ontiegelijk veel soorten en merken, dat het volledig onduidelijk is geworden wat nu echt goed is.

Wel heb ik begrepen dat er in het (kitten) voer veel (procentueel) veel vlees en weinig granen moeten zitten.
Maar welk merk???
Nu hebben wij ons door de lokale dierenwinkel een merk laten aansmeren waar wij mee gaan starten. Zij vertelden ons dat het kwaliteit heeft van Royal Canin, maar voor een zacht prijsje. Het gaat om het voer: Devotion. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Echter willen wij ons niet beperken tot 1 merk, mocht onze kat het niet lekker vinden en zijn wij benieuwd of er mensen op dit forum zitten die ons hierover kunnen adviseren.

Vanmiddag heb ik bij de super een zak Purina One in mijn hand gehad, echter viel het mij direct op dat er veel E-nummers in zitten... Lijkt mij niet echt de bedoeling???

Alvast bedankt voor jullie reacties en daaruit voortvloeiende verheldering.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Door de bomen geen bos meer zichtbaar

Bericht door Dinky »

Devotion is die van de jumper toch?
Niet slecht voer volgens mij voor een dierenwinkel.
Heb hier de senior variant gehad maar die werd volledig afgekeurd. Heb de zak toen maar herplaatst :-p

Zelf ben ik nu aan het testen met voeding van EKO4petz. Veel graanvrij en 'diervriendelijk' voer.
Voor het grootste assortiment moet je bij zooplus zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Door de bomen geen bos meer zichtbaar

Bericht door Paasnini »

Veel vlees en het liefst granenvrij is niet iets wat je gaat vinden in de grote merken als Royal Canin. Neem eens een kijkje op Zooplus en ga eens verschillende ingredientenoverzichten lezen waarbij er een simpele regel is, het eerste bestanddeel is het hoofdbestanddeel van de voeding. Bij supermarktkwaliteit zie je vaak granen als 1e ingredient, bij de bekendere merken, vleesmeel en dan granen, bij naar mijn mening en ervaring betere merken is het eerste ingredient vlees (vers of meel) het tweede bij voorkeur ook of vis of zo maar geen plantaardigingredient.
In aanschaf soms wat hoger maar katten eten er minder van en hebben ook mnder en minder ruikende ontlasting ervan.
Plaats reactie