Brokjes en blikjes: doe ik het goed?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Floepsie
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2015 19:45

Brokjes en blikjes: doe ik het goed?

Bericht door Floepsie »

Hallo! Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met voer voor mijn 2-jarige Pers en ben benieuwd naar jullie mening. Toen we haar vorig jaar kregen at ze Prins Skin & Intestinal vanwege darmproblemen bij de vorige eigenaar. Ik had altijd geleerd dat brokken de duivel zijn en er niks beter is dan rauw voer, zeker voor katten met gezondheidsproblemen. We hebben haar toen Carnibest gegeven en dat vond ze heerlijk. Maar na een week werd ze daar doodziek van, alles kwam eruit en de DA was er zeker van dat dit door het rauw voeren kwam. Hier zijn we toen gelijk mee gestopt. Daarna weer een tijdje Prins S&I gevoerd en daarna langzaam overgestapt op Orijen en 's avonds een half blikje van Almo Nature. Hier kreeg ze hele dunne, breiige ontlasting van. Inmiddels krijgt mevrouw toch weer brokjes van Prins want dit lijkt het enige te zijn waar ze goed tegen kan. Ik geef haar nu 2x per dag brokjes gemengd met een half blikje van Prins en leng dit op advies van een vriendin aan met een beetje warm water zodat ze voldoende vocht binnen krijgt. Het ziet er niet smakelijk uit en ze zit elke keer helemaal onder maar ze vindt het heerlijk en ze plast nu ook veel meer. Is dit nou goed? Of kan ik beter 1x per dag brokjes en 1x per dag natvoer doen? Of toch alleen brokken?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Brokjes en blikjes: doe ik het goed?

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij prima wat je doet. En als ze het er goed op doet zou ik dat dus blijven doen zo. Dat ze meer plast is een goed teken, vocht toevoegen aan je brauwsel is inderdaad een goed plan.

DE beste manier van voeren bestaat niet. De ene kat is de andere niet. Het is van belang uit te zoeken wat goed werkt voor je kat. En zoals het nu gaat gaat het prima - dus ga zo door zou ik zeggen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Brokjes en blikjes: doe ik het goed?

Bericht door nellebel »

klinkt inderdaad prima voor je kat zo. dat is toch het belangrijkste, goede ontlasting, voldoende drinken en dan moet vrouwtje maar langs het vol gekliederde smoeltje kijken hihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie