Allesvoeding voor mijn diertjes

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Monique89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2015 14:30

Allesvoeding voor mijn diertjes

Bericht door Monique89 »

Hoi iedereen!

Zo ik heb nu een maand samen met mijn vriend hier 2 kleintjes rondrennen en dan nog steeds mijn grote kerel kees!

Nu vroeg ik me iets af, kees eet adult voer van Prins (geen natvoer, dan deinst hij echt boos weg) en de kleintjes eten kitten voer van prins. Nu eten de kleintjes soms een brokje van hem maar kees neemt soms een hap van hun voer en dan is hun bakje gelijk half leeg.

Nu weet ik niet of het voer van elkaar eten slecht is (weet dat ze er van aan de diarree kunnen gaan enzo) maar is er een allesvoeding voor hun? Of een merk die op prins lijkt? Zou dolgraag niet iedere keer kees op zijn kop willen geven omdat hij hun bakje plundert. Plus ik wil ze wanneer het kan allemaal op het zelfde voer hebben^^

Dankje alvast voor tips!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Allesvoeding voor mijn diertjes

Bericht door Sifra »

Wat een bof dat Kees niet van natvoer houdt. Een paar keer per dag wat natvoer naast de droge brokjes is juist goed voor de kleintjes. Je kunt het voer van de kleintjes in een bench zetten, waarvan je de ingang verkleint met een plaat karton o.i.d. of een blokje tussen de deur en dan de deur met een touwtje zover dicht binden dat Kees er niet in kan. Het is trouwens niet erg dat ze wat van elkaar pikken. Veel mensen laten de kleintjes al gauw mee-eten met de volwassen kat.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Monique89
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 apr 2015 14:30

Re: Allesvoeding voor mijn diertjes

Bericht door Monique89 »

Sifra, dankjewel^^ mijn kittens hebben geen bench, ze mogen overal al komen en genieten volop! Nu kreeg ik van een dierenwinkel te horen dat royal canin fit 32 goed voor beide zou zijn. Maar het is gelijk zoveel duurder. Dus denk dat ik ze maar overzet naar volwassen voer ja^^
Plaats reactie