Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7+

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7+

Bericht door snorrebaard »

Hallo,

ik heb mij bij zooplus vergist van bestelling: ik wou de senior 7+ van Hill's Nature's Best bestellen maar kennelijk heb ik de ADULT-versie besteld (en ontvangen), net 2x4kg! En mijn poes is 16 jaar. De waarden liggen nochtans dicht bijeen: eiwit beide 32%.
Kan het kwaad dat ik haar dit geef?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Adriana »

probleem is dat Zooplus geen Hills nature's best 7+ meer in het assortiment heeft dus het is een beetje lastig de analyse en ingredienten te vergelijken.
het discount-zusje Bitiba, ook gevestigd in het Zooplus-pand in Tilburg heeft het nog wel.

wij zijn hier fan van de mature 7+ en ik heb ze ooit vergeleken. iets minder fosfor dacht ik en aan de vetkant iets anders voorzover ik me herinner.
als je mature senior-poes geen nierklachten heeft lijkt het mij weinig kwaad kunnen maar kijk zelf even naar de verschillen! k weet niet of er smaakverschil is..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door snorrebaard »

Bedankt voor uw antwoord Adriana.

Inderdaad, ik bedoel de Nature's Best Mature 7+, en zag ook dat het maar weinig verschilde: fosfor 0.68 vs. 0.66, eiwit 32.6 vs. 32.0, ruw vet 20.8 vs. 20.7.
Ik denk ook dat het niet zo kwaad kan, haar nierwaarden waren goed de laatste keer. En het is zo'n gedoe om het terug te sturen.
Maar de volgende keer ga ik me niet meer vergissen.

Op korrels is ze helemaal niet kieskeurig, dus ik denk wel dat ze het lust.

Bedankt!
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Adriana »

tot mijn verbazing zie ik dat Zooplus de mature 7+ weer in het assortiment heeft opgenomen, afgelopen half jaar heb ik uit moeten wijken naar Bitiba. er gaat hier vrij veel nature's best doorheen.

omdat ik het niet kan laten zelf ook maar even de ingrediënten en analyse vergeleken en de verschillen zijn minimaal. 7+ heeft ietsje meer vezels en verder zijn de beschrijvingen identiek, wel iets anders vertaald.
ik begrijp niet waarom ze deze twee soorten naast elkaar hebben. ze lusten bij mij trouwens geen mature adult.... :-( heb me ook een keer vergist.. :oops:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door castratenkoor »

Je hebt het in verschillende smaken. Ik heb de kip en die wordt hier het graagst gegeten van alles wat ik aanbied. Dat en RC Urinary, die bakken gaan ook schoon leeg elke dag.

Bob komt er speciaal voor beneden. Als er geen Hill's Nature Best staat komt hij ook niet op mijn schoot hahahaha. Soort van straf denk ik.

Ik denk ook dat het weinig uitmaakt de adult over mature 7+.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door snorrebaard »

Ik heb de mature 7+ in september 2014 toch al besteld bij zooplus.
Ja, dat denk ik dus ook; veel verschilt het niet, dus zal het wel OK zijn om te geven. Nu maar hopen dat ze het lust.
Bedankt allemaal!
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Adriana »

intussen is de mature adult 7+ van Hills nature's best uit de handel en is de promotie-campagne voor de opvolger, in paarse verpakking gestart.
met een gebruikelijk juichend bladibla salesverhaal. :pdtura1:

maar wij oplettende personeeltjes kijken natuurlijk naar de ingrediënten en de analyse en dan....
luistert en huivert.. :roll: :-(

ingrediënten
bruine rijst (15%), bloem van gele erwten, brouwers rijst, erwteneiwitconcentraat, verse kip (12%), dierlijk vet, gedroogde kip, gedroogd compleet ei, mineralen, lijnzaad, visolie, eiwithydrolysaat, DL-methionine, taurine, erwtenpoeder, appelpoeder, cranberrypoeder, wortelpoeder, broccolipoeder, vitaminen en sporenelementen. Met natuurlijke antioxidanten (gemengde tocoferolen).

en toen waren wij natuurlijk ook wel benieuwd naar de analyse en inderdaad.. er zit een smak dl-methionine in en eiwit 29,09%, koolhydraten 36,9% (!!!!) en ruw vet 21,78% (!!!!!).

zucht :boeh: vorig jaar ging Almo holistic hen al voor: goedkopere grondstoffen en een hele riedel aan chemische toevoegingen/vervangers ipv de natuurlijke grondstoffen.

dit lijkt op nierdieetvoer met al die plantaardige eiwitten, het erg hoge vetgehalte en giga hoog koolhydraatgehalte..

binnenkort zullen ze wel een afslankvoer gaan promoten bij de firma Hills….
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Stikkel »

Ik gaf ook een tijdje Hill's - niet de 7+ versie - maar schrok van al het mais wat erin zit. Op een gegeven moment weet je niet meer waar je goed aan doet zeg. Ik heb nu maar weer de Orijen Regional Red gemixt met de smaakjes van Granatapet. Alleen nu eten ze zoveel gras, dus ben bang dat ze last van d'r maag hebben nu.
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Sydney »

Goedemorgen,

Wij gaven ook altijd Hills nature best 7+ in combinatie met andere brokken maar ontdek nu ook zojuist bij het bestellen dat Zooplus die niet meer levert.... Ze promoten nu inderdaad de nieuwe, paarse, lijn. Ze hebben ook een graanvrije variant, dit is de samenstelling:

Samenstelling:
verse kip (14%), aardappelen (13%), meel van gele erwten, erwteneiwitconcentraat, dierlijk vet, aardappelzetmeel, gedroogd heel ei, gedroogde kip, kipmeel, mineralen, bietenpulp, lijnzaad, eiwithydrolysaat, visolie, DL-methionine, taurine, erwtenpoeder, appelpoeder, cranberrypoeder, wortelpoeder, broccolipoeder, vitaminen en sporenelementen. Met natuurlijke antioxidanten (gemengde tocoferolen).

Additieven:
voedingsfysiologische additieven: vitamine A (12.870 IE/kg), vitamine D3 (750 IE/kg), ijzer (220 mg/kg), jodium (2,2 mg/kg), koper (27,9 mg/kg), mangaan (9,7 mg/kg), zink (187 mg/kg), selenium (0,4 mg/kg), met natuurlijke conserveringsstoffen en natuurlijke antioxidanten.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... nce/462200

Wat vinden jullie van die samenstelling? Ik vind de 7+ versie er inderdaad niet echt goed uitzien...jammer hoor, de nature best deed het hier erg goed...
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Lillith »

Ik ga dit topic een beetje in de gaten houden, voor ervaringsverhalen e.d. Wij hebben nu nog perfect fit junior, gaan straks overstappen op almo nature holistic kip & rijst kittenvoer (stuk minder eiwitten en daar ging het om) maar nu lees ik weer slechte dingen over almo nature. Vind het moeilijker dan verwacht om een gebalanceerde keuze te maken voor kleine Dalí. Zitten ook naar Hills te kijken voor de toekomst maar ik vind het zo ontzettend duur...
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Sydney »

Adriana, ik las ergens dat jij ook RC geeft (naast een aantal andere brokken), welke variant geef jij als ik vragen mag?
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Sydney »

Lilith, bij ons doen ze het wel goed op Hills. Ik ben er geen grote fan van zelf, maar één kat geeft snel over en de andere heeft vachtklachten maar op Hills doen ze het erg goed. Ik mengde dat altijd met de nature best variant 7+ van Hills, maar die is dus uit de handel. Zo blijf je zoeken... ;-)
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Lillith »

Sydney, wat is de reden dat je er zelf geen grote fan van bent? Fijn dat je katten het er goed op doen, ik heb vaker verhalen gehoord over de kwaliteit van Hill's en dan met name omtrent hun speciaalbrok/dieetbrok.
Ik heb even naar de analytische bestanddelen gekeken en zag dat in de Hill's die ik voor ogen had ook minder eiwitten zitten dan in het almo nature voer dat ik nu eerst ga uitproberen. Het verschil ging echter om minder dan 1% en daarnaast lees ik hier dus wisselende ervaringen over Hill's Nature's Best Adult.
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Lillith »

De reden dat ik zo op de eiwitten let is omdat Dalí er heel erg veel last van had, ze stonk gigantisch op de kattenbak en daarbuiten ook (flatulatie). We zijn gestopt met natvoer en geven momenteel nog steeds Perfect Fit, en ze stinkt echt al een heel stuk minder dus dat is een goed teken. Toch even kijken of het met Almo helemaal opgelost kan worden...
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Hill's Nature's Best ADULT versus Hill's Nature's Best 7

Bericht door Sydney »

Ik hoop het voor je! Het blijft toch ook een kwestie van uitproberen. We hebben zowel brokken als natvoer in huis gehad die er papier goed uitzagen, maar die ze niet lusten of waar ze klachten van kregen. Zo kwamen we toch bij Hills uit, dat bevalt goed tot nu toe. Ik vind het wel erg commercieel en duur en er zijn soorten waar tarwe inzit of hoge percentages koolhydraten of vet, maar op een gegeven moment moet je iets. Het ligt er ook aan welke versie je kiest van een merk. De Hills nature best lijn vind ik trouwens wel goed hoor en een hoop katten lusten die ook graag, alleen is dus de 'bejaarden lijn' ;-) niet meer te krijgen, maar nog wel de gewone volwassen lijn, maar die heeft 32,6 % eitwitten.... Hopelijk bevalt de Almo!
Plaats reactie