porta 21 feline finest adult

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
enith
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015 19:44

porta 21 feline finest adult

Bericht door enith »

wie heeft er ervaring met deze brokken want de reviews zijn nogal verschillend.
en ik wil toch maar betere brok aan schaffen maar die ook voor mij nog betaalbaar zijn.
gr enith
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: porta 21 feline finest adult

Bericht door castratenkoor »

Ik raad het af. Zakken waren niet goed gesloten en voer rook muf. Katten vraten het dan ook niet.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: porta 21 feline finest adult

Bericht door Dinky »

Hier werd het met smaak gegeten en rook helemaal niet muf. De zakken waren ook goed gesloten. Via www.poespas.org had ik eerst proefzakjes aangevraagd.
Ik kocht de 2 kilo zakken.

Daarna wel overgestapt op visan optima mature maar dat had vooral te maken met het feit dat ik moeite kreeg met het feit dat ik op gegeven moment meer dan 4 zakken moest bestellen om op minimale bestel bedrag bij zooplus te komen. Bij poespas kwamen er altijd nog verzendkosten overheen dus was ook niet ideaal. Ik heb dan ook maar 1 poes en er gaat ongeveer 1 kilo per maand doorheen. 4 zakken was dus bestellen voor 8 maanden en dat wilde ik niet ;-)

Sorry, de ervaringen zijn hier op het forum dus blijkbaar net zo verdeeld.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: porta 21 feline finest adult

Bericht door castratenkoor »

Ik had grote zakken en die waren beide muf.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: porta 21 feline finest adult

Bericht door Adriana »

ingredienten porta finest adult
Samenstelling:
Gemalen gevogeltevlees (34%), gemalen vis, zilvervliesrijst (20%), kippenvet (12,1%), gemalen gierst, gemalen haver, suikerbietensnippers (suiker onttrokken), gedroogde alfalfa (0.46%), gedroogd biergist, lijnzaad, gedroogd ei, gedroogde tomaten, gedroogde veenbessen(0,09%), Yucca schidigera poeder, MOS (Mannan-Oligosaccharide), FOS (Fructo-Oligosaccharide), kruidenmengsel bestaat uit: tijm, oregano, peterselie, salie
Additieven per kg:
Vitamine A [Retinylacetaat] (32.070 IE/kg), Vitamine C [Ascorbyl Monofosfaat] (43,76 mg/kg), Vitamine D3 [Cholecalciferol] (1.706 IE/kg), Vitamine E [alpha-Tocopherolacetaat] (215 IE/kg), Vitamine B1 [Thiamine] (17,85 mg/kg), Vitamine B2 [Riboflavine] (12,75 mg/kg), Vitamine B6 [Pyridoxine] (5,78 mg/kg), Vitamine B12 [Cobalamine] (110,25 mg/kg), Vitamine B3 [Niacine] (30,45 mg/kg), Vitamine B5 [Pantotheenzuur] (9,24 mg/kg), Foliumzuur (1,63 mg/kg), Biotine (325,50 mg/kg), Choline Chloride (240 mg/kg), Calciumjodaat (1,64 mg/kg), Natriumseleniet (0,53 mg/kg), Ijzersulfaat-Monohydraat (321,36 mg/kg), Ijzer aminozuurchelaat-Hydraat (21,33 mg/kg), Kopersulfaat-Pentahydraat (42,24 mg/kg), Koper aminozuurchelaat-Hydraat (52,80 mg/kg), Zink aminozuurchelaat-Hydraat (355,73 mg/kg), Zinksulfaat-Monohydraat (296,49 mg/kg), Mangaansulfaat-Monohydraat (116,95 mg/kg), DL-Methionine (840 mg/kg), Taurine (875,25 mg/kg).

Technologische additieven:
Houdbaar gemaakt met sterk Tocopherol extracten en natuurlijke (Vitamine E) en L-Ascorbinezuur.

op zich ziet de samenstelling er best goed uit.
maar waarom er dan een chemische fabriek aan aanvullende stofjes aan toegevoegd moet worden is mij een raadsel..

kijk voor die kiloprijs ook eens bij Sanabelle en andere merken bij Zooplus.
er als er tarwe bij de eerste drie ingrediënten staat, gauw overslaan.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: porta 21 feline finest adult

Bericht door castratenkoor »

Sanabelle zou ik persoonlijk niet aanraden, kregen mijn katten blaasgruis van. En er zijn meerderen op het forum die er slechte ervaring mee hebben.

Ik zou eerder Purizon en Granapet aanraden. Of Royal Canin of Hill's. Maar die zijn beide in verhouding vrij prijzig.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
enith
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015 19:44

Re: porta 21 feline finest adult

Bericht door enith »

ok dank je wel voor jullie reacties.
gr enith
Plaats reactie