Rattevergif of landbouwvergif of slakkevergif

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Evon
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2015 12:15

Rattevergif of landbouwvergif of slakkevergif

Bericht door Evon »

Mijn kat heeft 2 jaar achter elkaar last gehad van stuiptrekkingen nadat ze buiten was geweest. Alle twee de jaren betreft het in april-mei-juni. Hoewel de dierenarts dacht dat het epilepsie was, is het voor mij duidelijk dat het iets met de tijd van het jaar te maken heeft. Zelf denk ik aan gif. Het enige wat er niet bij past is dat ze niet schuimbekt. Ze verkrampt heel erg, haar kop gaat achterover richting staart, of een voorpoot trekt helemaal naar opzij. Pupillen staan helemaal wijd open. Ze kan de aanvallen zo erg hebben dat ik al eens een hartstilstand heb geconstateerd. Heeft iemand hetzelfde met zijn kat meegemaakt? Ook in het vroege voorjaar? Bestaat er tegengif tegen landbouwgif of rattengif of slakkengif?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Rattevergif of landbouwvergif of slakkevergif

Bericht door Mickey_Mouse »

en heb je dit al eens met een dierenarts besproken? Desnoods een ander als de eerste je niet serieus neemt?
Evon
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2015 12:15

Re: Rattevergif of landbouwvergif of slakkevergif

Bericht door Evon »

De dierenarts denkt niet dat ze vergiftigd wordt. Wat schiet ik ermee op als een andere dierenarts van dezelfde mening is als ik?
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Rattevergif of landbouwvergif of slakkevergif

Bericht door Cyamytha »

Nou een andere DA die je mening misschien wel deelt, kan er mogelijk meer over vertellen en misschien ook uitsluitsel geven en misschien zelfs wel een remedie als je gelijk hebt. Dat schiet jij (en vooral je kat) er mee op.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Rattevergif of landbouwvergif of slakkevergif

Bericht door Adriana »

voorlopig maar even binnenhouden zal wel geen optie zijn.
ren in de tuin waarschijnlijk ook niet en dan zijn dit onder andere de gevolgen..
wij kunnen zonder informatie over de omgeving moeilijk meedenken.
paddengif zal het waarschijnlijk niet zijn, gezien het ontbreken van bepaalde symptomen.
je zou nog kunnen goegelen op andere vergiftigingsgevallen in de omgeving..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Renatevanderveer

Re: Rattevergif of landbouwvergif of slakkevergif

Bericht door Renatevanderveer »

Nou ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe jij een hartstilstand constateert..
En wanneer heeft je dierenarts geen contact opgenomen met het vergiftigingscentrum?
Je zou dit eventueel ook zelf kunnen doen.
Evon
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2015 12:15

Re: Rattevergif of landbouwvergif of slakkevergif

Bericht door Evon »

Vergiftigingscentrum, hier kan ik misschien iets mee. dank je voor het meedenken. Als je geen hartactiviteit meer voelt, zou het mogelijk een hartstilstand kunnen zijn. Niet zo moeilijk allemaal als je ehbo-er bent. Mens en dier verschillen hier niet zo erg in.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Rattevergif of landbouwvergif of slakkevergif

Bericht door kansarmedieren »

hartstilstand... heb je gereanimeerd ...is niet zo'n gekke vraag van Renate. Maar ik begrijp ook niet helemaal dat het al 2 jaar speelt en dat je je kat nog steeds naar buiten laat als je denkt het vergiftiging is. De verschijnselen lijken erg op epilepsie misschien wordt het getrikkert door iets wat dan in de lucht is of bloeit....
Plaats reactie