Welke kattensnoepjes geven jullie?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Myren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:15

Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Myren »

Goedemorgen allemaal,

Wij geven Kafetoula snoepjes van het merk Sanal, de Vitamins 100% Natural versie. Deze kreeg ze ook in het asiel waar we haar hebben geadopteerd. We zouden het leuk vinden om wat te kunnen variëren in haar beloninkjes. Daarom vroeg ik me af wat jullie zoal aan jullie katjes geven.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door castratenkoor »

Ik geef geen snoepjes. Ik koop een klein zakje goede brokken van een soort die ze normaal niet in hun bakje hebben. Ik trakteer ze daar luid enthousiast kraaiend op. Veel gezonder dan snoepjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Myren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:15

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Myren »

Dat is ook een goed idee inderdaad! We geven haar zelf inderdaad ook weleens in plaats van een snoepje een brokje, maar dat is dan van de brokjes die ze altijd krijgt. Slim dus om gewoon een ander soort brokjes erbij te kopen! We geven haar overigens niet veel snoepjes hoor, gemiddeld 1 of 2 per dag.
Gebruikersavatar
Myren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:15

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Myren »

We zijn inmiddels even naar de dierenwinkel gegaan en hebben een klein zakje Orijen visbrokjes gekocht :-) (plus een nieuw mandje en nog wat dingetjes, oeps hihihi)
Renatevanderveer

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Renatevanderveer »

Onze poes Bounty* had een grote liefde voor Cosma Snackies.
Te koop op zooplus.nl
Ze deed er werkelijk een moord voor.
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door genm »

Ik geef ze hier op aanraden van de da t/d brokjes van hills. Vinden ze heerlijk. Katjes blij met een 'snoepje', vrouwtje blij omdat het goed is voor de tandjes.
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door genm »

Heerlijk is dat hè? Ga je naar de dierenwinkel om "even snel iets te halen" en dan kom je altijd thuis met een hele hoop dingen die je niet nodig had ;-)
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Ms Maaike »

Ik geef ook dentalbrokjes als snoepje, maar dan van Royal Canin. Vinden ze heerlijk en bij de gebitscontrole eergisteren hadden mijn heer (2) en dame (4) niet eens tandplak. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Jantina »

Ik geef verschillend. Van Smilla tot gedroogde visjes en kip.
Probeer ze wel te verstoppen, of weg te gooien zodat ze er wel wat voor moeten doen. Vooral bij Olaf is het anders hap slik weg. Gek genoeg geeft Boaz helemaal niet om snoepjes, die laat ze gewoon liggen.
Naast snoepjes geef ik ook vitaminepasta van Gimpet. Heerlijk vinden ze het allemaal, en handig voor mij want ik verstop hier altijd pilletjes in als ze die eens nodig hebben. ;-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Renatevanderveer

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Renatevanderveer »

Ms Maaike schreef:Ik geef ook dentalbrokjes als snoepje, maar dan van Royal Canin. Vinden ze heerlijk en bij de gebitscontrole eergisteren hadden mijn heer (2) en dame (4) niet eens tandplak. :)

Bedankt voor deze tip! Ik ga dat maar eens bestellen! :)
Gebruikersavatar
Myren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:15

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Myren »

Ik zag de dentalbrokjes ook staan maar twijfelde of dat wel echt verschil zou maken aangezien ik het haar niet als volledige maaltijd zou aanbieden. Maar van wat ik zo lees is dat geen probleem.
We hebben overigens o.a. een nieuw superfluffy mandje voor haar gekocht, waar ze braaf de hele avond niet in maar naast heeft gelegen hahaha.
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door genm »

De dierenarts heeft mij geadviseerd om de dentalbrokjes te gaan geven, nadat Mees een beetje ontstoken tandvlees bleek te hebben. Da adviseerde mij om een paar brokjes per dag te geven en ze juist niet als volledige maaltijd aan te bieden. Voor jongere katten en kittens zitten er niet echt voldoende voedingsstoffen in gaf zij aan.
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Gevriesdroogde van Cosma of van Bbox of zoiets

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Ms Maaike »

Renate, RC heeft twee soorten tandbrokjes. Oral care is bij de Pets te koop, maar is een andere brok dan de dental. Die laatste is veel groter dan de Oral care en die schuift Tommy niet meteen naar binnen. :)

Een van de dierenartsen in de praktijk zei ook tegen mij dat een aantal dentalbrokjes per dag niks zou doen, maar dat is kennelijk niet waar. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Els z
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2014 18:22

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Els z »

Wij geven ze af en toe een kippennekje, dat vinden ze heerlijk. Verder paar kattenbrokjes in zelfgemaakt 'zoek-en-eet-speeltje'
Groetjes, Els Z.
Plaats reactie